Gå til innhold

Studenthybel i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heei!

Hvor lønner det seg å søke studenthybel i Bergen, og hvor lønner det seg IKKE?

Håper på hjelp! For har ingen ide selv =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SIB er garanter billigst. (men vil anbefalle deg å holde deg unna sib hyblene i møllendal, der ligger helikopterbasen rett vedsidenav)

skal du ut på privat markede er det å følge med på finn.no

zett.no evt sette inn en annonse i bt/ba.

hvis du har et mer spesfik geografisk område hvor skolen ligger, kan du kanskje få litt flere tips om hvor du bør bo for å spare penger på transport eller ikke bruke for lang tid med buss/bane til skolen :)

Skrevet

Tenkte mest på de ulike studetboligene, hvor man burde sette første pri.. Det private markedet må jeg heller vente med til jeg kommer inn =)

Skrevet

De i Fosswinckelsgate er veldig greie. Da får du er relativt stort soverom for deg selv, men deler kjøkken og bad. Jeg vil anbefale deg å holde deg på sentrumssiden av Puddefjordsbroen, men hyblene på Frydenbø er fine og det skal visst de på Gyldenpris være og. Jeg ville satt lav pri på hyblene i Damsgårdsveien, jeg synes i alle fall det er et litt ukoslig område. Ellers så står det på SiBs hjemmesider hvilke hybler som er langt fra sentrum: http://www.sib.no/bolig/vare-boliger-1

Skrevet

ville valgt gruppe 1 under høyt oppe på listen.

Gruppe 1

Sverres gate

magnus barfot gate

kloster gaten

Hatleberg studentbolig (ligger i sandviken. mye sol om sommeren og kort avstand til fjellene om du er intrisert i det)

Gyldenprsi student bolig

Damsgårdsveien (Har vært et litt dystert område, men har de siste årene blitt pusset opp og er blitt et ganske fint område etter hvert, oppgradering på går enda)

gruppe 2

Disse studentboligene ligger på et område med mye oppdrag for politi og ambulanse. det er blant annet nygårdsparken i umiddelbar nærhet (der holder alle narkomaner til) det er en del stjeling i dette området, spesielt på sykler og evt ting som ligger synelig i biler. det er heller ikke anbefalt for jenter å gå alene på kveldstid over nygårds høyden (men jeg har gått der mange ganger selv uten at det har skjedd noe)

Det er mange studenter som bor her, og trives sikkert, men om du ønsker et område uten de kriteriene som er nevnt, ville jeg nok gått for en av dem ovenfor.

Harald Hårfagres gate (sentrum/høyden)

Hans thanks gate (nedre nygård)

Hans holmbergs gate (høyden)

Fosswinckels gate (høyden)

Har ikke tatt med de som ligger utenfor sentrums området nå (landås, Fridalen, fantoft øyjorden) det er også fine områder og bor du på strekning opp mot nestun er det ikke langt å gå til by banen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...