Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... ikke helt sikker... er det et gutte- eller jentenavn? Må "smake" litt mer på det, tror jeg...

Skrevet

Hmmm... ikke helt sikker... er det et gutte- eller jentenavn? Må "smake" litt mer på det, tror jeg...

AnonymBruker
Skrevet

det er et kurdisk gutte navn

Skrevet

Høres ut som et firmanavn...

Skrevet

Renas... er liksom så "ukjent"... Syns ikke egentlig det er så ille, bare man blir vant til det :jepp:

Skrevet

det er et kurdisk gutte navn

Skrevet

Jeg er norsk og han fra tyrkia derfor dette navnet

Skrevet (endret)

Jeg tenkte at det var et klingende navn for et renovasjonsfirma eller regjøringsbyrå!:fnise:

Som personnavn er det jo et tydelig utenlandsknavn, og umiddelbare assosiasjoner for meg da, er at Renas høres mer "Ronny-belastet" ut enn f.eks Arsim (uten at det er kurdisk), hvis du skjønner hva jeg mener...:) Jeg selv synes det var grusomt, og ville aldri vurdert det, men er jo preget av norske ører.

Men om dere er kurdere, høres det sikkert annerledes ut i deres ører?

Endret av kaprifolen
  • Liker 2
Skrevet

Høres ut som et firmanavn...

Enig. Jeg ser for meg firmaet Renas Regntøy AS.

• Liker 3
Skrevet

Ser for meg renovasjonsfirma jeg....

Ville ikke valgt dette selv...

• Liker 2
Skrevet

Det er et registrert firmanavn, ville ikke valgt det hvis dere skal bo i Norge. (Det er ikke sikkert dere får det godkjent som navn heller.)

Om RENAS

RENAS er en ideell organisasjon som på vegne av medlemsbedriftene administrerer en landsdekkende innsamlings- og behandlingsordning for elektrisk og elektronisk avfall. RENAS eies av Elektroforeningen (EFO) og Elektro og Energi - en bransjeforening i Norsk Industri (tidligere TBL-Elektro) med 50 % hver. Gjennom medlemskap i RENAS oppfyller produsenter og importører av EE-produkter kravene i EE-forskriften.

Gjest Spinell
Skrevet

(Det er ikke sikkert dere får det godkjent som navn heller.)

Siden det allerede finnes 15 personer som heter Renas i Norge får de nok godkjent navnet, men navnet gir jo renovasjonsassosiasjoner i lange baner, så jeg ville ikke brukt det.

Hvorfor må alle som har en utenlandsk partner forresten på død og liv bruke et navn fra partnerens land? Greit nok å finne et navn som passer på partnerens språk, men det må da være mulig å finne noe som passer i begge språkene?

Gjest Eurodice
Skrevet

Ser for meg renovasjonsfirma jeg....

Ville ikke valgt dette selv...

Lest bakfra blir det "saner", så assosiasjoner til renovasjon blir det absolutt.

Skrevet

Takk for tilbake meldinger. Er dette navnet så ILLE altså? Vi skal ha to navn, d andre navnet er mer vanlig og vil bli brukt her i norge

Skrevet

Takk for tilbake meldinger. Er dette navnet så ILLE altså? Vi skal ha to navn, d andre navnet er mer vanlig og vil bli brukt her i norge

Spørsmålet er vel om du faktisk vil at barnet ditt skal ha et navn som de fleste åpenbart forbinder med et renovasjonsfirma.

For min egen del, tenker jeg bare "nyrer" etter en lang dag på lesesalen :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Tenkte på vaskemiddel, jeg. Men det er jo deres valg :)

AnonymBruker
Skrevet

Mange ufine svar nå! Ok om dere syns d er et vaske firma navn, men d var ikke d jeg spurte om da

Skrevet

Jeg synes ikke det er pent.

• Liker 1
Skrevet

ikke meningen å være negativ, men om man spør om et navn som ikke er vanlig. Så er det vel vanlig å få ting som man assosierer med dette navnet. Tenker at om jeg vurderer et uvanlig navn, så er det faktisk hjelpende med svar som sier mer enn ja/nei....

Men lykke til med navnevalget.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...