Gå til innhold

Er en av de som gifter seg i utlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest tråder her inne, der folk som gifter seg i utlandet får høre både ditten og datten og ikke kan forvente hverken det eller det. Jeg lurer da på hva dere synes om min situasjon.

Jeg gifter meg i et annet europeisk land, ikke lenger enn halvannen time fra Norge med fly. Jeg har bodd i dette landet i 4 år, og skal fortsette å bo her. Min samboer har veldig stor familie her i landet, og min familie i Norge er veldig liten.

Jeg forventer ikke at alle kommer, men jeg har jo tenkt på kostnader osv. Om folk får vite 9 mnd i forveien at vi skal ha bryllup, er det for mye å betale 1300 kroner i flybillett for disse folkene selv? Jeg har jo tenkt tanken om at hvis det lar seg gjøre, så vil vi prøve å spytte inn et beløp til hver av billettene til folk selv. Hotell betaler vi også her for dem. Ang gaver har jeg sagt til samboer at det trenger jeg ikke i det hele tatt, og skal iallefall ikke ha noen ønskeliste. Han sier han ikke vil si noe, mens min forlover sier at hun vil skrive ved brevet som legges til invitasjonen (det er vanlig her i landet) at istedetfor gaver, hvis noen absolutt ønsker å gi noe, så kan de bidra med noen kroner til bryllupsreisen.

Utifra KG-trådene føler jeg at jeg bør skamme meg for å ikke å anta at folk selv, hvis de ønsker en tur utlands, å betale 1300 kr selv for flybilletten. De kan jo si nei hvis de ikke ønsker/har råd.

Så ja, hva er dommen til meg? Er jeg høl i hue?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ditt bryllup, dine valg. Så kan de som mottar invitasjon foreta sine egne valg. Ikke verre enn det.

Det er ikke dårlig gjort å gifte seg et annet sted enn hva evt gjester synes er bekvemt, det eneste som er dårlig gjort er å bli sur om folk takker nei pga omstendighetene.

• Liker 2
Skrevet

At du gifter deg i utlandet fordi du bor der, blir jo noe helt annet enn å arrangere bryllup en plass ingen av dere har noe tilhørsforhold til, så nei, du bør ikke skamme deg, og du trenger heller ikke betale for noen billetter heller.

Skrevet

Å fly innenlands er også dyrt, så det kan hende de måtte ha betalt mer enn det uansett. dette synes jeg ikke er ille.

Skrevet

Føler det ofte blir litt hets-stemning i disse trådene du refererer til:)

for å gå litt mot det andre sier så tror jeg mange syns det er litt stas å dra til utlandet i bryllup:) mulig det er noen som ikke har mulighet, men tror de fleste vil prøve å få det til!

Det er ofte slik at man må reise også innenlands i bryllup, og da er det sjeldent det betales hotell og fly for gjestene. Det at dere betaler hotell er jo utrolig flott, dere trenger ikke å føle at dere må betale flybilletter:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok takk for tilbakemeldingene. :)

Ja jeg hadde også synes det var stas å reise til utlandet i bryllup.. Jeg vil ta godt vare på alle sammen, og de fra Norge kommer til å være med på mer enn hva hans store familie får være med på, siden de fra Norge faktisk tar turen langveis og kan jo ikke akkurat stue dem bort. :)

Ha en fin dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...