Gå til innhold

sex mens man har urinveisinfeksjon og nyrebekkenbetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri, ihvertfall ikke som jeg husker hatt urinveisinfeksjon, men har fått det nå.

Og lurer på om man kan ha sex selv om man har det? Er dette lite hygienisk? eller har det ingenting og si? (Vet at urinrøret ikke ligger i skjeden, bare så folk vet det).

Legene er litt usikre på om det kan være nyrebekkenbetennelse jeg har og. Så lurer på det samme her?

Håper noen kan svare. Er usikker, for har hørt forskjellig,

Kan hende dette er veeeldig dumt spm. men har verken hatt sex i lang tid eller hatt urinveisinfeksjon som jeg kan huske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har hatt sex mens jeg har hatt begge, men jeg visste da bare at jeg hadde UVI (ettersom jeg ikke hadde vært hos doktoren enda, men jeg har hatt det så mange ganger før..).

Sex og UVI går, men det er ikke det beste i verden. Hvis du kommer deg gjennom det, uten å fokusere for mye på at du MÅ på do, så går det :) Var ikke for meg noe forskjell når jeg hadde nyrebekkenbetennelse...

Men om det derimot er OK, helsemessig.. :sjenert: I have no idea. Jeg har ikke dødd av det enda, og legen kommenterte det ikke som noe negativt. Bare husk å få tissa etterpå i allefall!

Lykke til! UVI og nyrebekkenbetennelse er no HERK...

EDIT: Skrivefeil galore.

Endret av Lille Måne
Skrevet

Jeg har hatt sex mens jeg har hatt begge, men jeg visste da bare at jeg hadde UVI (ettersom jeg ikke hadde vært hos doktoren enda, men jeg har hatt det så mange ganger før..).

Sex og UVI går, men det er ikke det beste i verden. Hvis du kommer deg gjennom det, uten å fokusere for mye på at du MÅ på do, så går det :) Var ikke for meg noe forskjell når jeg hadde nyrebekkenbetennelse...

Men om det derimot er OK, helsemessig.. :sjenert: I have no idea. Jeg har ikke dødd av det enda, og legen kommenterte det ikke som noe negativt. Bare husk å få tissa etterpå i allefall!

Lykke til! UVI og nyrebekkenbetennelse er no HERK...

EDIT: Skrivefeil galore.

Tusen takk for svar!:)

AnonymBruker
Skrevet

Noen, inkludert meg selv, har urinrøret helt i skjedeåpningen. ;)

Om det ikke fører meg seg noe ubehag for deg så er det bare å kjøre på. Det er ikke farlig.

Men jeg vil absolutt anbefalle deg å tisse rett etter sex.

Skrevet

Noen, inkludert meg selv, har urinrøret helt i skjedeåpningen. ;)

Om det ikke fører meg seg noe ubehag for deg så er det bare å kjøre på. Det er ikke farlig.

Men jeg vil absolutt anbefalle deg å tisse rett etter sex.

Takk for svar :-)

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri, ihvertfall ikke som jeg husker hatt urinveisinfeksjon, men har fått det nå.

Og lurer på om man kan ha sex selv om man har det? Er dette lite hygienisk? eller har det ingenting og si? (Vet at urinrøret ikke ligger i skjeden, bare så folk vet det).

Legene er litt usikre på om det kan være nyrebekkenbetennelse jeg har og. Så lurer på det samme her?

Håper noen kan svare. Er usikker, for har hørt forskjellig,

Kan hende dette er veeeldig dumt spm. men har verken hatt sex i lang tid eller hatt urinveisinfeksjon som jeg kan huske.

jøss,du kan sikkert ha det,men ike mange som tenker den tanken om man har det da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg hadde UVi og nyrebekkenbetennelse var sex det siste jeg tenkte på.....lå å ristet i feber, tisset blod og var generelt dausjuk.......hadde mannen min prøvd seg på noe da tviler jeg på han hadde levd idag....

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg lar aldri, ALDRI mine UVI'er/ nyrebekkenbetennelser gå så langt som feber og tissing av blod. Det er faktisk veldig farlig... Da skulle man vært hos legen for mange dager siden.

