Mischa Skrevet 7. april 2011 #1 Skrevet 7. april 2011 Skal ut og vurdere selskapslokaler til bryllupet og trenger tips og innspill på ting jeg bør sjekke ut og spørre om! Er sikkert mye jeg kommer til å glemme når jeg valser rundt og drømmer om den store dagen! Noen som har tips eller erfaringer?
Pastill Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 Dette blir en krysning av hva du skal tenke på i forbindelse med lokaler og forberedelser i det hele tatt: Sett deg ned og tenk igjennom hva som er viktig for deg, og hva som ikke betyr noe omkring ditt bryllup. For oss var det viktig at omgivelsene var pene. Vi skulle ha et lite bryllup med få gjester, og kunne dermed få tilgang på små, pompøse fest-saler som gav en intim og hyggelig atmosfære. Stedet kunne tilby ulike former for bordoppsetning, vi valgte runde bord med 6-8 personer omkring. Stedet vi valgte kunne også tilby overnatting, hvilket var meget viktig, da halvparten av gjestene kom utenlands fra. Nærhet til kirken var også viktig, slik at gjestene skulle ikke reise for langt imellom de to delene av bryllupet; vielse og feiring. Videre skulle vi ha minst mulig arbeid fra vår side i forbindelse med bryllupet, og derfor var det viktig at stedet vi valgte kunne stille opp med borddekning, blomsterdekorasjoner, mat, drikke, serveringspersonale, hjelp til å ordne med gavene etter selskapet, opprydning, fasiliteter og egen meny for for barn, samt høyttalere og piano (toastmasteren skulle ha tilgang til dette). Hovmesteren hjalp også vår toastmaster med å styre hele kveldens program i forhold til mottaglese, middag, kaffe&kaker, samt barservering. Dermed ble det veldig få ekstra ting for oss å tenke på. Vi hadde ansvaret for bordplan og bordkort, resten ble tatt hånd om av andre. Uten spesielle og sære forventinger ble vi heller ikke skuffet. En fantastisk dag i fantastiske lokaler Pastill
Lulilelu Skrevet 7. april 2011 #3 Skrevet 7. april 2011 Pris. Når musikk må være av. Når alle må være ute av lokalet. Muligheten for å fikse på div. ta ned bilder og gardiner som evt. ikke passer inn med tema. Utstyr på kjøkkenet, antall fat, bestikk ol. Vannmugger. Vaser. Størrelse på bord og evt stoler hvis dere skal fikse med duker og evt stoltrekk selv. Hva som er der fra før av lydanlegg. Evt mulighet for lysbilder. Uteområde, benker/stoler, evt. plass ett lite partytelt hvis det skulle regne. Det var det jeg kom i farten.
Niennas Skrevet 7. april 2011 #5 Skrevet 7. april 2011 Vi passet også på hvordan det var med alkohol. Var det lov til å drikke der? Må vi kjøpe alkohol fra de? Heldigvis så kunne vi ta med så mye alkohol vi ville uten at det brydde de vi leide av, så lenge vi bestilte mat fra de:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå