AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #1 Skrevet 7. april 2011 Jeg bruker vita plus clearing complex mask fra md. I går brukte jeg den men mye lengere enn hva som står jeg skal. Man skal ha den på i ca 15 min jeg hadde den på i over en time. Når jeg vasket den av fikk jeg rød utslett på 3 steder i ansiktet og utslette klødde også. Jeg brukte hydrokortison og nå er det så godt som borte, men jeg synes det er ufattelig synd hvis jeg ikke tåler denne masken:( eller kom dette fordi jeg hadde den på altfor lenge? Alle mine andre produkter er fra md og de tåler jeg fint. What to do? Masken var ikke billig heller og jeg har brukt den en gang bare
Antoinette Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 Ta den med tilbake til der du kjøpte den, muløig de tar den tilbake. Dessverre er det sånn at noen ganger reagerer huden vår på ting selv om det er snakk om gode produkter. Utslettet kan ha kommet fordi du hadde den på for lenge, men hadde jeg opplevd noe sånt hadde jeg aldri brukt den igjen.
Adrenalina Skrevet 7. april 2011 #3 Skrevet 7. april 2011 Det er en grunn til at det er opplyst om hvor lenge man skal bruke en maske eller lignende. Hvorfor i all verden hadde du den på så lenge? 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #4 Skrevet 7. april 2011 Jeg bestilte den over nett så jeg kan ikke levere den tilbake. Ja jeg vet jeg er dum som brukte den så lenge, men leste på en blogg at det gikk greit å bruke den lenge. Tenker å prøve den en gang til i 15 min og se om det er kremen jeg reagrer på eller at jeg rett og slett hadde den på for lenge..ts
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #5 Skrevet 7. april 2011 Jeg pleier å ha den på lenge, og jeg har aldri opplevd å få utslett.
DesertRose Skrevet 7. april 2011 #6 Skrevet 7. april 2011 (endret) Er man ikke vant til syrer eller andre aktive ingredienser så bør man være forsiktig når man bruker nye og aktive produkter som denne masken fra MD. Kan være ok å teste den på et lite område før man smører hele ansiktet. Og når man smører hele ansiktet de første gangene så ikke gå over den tiden det står på produktet. Jeg selv kan utmerket gå med den langt utover tiden som står på produktet siden huden min tåler det helt fint. Men min hud er tilvent slike aktive og sterke produkter. En blogger skriver om egne erfaringer og at det er mulig å bruke masken lenger enn det står på pakning. At enkelte følger det slavisk uten å tenke litt selv og på sin egen hud er ikke bloggeren sitt problem. Husk at huden til bloggeren er ikke lik din hud. Så hver enkelt må finne det som er rett for en selv. Endret 7. april 2011 av DesertRose
Jade Skrevet 7. april 2011 #7 Skrevet 7. april 2011 Skal man ha hudpleier-råd, så oppsøker man en hudpleier! Man trosser ikke en bruksanvisning på et sterkt produkt pga erfaringer en privatperson har lagt ut. Dette er erfaringer som passer til hennes hud, ikke din! Hvis MD Formulations har sagt at du bare skal ha masken på i 15 minutter, så er det gjerne ikke så rart at huden din reagerer når du har den på i 60 minutter. At andre tåler det, betyr ikke at du ikke kan få utslett av det. Og hvordan i all verden kan Yasi vite at din hud ikke kom til å tåle dette? Nei, dette er ene og alene din egen feil! 2
Vulpes Skrevet 7. april 2011 #8 Skrevet 7. april 2011 Jeg har også denne masken, og har noen ganger ved en feiltagelse hatt den på lenger enn det står på pakningen (har glemt at jeg hadde på masken). Da har huden reagert med å bli tørr, irritert, stram og rød. Ikke ekstremt mye, men nok til at det syntes og var ubehagelig. Tok vel opp mot en uke før huden var helt tilbake til det gamle. Jeg bruker masken fortsatt, for jeg tror ikke det betyr at jeg reagerer på den. Jeg får ingen reaksjoner om jeg følger bruksanvisningen
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #9 Skrevet 7. april 2011 Fruktsyrebasert? ALDRI bruk det. Du kan ende opp med dette: Min lenke Du kan få stygge arr som ser ut som kvisearr
Vulpes Skrevet 7. april 2011 #10 Skrevet 7. april 2011 Fruktsyrebasert? ALDRI bruk det. Du kan ende opp med dette: Min lenke Du kan få stygge arr som ser ut som kvisearr Det står da ingenting i den linken om at fruktsyrebaserte produkter kan føre til perioral dermatitt. Har du kilder på dette? Så vidt jeg vet brukes da fruktsyrebehandlinger nettopp mot uren hud og kviser. Men jeg tror at man alltid bør se an huden litt, og bruke slike produkter med forsiktighet - altså følge bruksanvisningen! (Nå er ikke jeg noen hudpleier, jeg bare skriver utifra egne erfaringer, samt artikler jeg har lest på nettet.)
Glynis Skrevet 7. april 2011 #11 Skrevet 7. april 2011 (endret) Ta den med tilbake til der du kjøpte den, mulig de tar den tilbake. Dessverre er det sånn at noen ganger reagerer huden vår på ting selv om det er snakk om gode produkter. Eller så kan hun bruke den etter beskrivelsen som står på. Dette er ikke USA, hvis man ikke bruker produkter riktig er det ens eget ansvar. Masken er sterk, og hvis jeg skulle drøyd tiden på den ville jeg økt med 5 minutter per gang, ikke 45. Uansett, det du skal gjøre er å prøve igjen når huden har roet seg helt og ha den på i 10 minutter. Ti. 10. Ti. Så ser du om du tåler den da. Da jeg kjøpte den på nett var den forresten ikke spesielt dyr. Hudpleie er litt prøving og feiling. Men jeg har supersensitiv hud og tåler 15 minutter med denne masken. Endret 7. april 2011 av Glynis 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #12 Skrevet 7. april 2011 Ts her det kan godt hende jeg hadde den på mer enn en time hahahahahahah:) Jada jeg vet det er min egen feil jeg skal aldri mer gjøre det. Neste gang skal jeg prøve 10 min. Det utslettet jeg fikk er nesten borte så ille var det ikke, men likevel håper bare jeg tåler den:) Jeg oppdaterer dere neste gang jeg bruker den:)Takk til alle for svar
Vulpes Skrevet 7. april 2011 #13 Skrevet 7. april 2011 Pass på å la huden bli HELT frisk, og gjerne være helt frisk en liten stund, før du bruker den igjen da Lykke til. 1
Yasi Skrevet 8. april 2011 #14 Skrevet 8. april 2011 (endret) Huden min er vant til md sine produkter, og da er det ikke snakk om at jeg har brukt md i 1 år, det er snakk om mange mange år. Jeg har også vært igjennom sterke syrebehandlinger, så huden min tåler gjerne litt mer når det kommer til produkter som inneholder slike ingredienser. Dermed funker md sine masker mye bedre på meg, dersom jeg har de på ansiktet lengre enn 15 minutter. Du kan ikke la masken ligge så lenge på huden dersom du nylig har begynt å bruke den. Man begynner gjerne med 15 minutter, så øker man evt. gradvis. Og ikke hoppe til 1 time da, men 16, 17, 18 minutter osv. Og dette da over en veldig lang periode. Uansett, nå vet du at huden din ikke tåler at du bruker den lengre enn 15 min. f.eks. Og da kan du holde deg til det. Det er ingen grunn til panikk, og jeg beklager dersom du misforstod meg. Jeg er glad for å lese at huden din er blitt bedre, men ikke vær redd for å bruke masken igjen. Bruk den heller 10 minutter neste gang, og tilvenn huden din før du lar den ligge på så lenge. Personlig lar jeg den masken ligge på huden min veldig lenge, og jeg har ikke merket noe som helst. Det ser du at flere her også gjør. Men neste gang, vær så vennlig å test ut forsiktig før du følger en bloggers anbefaling slavisk Dessuten så har jeg i min omtale skrevet at jeg lar masken ligge på 30 minutter eller så lenge jeg orker - det kan tolkes på mange måter.. Men 1 time og vel så det, er langt i fra 30 minutter. *Skrivefeil* Endret 8. april 2011 av Bond 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #15 Skrevet 8. april 2011 Fruktsyrebasert? ALDRI bruk det. Du kan ende opp med dette: Min lenke Du kan få stygge arr som ser ut som kvisearr Lenken var for å forklare hva Perioral Dermatitt er. Men man kan få det av fruktsyrebaserte ansiktsebehandlinger.
Gjest Bond Skrevet 8. april 2011 #16 Skrevet 8. april 2011 Tråden ryddet for spekulasjoner og avsporinger Bond, mod
Vulpes Skrevet 8. april 2011 #17 Skrevet 8. april 2011 Lenken var for å forklare hva Perioral Dermatitt er. Men man kan få det av fruktsyrebaserte ansiktsebehandlinger. Det har jeg aldri hørt om før, flott om du kunne komme med kilder, eller i det minste si hvor du lærte om dette. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #18 Skrevet 8. april 2011 Hei ts her jeg BEKLAGER yasi så jeg laget litt av ett oppstyr:( Dette er alene min egen feil,sefføllglig skriver du om dine egene erfaringer det at jeg valgte å følge det slavisk er min egen feil. Vi er alle forskjellige og tåler forskjellige ting. Jeg lærte masse av den feilen heheh. Beklager nok en gang så du laget ett innlegg på bloggen din om dette og jeg er veldig lei meg for det jeg skrev det var mer sarkastisk ment...
Yasi Skrevet 8. april 2011 #19 Skrevet 8. april 2011 Hei ts her jeg BEKLAGER yasi så jeg laget litt av ett oppstyr:( Dette er alene min egen feil,sefføllglig skriver du om dine egene erfaringer det at jeg valgte å følge det slavisk er min egen feil. Vi er alle forskjellige og tåler forskjellige ting. Jeg lærte masse av den feilen heheh. Beklager nok en gang så du laget ett innlegg på bloggen din om dette og jeg er veldig lei meg for det jeg skrev det var mer sarkastisk ment... Ingen fare Men du må mye heller gjerne spørre, dersom det er noe du lurer på ang. produkter og produktmengder altså. Så slipper du slike uheldige situasjoner Det jeg skrev på bloggen var generelt ment til alle mine lesere - det var greit å få det klargjort en gang for alle. Men jeg kommer nok til å gjøre dette mer synlig fremover, da jeg overhodet ikke vil at dere skal oppleve slikt pga. misforståelser Jeg håper det går bra med huden din idag. Men bra at du lærte av feilen din - da kom det noe godt ut av det likevel :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå