Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som er så leit med kjære Norge er at det er veldig vanskelig å få jobb, selv om man har allt av utdannelse og personlighet, når man er en ung jente som er gift. Det er nesten som om det lyser permisjon i panna mi...

Nå har jeg funnet den perfekte jobben, men er så redd for at jeg ikke engang kommer til intervjuene om jeg i søknaden forteller min sivilstatus. Er jo gift, og stolt av det, men det har kostet meg noen jobber....

Noen som vet om jeg MÅ oppgi dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du at det er derfor du ikke får jobb? Mange sliter jo med å få jobb når de er unge. Jeg tenker at det er litt dumt å lyve om det, for du har vel en ring på fingeren? Og med mindre du har tenkt til å slutte å bruke denne, er det jo ganske lett å bli oppdaget.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Jeg vil nå tro at det ofte vil være bra å være gift. Bortsett fra det med barn da. Det viser jo stabilitet

Skrevet

Har selv jobbet noe med rekruttering. Og skal love at man ikke tenker mer over at det kommer barn snart om man ansetter unge jenter med kjæreste, uten kjæreste, med samboer eller gift. Hva du skriver på søknaden som sivilstatus har ingenting å si, ønsker de ikke å ansette kvinner som skal ut i permisjon unngår de unge jenter i utgangspunktet, og dette er nok heller ikke typen selskap du vil jobbe i uansett. Nei, at det står gift på CV har nok ingenting med at du ikke får jobb å gjøre.

Skrevet

Er snart 22 år, og har nå 4 år med erfaring og føler selv at jeg yter god service. Jeg har veldig gode referanser, men likevel får jeg ikke engang svar tilbake...

Har jo ikke tenkt til å lyve og si jeg er ugift og dra det helt ut da... er ikke født helt bak mål heller.... Var vel mer sann, hvis det ikke er påkrevd på den elektroniske søknaden, kan jeg bare la vær å svare for å så informere på intervjuet? Er så redd for å ikke engang komme til intervju runden...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver aldri sivilstatusen min på CV'er om det ikke spesifikt bes om det, det har ikke falt meg inn at det skulle være interessant for folk om jeg er singel, samboer, gift eller enke. Det har kommet opp av og til på jobbintervju, men slett ikke alltid. Det er helt sikkert ikke noe problem å droppe det på CV'en din.

Men det høres veldig underlig ut at akkurat det skal være grunnen til at du ikke får jobb, de fleste lever jo ikke alene hele livet, og det er i praksis ikke stor forskjell på å være gift og samboer som 22-åring. Hvis det er mange om beinet til stillingene du søker på, er det ofte litt tilfeldig hvem man tar på intervju og ikke, og det kan like gjerne være en grunn.

Skrevet

Nei, er ikke det som egentlig er problemet, at ejg er gift, men jeg er visst en permisjons risiko da... Har faktisk fått beskjed et par ganger at, ja jeg vet de ikke har lov, jeg ikke er interessant for dem, fordi jeg er ung og de kan risikere at ejg blir gravid om ikke lenge, selv om jeg presiserer veldig at jeg har INGEN planer om barn på minst 5 år...

Men men, jeg skriver sivilstatus, skriver en pen og ryddig cv og håper på det beste....

AnonymBruker
Skrevet

Men dersom du er 22 og har 4 års erfaring så betyr vel det at du ikke har utdannelse? DET betyr vel mer enn sivilstatus

• Liker 1
Skrevet

Jeg har utdannelse, hørt om å jobbe ved siden av studie? Har ikke helt nøyaktig utdannelse i dette faget, men har relevant utdannelse ja.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle egentlig til å opprette et nytt emne nå, men temaet i denne tråden var så likt at jeg spør heller her, ikke for å kuååe tråden, men det er jo noe av det samme;

Jeg avr på jobbintervju i dag hos et bemanningsbyrå, og da de skulle i starten av intervjuet legge inn personalia om meg, spurte de om jeg bodde alene eller sammen med noen, jeg svarte at jeg bodde alene. Og så spurte de om jeg har noen barn, og jeg svarte nei.

Da jeg kom hjem, slo deg meg; hvorfor i all verden trenger de denne informasjonen? Og jeg må vel ikke svare på slike spørsmål i et jobbintervju?

Skrevet

Nenyn, jeg er i samme situasjon som deg, og skriver sivilstatus likevel fordi jeg tror det sier litt om meg som person. Og når det gjelder permisjon kjenner jeg MANGE jenter på min alder og eldre hvor det ene barnet ramler ut etter det andre slik at de må ut i permisjon, og de er f* ikke gift de, kommer neppe til å bli det heller :fnise:

Skrevet (endret)

Du mister sjansen fordi du i samfunnets øyne er verpeklar, og gift. Sier seg selv at de ikke vil spørre om du vil ha barn osv, men de vet du vil bli borte om du blir gravid. Sjansen for at du blir det er stor, og de tar ikke sjansen.

Si rett ut du er stabil og dere ikke vil ha barn. I hvert fall ikke på 10-15 år. Ta det opp så du ikke mister sjansen. Ha en avslappet holdning.

Jeg sier alltid at jeg ikke vil ha kids, ikke bare fordi det er sant, men oxo før vi bestemmte oss for det.

Det ligger alltid en undertone av surmuling når noen får jobb å er/blir gravid i tidlig fase i ny fast jobb... Sånn er det bare.

Endret av Wonders
Skrevet (endret)

Fikk selv nettopp ny lederjobb, selv om jeg er 29, gift og barnløs. Inngikk også avtale om 12g (jobben betaler siste 6g) i fødselspenger ved eventuell graviditet. Og fikk også en rekke forfremmelser og lønnsøkninger i min forrige jobb. Så de fleste seriøse arbeidsgivere satser på dyktige mennesker, selv om sannsynligheten for at de blir borte i permisjon et halvt års tid er stor :)

Endret av Atheene
  • Liker 1
Skrevet

Nå har jeg da søkt på jobben, snakket med daglig leder på telefon og nå er det bare å krysse fingrene!!

Skrevet

Masse lykke til -Håper du får den jeg :foto:

Skrevet

Jeg vil nå tro at det ofte vil være bra å være gift. Det viser jo stabilitet.

Gjør det?

Skrevet

Nå har jeg da søkt på jobben, snakket med daglig leder på telefon og nå er det bare å krysse fingrene!!

Lykke til, skulle ikke tro at barn versus ikke barn har noe å si for om du får jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...