Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestilte for noen dager siden en pakke fra Iherb.com.. Jeg bestilte for 288 kroner, da jeg studerer i danmark, og her er betaler man ikke ekstra når man passerer 200 kroner. I dag kom pakken levert med DHL international, på døren. Han skulle ha meg til å betale nærmere 250 kroner kontant. Da jeg ikke hadde kontanter tok han med seg pakken, og sa den skulle leveres en annen dag (ikke mulig å betale med kort).. Hvis det er riktig at jeg skal betale så mye ekstra, vet jeg ikke om det lønnet seg å bestille derfra likevel? Noen som har opplevd det samme? Summen for pakken betalte jeg med VISA på nett (inkl frakt), så dette beløpet på 250 kroner er i tillegg..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Iherb er utenfor EU. Det er vel kun i EU du slipper unna ekstra gebyrer.

AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt mye fra USA før, blant annet en dyr jakke.. Har aldri måttet betale noe ekstra enn selve pakken+ frakt

AnonymBruker
Skrevet

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648296&vId=0 i tilfelle du har kjøpt nøtter e.l.

"Du skal ikke betale told, men du skal betale dansk moms og eventuelle andre danske afgifter.

Varer, der sælges via internettet, annonceres typisk til en pris uden moms og afgifter. Den danske moms er på 25 procent og beregnes af varens pris, tillagt transportomkostninger og afgifter.

Ofte vil den transportør, der fragter pakken, beregne og opkræve momsen og eventuelle andre afgifter på vegne af SKAT. Vær opmærksom på, at en transportør måske også vil opkræve et gebyr i forbindelse med beregningen. SKAT kan, hvis der ikke er betalt moms og eventuelle andre danske afgifter, tilbageholde varerne, indtil disse er betalt."

Skrevet

Jeg hadde en bestilling fra Iherb som kom seg på 202 kr (passet ikke godt nok på kursen). Pakken ble levert av DHL på døren som vanlig og en uke etter jeg fikk pakken fikk jeg en faktura fra DHL på 180 kr for moms, toll og gebyr. Var jo litt rart de forlangte betaling på døra og at de da ikke hadde kortterminal. Jeg har nesten aldri kontanter lengre i lommeboka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...