Gå til innhold

Mødre som kler opp barna i merkeklær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva synes du om akkurat dette. Skaper dette merkepress for unge allerede som små uskyldige barn? Og bidrar disse mødrene til å skape motepress. Er spent på å høre deres synspunkter!

Og jeg må legge til at jeg selv er en som kler opp ungene mine i merkeklær.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det gir ikke barnet noe, det er i allefall helt klart. Mors forfengelighet kastes over på barnet :)

• Liker 2
Skrevet

Det synes jeg mødrene kan få bestemme selv.

• Liker 3
Skrevet

Jeg "kler opp" sønnen min i merkeklær, men ikke fordi at det er merker, rett og slett fordi at det er de klærne jeg syns er fine, eller fordi det er best kvalitet :)

Og det er heller ikke KUN merkeklær han får på seg! I skapet ligger det både klær fra Lacoste, Stormberg, H&M, Burberry, og Spar Kjøp :gjeiper: Så lenge det er variasjon, syns jeg det er helt greit!

• Liker 1
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilken alder du sikter til, men de småttissene jeg kjenner som begynner å bli opptatt av hva de har på seg, de kjenner ikke merkene, og er strålende fornøyd med noe billig rosa Hello Kitty tøy fra HM.

Selv ønsker jeg å bruke penger på andre ting enn dyre merkeklær til daglig, så her går både ungen og jeg i relativt rimelige klær. Utenom uteklær/turtøy, der sparer vi ikke på noe!

• Liker 1
Skrevet

Her går det en del i Hummel klær og Geox sko, men også en del ifra kjedebutikkene.

Synes kvalitet er viktig, iallefall på sko og yttertøy.

Synes man kan få bestemme selv hvordan man vil kle opp ungene sine.

Skrevet (endret)

Ser ikke poenget i å kle opp ungene i Lacoste, Dior eller sånne svindyre merker, når de faktisk vokser ut av klærne på nullkommaniks (dog ville jeg ikke kjøpt slike merkeklær uansett, liker det ikke). Et par converse (ikke nødvendigvis the real deal, men lignende sko) derimot hadde jeg nok kjøpt småtassen, fordi de er så enormt kule :nigo: Ellers hadde det nok gått i HM, Cubus og lignende ja.

Edit: Sko og ytterklær synes jeg godt kan være av litt skikkelige merker som tåler en støyt!

Endret av Lumos
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper bare merkeklær til min og er bevisst og opptatt av kvalitet.

Jeg vet at hvis barnet er riktig kledd en barnehagedag får han bedre lekemuligheter og trivsel ute.

• Liker 1
Skrevet

Et par converse (ikke nødvendigvis the real deal, men lignende sko) derimot hadde jeg nok kjøpt småtassen, fordi de er så enormt kule :nigo:

Edit: Sko og ytterklær synes jeg godt kan være av litt skikkelige merker som tåler en støyt!

Converse er elendige på foten og overhodet ikke noe som passer for små barn, skikkelig merke eller ei. Barn trenger gode sko, ikke kule sko. Eventuelt gode og kule sko.

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner ikke vitsen med kjempedyre merker når barna vokser så fort, men folk får bruke pengene sine som de vil... Det viktige er vel at det er klær som passer, er funksjonelle og gode, og at barnet liker klærne. Tantebarnet mitt ble kledd opp i merkeklær, men likte best spiderman-trøyer.

Skrevet

Jeg syns det er stor forskjell på å kle opp ungen i merkeklær på grunn av klærnes kvalitet og på å kle opp ungen i merkeklær for merkenes del.

Når jeg tenker merkeklær tenker jeg på Burberry og Dior o.l. High-end merker ser jeg personlig ikke noe poeng i å kjøpe til barn, hvertfall ikke småbarn. Det er ikke så enormt stor forskjell på kvalitet i forhold til litt rimeligere klær (her snakker jeg ikke om klær fra H&M), men prisforskjellen kan ofte være stor.

