Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2002 #1 Skrevet 10. mai 2002 Hei Jeg skal skrive tale til min tilkommende mann.... Hva skal stå i den? Skal jeg ta med hele vår historie? eller konsentrere meg om nåtiden? Hvor lang bør den være? Skal jeg ha tale kun til han eller til andre i forsamlingen også? (svigersforledre o.l) Noen gode taleforslag?? Takk for all hjelp
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2002 #2 Skrevet 10. mai 2002 glemte helt å si hvem som skrev.. det var meg-linda, som gifter seg 1.juni
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2002 #3 Skrevet 10. mai 2002 Her tror jeg du kan få noen tips: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ic=4991&forum=3
Havfruen Skrevet 10. mai 2002 #4 Skrevet 10. mai 2002 Har du prøvd å skrive ned AKKURAT det du ønsker å si til mannen din denne dagen? Tror det blir en mye bedre tale enn om du følger tips og råd fra oss andre. Om det ikke blir noen "tale" i ordets rette forstand, så får du sagt noen ord; akkurat de ordene du ønsker å si han. Ha det ferdig skrevet og les det opp for han dersom du ikke føler deg trygg i slike sammenhenger.
Augustbrud02 Skrevet 10. mai 2002 #5 Skrevet 10. mai 2002 Jeg absolutt ingen taler jeg heller, men jeg skal si noen ord uansett. Jeg vet det blir mase tårer og grøtete stemme, men uansett ønsker jeg å si noe. Jeg kommer nok til å skrive noen ord ned på en lapp som jeg tar utgangspunkt i. Der sier jeg akkurat det jeg føler for, men jeg vil nok takke både forlover, min mor, hans foreldre og selvsagt han selv. Har fortsatt ingen anelse om hva jeg skal si, men jeg ønsker iallfall å ha en liten tale. Mitt råd er: ikke tenk for mye på dette. Skriv ned noen punkter om hva du vil si og bruk dette som utgangspunkt. På selve dagen kan du prate 10 minutter eller du kan prate 1 minutt, alt ettersom hva du føler for!12
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2002 #6 Skrevet 10. mai 2002 Bruk fornavnet evt. etternavn som utgangspunkt. La hver bokstav i navnet være begynnelsen på et ord som beskriver hva han betyr for deg (og andre) eks. O=omtenksom L=livlig A=arbeidssom Benny
Rufus Skrevet 10. mai 2002 #7 Skrevet 10. mai 2002 Har vært i bryllup der man tar utgangpunkt i "kjente taler" som talen Kronprins Haakon eller daværende Kronprins Harald holdt til sine bruder. Med en personlig vri på disse - og ikke fult så formelle - kan det kanskje være en grei start...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå