Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge holder 6000-7000 Britiske pund om man er i Storbritannia ville det holdt en måned

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke holder en måned lurer jeg på hva f er galt.

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på hvor du er (Finere strøk i London? Tjukkeste irske landsbygda?) hvordan du bor (Hotell? Herberge? Leilighet? Telt?), hva du skal gjøre (Studere? Være turist med masse sightseeing? Jobbe?) og en masse masse andre ting (Har du dyre vaner? Trenger du bil? Skal du kjøpe mat ute eller lage selv?). Umulig å svare på.

Skrevet

Det holder mye lenger enn det! Spesielt nå som pundet er lavt. Det er jo 50-60 tusen norske! (£6000 = ca 53.000 NOK) Sikker på at du ikke mener £600-£700? Legg på en null og trekk fra litt!

:-)

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor du er (Finere strøk i London? Tjukkeste irske landsbygda?) hvordan du bor (Hotell? Herberge? Leilighet? Telt?), hva du skal gjøre (Studere? Være turist med masse sightseeing? Jobbe?) og en masse masse andre ting (Har du dyre vaner? Trenger du bil? Skal du kjøpe mat ute eller lage selv?). Umulig å svare på.

Reise rundt i storbritannia og sove i herberg og reise alene som turist. Kommer nok ikke til og reise i finere strøk i London. Og Irland er ikke en del av Storbritannia om du ikke mente nord irland når du skrev Irske landsbygda.

så det blir i byer og landsbygder rundt om kring i storbritannia

Skrevet

Reise rundt i storbritannia og sove i herberg og reise alene som turist. Kommer nok ikke til og reise i finere strøk i London. Og Irland er ikke en del av Storbritannia om du ikke mente nord irland når du skrev Irske landsbygda.

så det blir i byer og landsbygder rundt om kring i storbritannia

Da holder det nok i mer enn en mnd, ja - litt etter hvor heldig/smart du er med hvor du får sove, transport, mat og slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Det holder mye lenger enn det! Spesielt nå som pundet er lavt. Det er jo 50-60 tusen norske! (£6000 = ca 53.000 NOK) Sikker på at du ikke mener £600-£700? Legg på en null og trekk fra litt!

:-)

om jeg hadde ment 600-700 så hadde jeg skrevet 600-700 jeg mener 6000-70000

og jeg må selvfølgelig spare i rundt 1 år for og komme opp i den summen

Skrevet

Jobbet et år for å reise en måned i Storbritannia? Du trenger ikke den summen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

om jeg hadde ment 600-700 så hadde jeg skrevet 600-700 jeg mener 6000-70000

og jeg må selvfølgelig spare i rundt 1 år for og komme opp i den summen

Æhm. Ja den som bare kunne spart seg opp 70000 gbp på et år.. :jepp:

• Liker 1
Gjest Heloise
Skrevet

6k - 70k alstå? Mer enn nok! I alle fall "på landet", da kan du være der mer enn en måned! Er billigere for oss "rike nordmenn" der (untatt London sevfølgelig).

Skrevet

Syns i alle fall det var masse masse penger for å leve sånn så det burde holde i massevis! Var på interrail i hele UK i tre uker 2002, og da var pundet høyere. Bodde på hostel og små hoteller, og hadde en interrail-bilett på toget som gjorde at jeg kunne ta tog hvor jeg ville når jeg ville til ca 1500kr. Brukte ca £15-20 natta på overnattingsstedene, så jeg brukte under 6000 kroner på den turen.

Så du burde kunne ha en innamri flott og god ferie på det der!!:-)

Skrevet

Jeg bodde i UK i 2003/2004 og tjente £11900 i året (det var en relativt dårlig lønn, men vi overlevde helt fint), så £6-7000 burde holde ganske lenge, selv på ferie, youth hostels er helt greie å bo på, og tog har helt greie priser. Skal du langt flyr du rimelig innenlands med billigselskapene.

AnonymBruker
Skrevet

Æhm. Ja den som bare kunne spart seg opp 70000 gbp på et år.. :jepp:

Jeg kan det

Skrevet

Hvis du kan spare deg opp 621908 kroner på ett år, altså sekshundreogettusennihundreogåtte kroner.. på ETT ÅR.. Da tror jeg du er et troll. Jeg veit i allefall ikke hvorfor i alle dager du tror du trenger over sekshundretusen kroner for å overleve i Storbritannia en måned :P Storbritannia er ikke en øde øy, hvor man må fly inn mat og drikke med helikopter fra fastlandet 3 ganger om dagen.

Og selv om du nå egentlig mente 7000GBP, altså fremdeles over 62000 kroner... Så klarer du deg veldig, veldig, veldig greit... Med mindre du spiser stør-rogn til frokost, vaktelegg til lunsj og franske duer til middag. Hver dag.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kan spare deg opp 621908 kroner på ett år, altså sekshundreogettusennihundreogåtte kroner.. på ETT ÅR.. Da tror jeg du er et troll. Jeg veit i allefall ikke hvorfor i alle dager du tror du trenger over sekshundretusen kroner for å overleve i Storbritannia en måned :P Storbritannia er ikke en øde øy, hvor man må fly inn mat og drikke med helikopter fra fastlandet 3 ganger om dagen.

Og selv om du nå egentlig mente 7000GBP, altså fremdeles over 62000 kroner... Så klarer du deg veldig, veldig, veldig greit... Med mindre du spiser stør-rogn til frokost, vaktelegg til lunsj og franske duer til middag. Hver dag.

Jeg er ikke TS, men det er veldig mange som kan spare dette beløpet på ett år, så troll trenger ikke personen å være.

62,000 på en måned er heller ikke så mye. Det er ikke allverden når en er hjemme i Norge, og er i hvert fall ikke mye på en måneds ferie i England.

Du kan klare deg fint med beløpet, men du må nok sette opp et passende budsjett.

Skrevet

Herregud.. Kanskje jeg bare er fryktelig naiv, eller.. Billig. :fnise: Jeg var 6 uker i England for en stund siden, og brukte såvidt 6000 kroner!! Skjønner ikke hvordan det er muuuuulig å bruke så mange penger. Og hvordan noen kan spare 600k på et år :( Jeg vil også.. Sukk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud.. Kanskje jeg bare er fryktelig naiv, eller.. Billig. :fnise: Jeg var 6 uker i England for en stund siden, og brukte såvidt 6000 kroner!!

Men hva brukte du de på da - var det mye reising med hoteller og utemat? Godt gjort, i tilfelle!

Skrevet

Men hva brukte du de på da - var det mye reising med hoteller og utemat? Godt gjort, i tilfelle!

Jeg var ikke MANGE dagene i London, men reiste veldig mye rundt på sørkysten :) Reiste alene, så utemat ble til rundstykker mens man gikk rundt og så, lunsj på en søt cafe, og middag var øl;) Reiste også rundt 3 uker i kambodsja, vietnam og thailand for under 6k. Og da bodde jeg på LUKSUS. Jeg får helt overload av å tenke på hvor mye jeg kunne gjort med 60k. Sukk...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke MANGE dagene i London, men reiste veldig mye rundt på sørkysten :) Reiste alene, så utemat ble til rundstykker mens man gikk rundt og så, lunsj på en søt cafe, og middag var øl;) Reiste også rundt 3 uker i kambodsja, vietnam og thailand for under 6k. Og da bodde jeg på LUKSUS. Jeg får helt overload av å tenke på hvor mye jeg kunne gjort med 60k. Sukk...

Du reiste rundt i England og brukte 143 kroner dagen? Telttur + knekkebrød i 6 uker?

Skrevet

Du reiste rundt i England og brukte 143 kroner dagen? Telttur + knekkebrød i 6 uker?

Nei :) Couchsurfing (genialt!!!), gratis øl på kvelden fordi man er norsk. Måltider for et par pund, og myyyye gratisaktiviteter. Handler om å se mulighetene, og ikke begrensningene! (Nå hørtes jeg helt hippie ut..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...