Gå til innhold

Når fekk dere tilbake mensen etter p-pille slutt - kontakte lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fekk dere tilbake etter p-pille slutt og når konkaktet dere lege?

Eg sluttet på p-piller den 31 des 2010 og har nå gått 2 - 3 mnd ca.

Eg hadde noe mens kortid etter p-pille slutt men er vell p-pille mensen det?

Når burde kontakte lege? Vi prøver å få barn i tilegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok ca 19 dager med meg, er første mens etter pilleslutt så vet jo ikke om den er regelmessig enda desverre:)

har fått inntrykk av at det gjerne kan ta 3 mnd å få mensen tilbake, men har lite erfaring med pilleslutt osv selv, er første gang jeg gjorde det nå..

Skrevet

Tok nesten fire måneder på meg da jeg hadde brukt p-piller i fem år.

Skrevet

Fikk den aldri skikkelig igjen, så nå er det venteliste for prøverør.

Man sier at for enkelte er ikke ting normalt igjen før ett år etter pilleslutt. Men får du ikke mensen i det hele tatt ville jeg nok tatt kontakt med lege tidligere, kanskje allerede etter et halvt år. Det du kan få er respet på primolut for å forsøke å få kroppen i gang, ikke alltid det virker da, og neppe vits i å prøve allerede nå.

Har du tatt test da? Jeg har flere venninner som har blitt gravide før de har fått tilbake mens etter pilleslutt :)

Gjest najki
Skrevet

3måneder er ingenting, her tok det 6 :P

Jeg spekulerte på hva det kunne skyldes, og vurderte å kontakte lege. Gjorde det etter 6 måneder, og en dag etter bestilt time kom den tilbake! Så forsvant den plutselig igjen etter et par måneder. Tenkte at dette gidder jeg faen ikke lenger, og tenkte å bestille en ny legetime. Bestemte meg omsider for å ta en test til for å sjekke om jeg ikke var blitt gravid, og joda, det var jeg!

Hadde det bare ikke kunne slått ut på de første tusen testene! :P

Skrevet

Fikk den aldri skikkelig igjen, så nå er det venteliste for prøverør.

Man sier at for enkelte er ikke ting normalt igjen før ett år etter pilleslutt. Men får du ikke mensen i det hele tatt ville jeg nok tatt kontakt med lege tidligere, kanskje allerede etter et halvt år. Det du kan få er respet på primolut for å forsøke å få kroppen i gang, ikke alltid det virker da, og neppe vits i å prøve allerede nå.

Har du tatt test da? Jeg har flere venninner som har blitt gravide før de har fått tilbake mens etter pilleslutt :)

Har ikkje testet nei, men skal teste imorgen tidlig:) men tror nok visst ikkje mensen kommer om ca 1 - 2 mnd kontakter eg legen. Da har gått rundt 6 mnd ca. frustrerende;( ville prøve få barn nåå:P

Skrevet

3måneder er ingenting, her tok det 6 :P

Jeg spekulerte på hva det kunne skyldes, og vurderte å kontakte lege. Gjorde det etter 6 måneder, og en dag etter bestilt time kom den tilbake! Så forsvant den plutselig igjen etter et par måneder. Tenkte at dette gidder jeg faen ikke lenger, og tenkte å bestille en ny legetime. Bestemte meg omsider for å ta en test til for å sjekke om jeg ikke var blitt gravid, og joda, det var jeg!

Hadde det bare ikke kunne slått ut på de første tusen testene! :P

Oisann!;) langt på vei når du fann ut? Ja får kontakte lege rundt 6 mnd:P ganske frustrerende noen ganger.. :tristbla:

Gjest najki
Skrevet

Grunnet mine særdeles stabile sykluser over to måneder er jeg egentlig litt usikker på hvor langt jeg er/var på vei når jeg fant det ut... Men jeg anslo at jeg var en 7-8 uker på vei da. Blir spennende å få det ordentlig bekreftet på ultralyd om en tre ukers tid!

Skrevet

Grunnet mine særdeles stabile sykluser over to måneder er jeg egentlig litt usikker på hvor langt jeg er/var på vei når jeg fant det ut... Men jeg anslo at jeg var en 7-8 uker på vei da. Blir spennende å få det ordentlig bekreftet på ultralyd om en tre ukers tid!

Ååå:) Gratulere med gravid mage da:) Eg har bestemt for kontakte lege etter helgen eg, så får sjå ka han sier:) Glemte å teste idag da så får teste imorgen:) Bruker slike strimmel tester.

Skrevet

Min første naturlige syklus var på 41 dager, neste på 31 dager og en på 29 dager. Trodde egentlig at jeg var litt "heldig" siden mensen kom såpass raskt tilbake, og forholdvis regelmessig etetr 10 års p-pillebruk.

Men etter disse syklusene fikk jeg trøbbel med spotting siste halvdel av syklusene som varer alt i fra 1-2 uker.... Var og sjekket meg hos gynekolog, og har mest sannsynlig mangel på progesteron...

Nedtur, men får ikke gjort annet enn å tygge hormonpiller noen mnd, og prøve på'n igjen etterhvert! :jepp:

Kroppen bruker ofte lang tid på å komme seg har jeg skjønt! Har hatt masse rare symptomer! Noen er jo veldig heldige da! Og godt er det :)

Frustrerende å ta pause i prøvingen.... :angry:

Skrevet

Min første naturlige syklus var på 41 dager, neste på 31 dager og en på 29 dager. Trodde egentlig at jeg var litt "heldig" siden mensen kom såpass raskt tilbake, og forholdvis regelmessig etetr 10 års p-pillebruk.

Men etter disse syklusene fikk jeg trøbbel med spotting siste halvdel av syklusene som varer alt i fra 1-2 uker.... Var og sjekket meg hos gynekolog, og har mest sannsynlig mangel på progesteron...

Nedtur, men får ikke gjort annet enn å tygge hormonpiller noen mnd, og prøve på'n igjen etterhvert! :jepp:

Kroppen bruker ofte lang tid på å komme seg har jeg skjønt! Har hatt masse rare symptomer! Noen er jo veldig heldige da! Og godt er det :)

Frustrerende å ta pause i prøvingen.... :angry:

Sjønner ka mener med att er frustreende å ta pause ja :Nikke: Har gått på p-piller før når var yngre aldri våre noe problem før no liksom.. :frown: Så tror bestiller meg legetime på mandag så får eg sjå ka som vil skje :) Tok 2 tester idag når eg våknet, begge negativ så da fekk eg utelukke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...