Noe av det mest idiotiske jeg har sett er barn på jobben (7-9 år) som gikk rundt i Uggs på vinteren. Det er totalt upassende fottøy for barn, ettersom det ikke er vanntett og heller ikke spesielt godt på foten. :nei:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en "merkeklær-mamma" og folk må få mene akkurat det de vil om det, på samme måte som jeg får mene akkurat hva jeg vil om foreldre som kjøper "dritt" til sine barn. Og med det mener jeg ikke billige klær som HM o.l. i seg selv, men dårlige uteklær, "vanntette" sko som ikke er vanntette osv.

Vi har en herlig blanding med alt fra HM og Name It til Burberry, Uggs, Gant, Ralph Lauren osv. Jeg kjøper klær utelukkende fordi de er 1) behagelige, 2) holder barnet passe varmt og 3) utseende.

Jeg finner ærlig talt svært lite klær jeg synes er fine på HM, Lindex, Cubus osv. Dessverre! Jeg er den klassiske typen og noe av det verste jeg ser er dødningeskaller på små klær, rockeband-logoer, nagler, Spiderman, Star Wars osv. Og det kryr det av i disse butikkene. Dessuten synes jeg kvaliteten på klærne er ganske tragisk og ser ut som de er 5. generasjons arveklær etter 2 vask.

Vårt barn har uteklær og sko fra Ecco, Reima, Polarn O Pyret og Helly Hansen. Godt fornøyd med egenskaper og kvalitet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som skaper "merkepress" blant de små er vel heller de som kler barna opp i Hello Kitty og Spiderman, ikke de som bruker kjedelige klær fra Gant. Barna bryr seg jo ikke en dritt om det, figurer derimot - kjempepoppis! Og alle vil ha det! Grøss....

• Liker 1
Skrevet

Det synes jeg mødrene kan få bestemme selv.

Og fedrene selvsagt. :nigo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke opp til meg eller noen andre hva slags merker folk kler ungene sine i.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som har gutt har en større utfordring når det kommer til å finne fine (etter min smak) klær, enn hva jeg hadde hatt dersom jeg hadde hatt en jente. Jeg ser mange fine jenteklær i billigbutikkene, men svært lite til gutt. Og da blir det dyrere merkeklær.

• Liker 1
Skrevet

Converse er elendige på foten og overhodet ikke noe som passer for små barn, skikkelig merke eller ei. Barn trenger gode sko, ikke kule sko. Eventuelt gode og kule sko.

De hadde ikke akkurat vært for barnehagebruk eller lange gåturer ;)

Skrevet

Enhver må få bestemme selv ja. Hvis guttungen min selv får bestemme vil han helst ha klær med nettopp Spiderman, Lynet, traktorer og SuperMario. Og helst bare gå i strømpebuksa :sukk:

Skrevet

Når det gjeld inneklær, tykkjer eg veldig mykje av kjedebutikkane har fæle klær til ungar, spesielt er det dårleg utval til gutar. Desse klærne ser ofte ut som vaksenklær i miniatyr, med stive olabukser og andre ubehagelegheitar. Etter mi meining skal barneklær vere noko anna enn vaksenklær. Det er neppe komfortabelt å turne rundt i olabukser. Dermed er det berre joggedress igjen av klærne i kjedebutikkane, og det er jo litt kjedeleg med berre joggedress... Ofte er dei stygge som juling og. Eg likar heller ikkje Disney og Spidermann, så veldig mykje av kjedebutikklær er utelukka her i huset.

Eg kjøper ofte merkeklær på nettet på sal (då kostar dei som regel omtrent det same som kjedebutikk - og så mykje finare!), eller eg kjøper stoff og syr sjølv. Sokkar, strømpebukser osv kjøper eg derimot i kjedebutikkar.

Når det gjeld uteklær, har eg vore veldig fornøgd med vinterdressar kjøpt på KappAhl (Kax). Kosta berre 500 kr, og like bra som Reimadressen eg har hatt tidelgare. Eg sjekkar ofte testar i blader som Foreldre og barn, og når det gjeld dressar, kjem ofte dei billige/middels dyre best ut. Dyrt er ikkje synonymt med bra. Eg har heller ikkje råd til å kjøpe det dyraste av alt. Når det gjeld sko, er ofte dei dyraste best, men eg har rett og slett ikkje råd til sko til 1000 kr pr unge fleire gonger i året, så her blir det som regel det beste eg kan finne til rundt 4-500 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...