EDIT: Når jeg sier feber, mener jeg her altså den "riste av feber" som blir beskrevet.. At man har feber er nokså vanlig tidlig.

Endret av Lille Måne
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lar aldri, ALDRI mine UVI'er/ nyrebekkenbetennelser gå så langt som feber og tissing av blod. Det er faktisk veldig farlig... Da skulle man vært hos legen for mange dager siden.

EDIT: Når jeg sier feber, mener jeg her altså den "riste av feber" som blir beskrevet.. At man har feber er nokså vanlig tidlig.

Jeg som skrev som AB over her. Jeg har det sånn at jeg går fra null til hundre på noen timer. Sist jeg fikk det var jeg på hytta med mann og barn. Våknet kl 3 på natta og hadde så vondt at jeg nesten ikke klarte å gå på do. Krøket meg frem og tilbake da jeg måtte tisse hele tiden. Etter en time tisset jeg blod, også slo feberen inn. Hadde selvfølgelig glemt medisin hjemme (pga dette har skjedd flere ganger så kjapt har jeg alltid startpakke med antibiotika liggende så jeg kan starte opp med engang).. Feberen steg kjapt, og med engang dagen startet ble det en tur til nærmeste legevakt..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som skrev som AB over her. Jeg har det sånn at jeg går fra null til hundre på noen timer. Sist jeg fikk det var jeg på hytta med mann og barn. Våknet kl 3 på natta og hadde så vondt at jeg nesten ikke klarte å gå på do. Krøket meg frem og tilbake da jeg måtte tisse hele tiden. Etter en time tisset jeg blod, også slo feberen inn. Hadde selvfølgelig glemt medisin hjemme (pga dette har skjedd flere ganger så kjapt har jeg alltid startpakke med antibiotika liggende så jeg kan starte opp med engang).. Feberen steg kjapt, og med engang dagen startet ble det en tur til nærmeste legevakt..

Og nok engang.... sex ville vært det siste som har ramlet meg inn....

• Liker 2
Skrevet

Uff, det hørtes forferdelig ut :( Sist gang jeg fikk UVI var jeg på reise, og da endte jeg også opp på legevakta. Hadde kjeeempedårlig samvittighet, fordi jeg tenkte jo som så at jeg har jo hatt det kanskje 20 ganger før, det er vel ikke så farlig. Er jo bare "ubehagelig", som jeg så fint sa! Men dem tok meg inn med eeeeen gang, og sa at jeg for all del IKKE måtte nøle neste gang!

:sjenert:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, det hørtes forferdelig ut :( Sist gang jeg fikk UVI var jeg på reise, og da endte jeg også opp på legevakta. Hadde kjeeempedårlig samvittighet, fordi jeg tenkte jo som så at jeg har jo hatt det kanskje 20 ganger før, det er vel ikke så farlig. Er jo bare "ubehagelig", som jeg så fint sa! Men dem tok meg inn med eeeeen gang, og sa at jeg for all del IKKE måtte nøle neste gang!

:sjenert:

Meg over som AB igjen

Problemet er at når du først har fått dette svineriet så blir det bare verre og verre for hver gang.... Jeg tar nå alle forholdsregler.... Knasker tranebær hver dag, c-vitaminer, tisser etter sex, lar være å sitte på kalde berg o.l, bruker ei ekstrem lite sexy devold ullhipster om vinteren......(glad for at jeg allerede er gift mtp den ullhipsteren...)

Skrevet

Meg over som AB igjen

Problemet er at når du først har fått dette svineriet så blir det bare verre og verre for hver gang.... Jeg tar nå alle forholdsregler.... Knasker tranebær hver dag, c-vitaminer, tisser etter sex, lar være å sitte på kalde berg o.l, bruker ei ekstrem lite sexy devold ullhipster om vinteren......(glad for at jeg allerede er gift mtp den ullhipsteren...)

