Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen her fortelle meg hva som skjer mht. svangerskapspenger dersom man har et vikariat som ender midt i svangerskapet? Tar da svangerskapspengene også slutt så man står uten inntekt? Jeg har jo selvfølgelig håp om at vikariatet blir fornyet, men man kan jo aldri være sikker.

Jeg har prøvd å google, men blir ikke noe klokere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Dersom du ikke er i arbeid når du skal ut i permisjon tar nav og regner ut de seks beste utbetalingene du har hatt i løpet av de ti siste mnd før du går ut i permisjon. Du må jo også ha jobbet seks av de siste mnd for å ha krav på svangerskapspenger.

Skrevet

Hei. Dersom du ikke er i arbeid når du skal ut i permisjon tar nav og regner ut de seks beste utbetalingene du har hatt i løpet av de ti siste mnd før du går ut i permisjon. Du må jo også ha jobbet seks av de siste mnd for å ha krav på svangerskapspenger.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, men jeg snakker om svangerskapspenger, ikke foreldrepenger. Vet du noe om reglene for dette? Jeg vet at man må ha vært i arbeid i 4 uker, men ikke så mye mer.

Gjest Krizzy
Skrevet

Kan noen her fortelle meg hva som skjer mht. svangerskapspenger dersom man har et vikariat som ender midt i svangerskapet? Tar da svangerskapspengene også slutt så man står uten inntekt? Jeg har jo selvfølgelig håp om at vikariatet blir fornyet, men man kan jo aldri være sikker.

Jeg har prøvd å google, men blir ikke noe klokere.

Nei.

Dersom arbeidsforholdet opphører vil ikke svangerskapspengene opphøre. :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, det var godt å høre :)

AnonymBruker
Skrevet

Du vil få svangerskapspengene sålenge du har svangeskapspermisjon på papiret fra lege/jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...