Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første glimt trodde jeg det var et navn på et firma. Så jeg ble overrasket da jeg leste hele posten.

Uvanlig navn ja og ikke helt etter mine ører dessverre

AnonymBruker
Skrevet

Ren AS.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes navnet var ganske fint jeg. Men hvilket etternavn får barnet- norsk eller tyrkisk? Renas Hansen blir for meg ganske sært og jeg tenker nok- oi- her har foreldrene hatt en smule god fantasti og ikke nødvendigvis like mye smak.

Renas Güsul for eksempel ville jeg ikke tenkt noe rundt.

Men nå skal det være sagt at jeg har et veldig godt minne til det tyrkiske kvinnenavnet Renah da- mammas tyrkiske kollega og venninne fra min barndom.

Men, så har du fremtidsaspetktet for barnet da. Det er ingen hemmelighet at mange med utenlandske navn desverre blir forbigått i arbeidsmarkedet. Mange blir bortprioritert pga fremmedfrykt- bare fordi de har et utenlandsk navn. Nå håper jeg jo selvfølgelig at det ikke vil være sånn når deres Renas skal ut å søke jobb om en 20 års tid, men om jeg ventet barn av flerkulturell bakgrunn så ville jeg nok tatt dette med i vurderinge...

AnonymBruker
Skrevet

D blir et tyrkisk etternavn du som du lurte på d

Skrevet

Ren AS.

Det var akkurat det jeg skulle si. De fleste som jobber med firmaer (og det er mange av oss) ser AS lett her, og ren ser jo gudogenhvermann. Og nei, det er ikke spesielt pent.

Skrevet

Jeg og er sammen med en tyrker, og det finnes utallige med flotte tyrkiske/muslimske guttenavn. Min far er arabisk, så har fått mange fine navn derifra også :) Har vært på hundrevis av internettsider og sett på(er selv gravid), så hvis jeg var deg ville jeg sett litt rundt om kring dersom du ikke har gjort det. Har aldri hørt om navnet Renas, faktisk, må bli litt vandt til det før jeg kan uttale meg om hva jeg synes om det :)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde et innlegg om dette navnet i går, men vil ha flere tilbake meldinger

Skrevet

Det første jeg tenker er renholdsfirma.

• Liker 1
Gjest Fikira
Skrevet

Det første jeg tenker er renholdsfirma.

Hehe, tenkte akkurat det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...