Jeg veit :( Derfor jeg er så påpasselig med det. Merker med eeeeen gang det murrer litt der nede, og får litt småpanikk om det svir bittelitt når jeg tisser. Tisser alltid etter sex (med mindre jeg slokner :fnise: ), tar sånn SUPERDOSE med tranebærtabletter hvis jeg merker noe som helst, og sitter ALDRI kaldt. Jeg har en sånn ullhipster selv, haha! Og en brynjetruse som er, and I kid you not, vindtett. :sjenert: Uff.. Jeg blir nok aldri gift.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer du tenke på sex engang om du har UVI og nyrebekkenbetennelse.. Sistnevnte er vilt vondt!!!

IMPONERT :fnise:

• Liker 1
Gjest LOGAN
Skrevet

Hvordan klarer du tenke på sex engang om du har UVI og nyrebekkenbetennelse.. Sistnevnte er vilt vondt!!!

IMPONERT :fnise:

HEAR HEAR!

Jeg kastet opp og hadde feber - trodde min siste dag hadde kommet og holdt på å klikke av smertene!

Endte på sykehus med antibiotika intravenøst! Og masse deilig smertestillende - det er det beste som kunne skje på det tidspunktet..

Så bare pass på så du ikke "irriterer" der nede - det er ikke verdt å bli MER syk ;)

AnonymBruker
Skrevet

HEAR HEAR!

Jeg kastet opp og hadde feber - trodde min siste dag hadde kommet og holdt på å klikke av smertene!

Endte på sykehus med antibiotika intravenøst! Og masse deilig smertestillende - det er det beste som kunne skje på det tidspunktet..

Så bare pass på så du ikke "irriterer" der nede - det er ikke verdt å bli MER syk ;)

AB over her (fortsatt..)

Skulle jeg ha hatt sex i denne tilstanden ville i såfall feberen vært alvorlig høy....og mannen helt fjern som i det hele tatt ville tenkt tanken...

Har en sex i en sånn tilstand er en enten selvoppfordrende eller bevistløs..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veit :( Derfor jeg er så påpasselig med det. Merker med eeeeen gang det murrer litt der nede, og får litt småpanikk om det svir bittelitt når jeg tisser. Tisser alltid etter sex (med mindre jeg slokner :fnise: ), tar sånn SUPERDOSE med tranebærtabletter hvis jeg merker noe som helst, og sitter ALDRI kaldt. Jeg har en sånn ullhipster selv, haha! Og en brynjetruse som er, and I kid you not, vindtett. :sjenert: Uff.. Jeg blir nok aldri gift.

AB her..

Ble gift jeg!

Selv om mannen hadde noen vinter med devoldtruse.... :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, mange innspill her på hvordn jeg kan ha sex. nå tenkte jeg selvsgt ikke på at jeg skulle ha sex nå som jeg har så mye smerter. Men kommer en periode hvor smertene gir seg, men man fremdeles ikke er "frisk". Det var ihverfall det legen sa, at selv om smertene ga sg måtte jeg fortsette å ta medisinen min i en periode. Så må jeg vel ta md at jeg er nyforelsket og vil veldig gjerne da være md min nye kjæreste så mye som mulig, men selvsagt ikke om jeg har så vondt.

Jeg bare lurte på om dette er farlig eller urenslig osv.

Hilsen trådstarter.

• 1 år senere...
Gjest tinydancer
Skrevet

Jeg har nyrebekkenbetennelse nå, og de 2 første dagene var forferdelige med feberkramper og vondt i alle muskler. Klarte hverken å sove eller holde meg våken, følte meg helt elendig. Nå har jeg gått på antibiotika i halvannen dag (3 dag med betennelsen), skal gå på kur i 10 dager, og begynner å føle meg klar for både sex og trening. Noen som vet hvor lenge jeg bør vente før jeg gjør noe fysisk aktivitet? Er vanligvis veldig aktiv med både dans og andre sporter. :)

AnonymBruker
Skrevet

En del kvinner får UVI pga sex, så var jeg deg TS så hadde jeg unngått sex til du er frisk, for å ikke bli dårlig igjen. Jeg skjønner at du er nyforelsket men er kjæresten din glad i deg så respekterer han at du er "syk" og vil vente med sexen til du er frisk. Jeg skjønner heller ikke at du tenker på sex nå, selv om du skriver at det ikke er snakk om sex nå. UVI er så ubehagelig at jeg aldri har tenkt på sex når jeg har hatt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...