AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #1 Skrevet 7. april 2011 Hei! Jeg er en jente på 31 som har hoppet på min samboers treningsprogram, vi svømmer og sykler mye, noe som er godt for kropp og sjel. I vinter gikk vi også på lange skiturer. Da vi begynte i februar hadde jeg noen ekstra kilo, litt mage og disse håndtakene på ryggen, samt mye lår og liten rumpe. Og jeg går ned i vekt for jeg har fått en smalere siluette, problemet er at det virker som at magen, rumpen og lårene har blitt smalere, men løsere. At det disser litt mer her og der enn før og huden virker litt slappere og skrukkete, det er fortsatt fett der, men betydelig mindre. Å forestille seg at dette er overflødig hud er noe rart da jeg hadde en BMI på 22 før jeg begynte å trene. Det jeg lurer på er da -vil denne dissingen bli borte etterhvert som jeg trener mer? Hilsen Camilla 31.
Spøkelse Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 Veldig enkelt (kanskje litt for enkelt) forklart så vil fettet bli "slapt og løst" ettersom fettprosenten din går ned. Om du har vært større før så vil du kanskje merker forskjell, på de områdene der det er mye fett kjennes fettet "hardere" ut, om du forsøker å klype tak i det vil du få en ganske tykk pølse med fett. I motsetning til når fettprosenten går ned, så er det mindre fett under huden og du vil klare å "klype tak i" en tynnere pølse med fett. Om du fortsetter å trene og jobbe med musklene dine (og sørg for å spise nok!) vil du etterhvert føle og se at du blir strammere i huden og ikke så løs, på en måte. Håper det hvertfall ga bittelitt mening. Det du opplever er helt normalt (og veldig bra, stå på!).
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #3 Skrevet 7. april 2011 TS her Men det var godt å høre , jeg ble litt engstelig da jeg tenkte det kunne være overflødig hud, tanker om operasjoner og div er ikke gøy! Da fortsetter jeg treningen og tenker ikke mer på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå