Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 7. april 2011 #1 Skrevet 7. april 2011 Har lagt merke til at det knepper/knaser ganske heftig i knærne mine når de bøyes under belastning. Dette kan være når jeg går i trapper, tar knebøy... Det er ikke veldig smertefullt, men det er svært ubehagelig, og noen ganger skikkelig VONDT. Gjør iallefall at jeg ikke kan yte maks f.eks. når jeg tar knebøy. Jeg kan nevne at jeg alltid er godt oppvarmet ved denne type øvelse, og jeg bruker ikke annen vekt enn kroppsvekt. Har tidligere vært operert med sånn kikkehull-greie, der de fjernet bruskbiter. Kan dette være bruskbiter, og kan problemet da muligens fjernes/reduseres ved operasjon? Noen som har lignende, og vet hva man kan gjøre selv? Tenkte jeg skulle ringe fysio på mandag, men kjekt og høre erfaringer her Dette er absolutt ikke akutt og livstruende på noe vis, bare irriterende og ubehagelig!
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 Jeg har også hatt kikkhuls opperasjon på et kne og fjernet noe brusk, men det er ikke mer en et år siden. Det knekker en del i kneet her også under trening. Av og til når jeg går også. Stort sett gjør det ikke nevneværdig vondt. Men noen ganger når det knekker skikkelig kraftig får jeg også en skarp ubehagelig smerte. Har også lurt på om det er normalt og/eller om det kan vere løse deler eller noe som ligger å gnisser. Fint om du oppdaterer hva fysioterapauten din sier (fikk ikke noe klart svar av min fysioterapaut da jeg spurte)
Gjest Raindrops Skrevet 7. april 2011 #3 Skrevet 7. april 2011 Jeg henger meg på her, for jeg har det på akkurat samme måte. Noen ganger har jeg også vondt i 1-2 dager, hvis jeg har landet feil på foten etter å ha hoppet ned en trapp eller noe. Jeg har ikke snakket med verken fysioterapaut eller lege om dette, men jeg tror jeg skal ta meg en tur om ikke så lenge, for jeg blir litt usikker på hvor mye jeg faktisk kan belaste kneet uten å ødelegge noe (mer?).
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Fikk du noe svar/ god forklaring av fysio ?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 Sånn var det hos meg i store deler av livet, og jeg gjorde ikke noe med det. Etter hvert ble det veldig ømt og sviktende når jeg trente eller gikk langturer. Undersøkelse på sykehuset viste at brusken er nesten borte. Jeg har fått artrose i begge knærne.
SmallTalk Skrevet 11. april 2011 #6 Skrevet 11. april 2011 Jeg synes dette høres mistenkelig likt ut som meniskproblemer.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 11. april 2011 #7 Skrevet 11. april 2011 Jeg har ikke snakket med min fysio enda, skal oppdatere så snart han ringer opp igjen, han er på kurs nemlig. Men han trodde muligens jeg kunne ha noen løse biter eller slitt brusk.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #8 Skrevet 11. april 2011 Sånn var det hos meg i store deler av livet, og jeg gjorde ikke noe med det. Etter hvert ble det veldig ømt og sviktende når jeg trente eller gikk langturer. Undersøkelse på sykehuset viste at brusken er nesten borte. Jeg har fått artrose i begge knærne. Hva kunne du ha gjort? Hvor gammel er du nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå