meg525 Skrevet 7. april 2011 #1 Skrevet 7. april 2011 Hei Har akkurat fått pusset opp og malt stuen. Fikk regningen av maleren i dag,og da var beløpet 3500 kr mer enn hva jeg hadde forventet. Han begrunnet det med merverdiavgiften. Har han ikke plikt til å opplyse om dette før jobben settes i gang?
Trillrund Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 Jeg spør alltid om tilbud/priser er med eller uten mva når de kommer fra håndtverkere og selgere. Trodde det var helt vanlig å gjøre det?
Fru.S Skrevet 7. april 2011 #4 Skrevet 7. april 2011 Stemmer det at 3500 tilsvarer mva da? Og det er vel stort sett vanlig å benevne om det inkl eller eksl mva. men man burde følge med på slikt.
kakemonsteret Skrevet 7. april 2011 #5 Skrevet 7. april 2011 Hei Har akkurat fått pusset opp og malt stuen. Fikk regningen av maleren i dag,og da var beløpet 3500 kr mer enn hva jeg hadde forventet. Han begrunnet det med merverdiavgiften. Har han ikke plikt til å opplyse om dette før jobben settes i gang? Sikker på at han ikke sa at det ville bli xxx + moms, eller at han skulle ha xxx kr? Mva er det jo staten som skal ha.. Det er vanlig å operere med priser u/mva i den bransjen.
meg525 Skrevet 7. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. april 2011 Sikker på at han ikke sa at det ville bli xxx + moms, eller at han skulle ha xxx kr? Mva er det jo staten som skal ha.. Det er vanlig å operere med priser u/mva i den bransjen. Han skrev før jeg valgte han at "totalprisen blir bla bla bla". Ikke et ord om mva.
Gjest Normalfordeling Skrevet 8. april 2011 #7 Skrevet 8. april 2011 Jeg mener at i forhold til privatpersoner så skal priser oppgis inkludert mva. TS. Dette hadde jeg undersøkt nærmere. Orker ikke å google, men du kan gjøre det. Sjekk bl.a. Forbrukerportalen.
Gjest Spinell Skrevet 8. april 2011 #8 Skrevet 8. april 2011 I hht håndverkertjenesteloven skal priser oppgis med moms til forbruker. Dette er klippet fra §32 pkt 3 En prisangivelse anses å omfatte merverdiavgift og andre offentlige avgifter, med mindre det må antas at forbrukeren visste at avgiften ikke var omfattet.
Gjest Normalfordeling Skrevet 8. april 2011 #9 Skrevet 8. april 2011 Flott at du fant det for meg, Spinell
Gjest Spinell Skrevet 8. april 2011 #10 Skrevet 8. april 2011 Flott at du fant det for meg, Spinell Jeg visste jeg hadde sett det et sted, så for ikke å bli småsprø av å lure på hva som egentlig sto, måtte jeg finne det frem
meg525 Skrevet 9. april 2011 Forfatter #11 Skrevet 9. april 2011 Takk for hjelpen alle sammen! Han trakk fra momsen i prisen:D 1
Gjest Blondie65 Skrevet 9. april 2011 #12 Skrevet 9. april 2011 Takk for hjelpen alle sammen! Han trakk fra momsen i prisen:D Det var godt å høre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå