Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2003 #1 Skrevet 3. november 2003 har et eikeparkettgulv jeg har slipt og nå skal lakke. Det er gammel parkett, og jeg er litt redd for at den blir for lys etter lakking. Noen som har erfaring med beising av parkettgulv, før en eventuell lakking? Eller noen som har andre tips??
:-) anna Skrevet 3. november 2003 #2 Skrevet 3. november 2003 Jeg har ikke svar på det du spør om, men jeg griper sjansen til å spørre deg om sliping. Skal nemlig til å slipe gammel parkett snart, og har aldri gjort det før. Så jeg lurer på: - Hvor mye arbeid er det? - Kan man gjøre det selv (uten å risikere at det blir stygt) eller bør man leie inn noen til å gjøre det? (Og hvem leierman da egentlig?!) - Hvor lang tid tar hele prosessen?
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2003 #3 Skrevet 3. november 2003 Du kan putte pigmenter i beisen for å være sikker på at du ikke synes det blir for lyst. Skal parketten slipes helt ned bør du få en gulvsliper til å gjøre det for deg. Skal du behandle med det samme som tidligere holder det å bare "rubbe" overflaten lett med sandpapir og et slipebrett med stang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå