Gå til innhold

Gratis reise til Italia!

Anbefalte innlegg

Gjest nicola
Skrevet

Jeg og sambo har fått dette brevet om gratis-reise til Gardasjøen i Italia. Hotellweekend fra naturamed pharma! Vi vet om/hørt om flere som har dratt på slike turer, Og hørt intet negativt. Jeg synes det alikevell høres for godt ut til å være sant?

Jeg og sambo har lenge hatt lyst å dra til Italia og synes dette vikret veldig interessant, Om det ikke koster noe som helst?

Vi må jo kjøre et godt stykke til Oslo, Men er verdt det synes vi om turen er gratis. Vi fikk tilbud om tur i fjor også, Men valgte å ikke ta det, Da vi er ganske usikker på dette "tilbudet". Hverken jeg eller sambo har kjøpt noe fra naturamed på årevis. jeg tror jeg bestilte en prøvepakke på betakaroten for mange år siden..hehe. Rart at de vil spandere denne turen på oss da eller?

Noen andre her som skal benytte seg av dette/vet noe om det?

Man blir ikke lurt til noe her?

Skeptisk!!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvordan det fungerer med Naturamed, men jeg og mamma dro til Paris for 10 år siden med Nytt-og-Nyttig, gratis (og vi var heller ikke store kunder, men de sender invitasjoner tildeldig til dem som noensinne har handlet hos dem). Det var en flott tur. :) Det de tjener penger på er at man må betale hvis man vil være med på noe av ekstraoppleggene (i vårt tilfelle Disneyland, vindistrikter osv), men vi brukte heller tiden på shopping vi. ;) Så det KAN bli dyrt hvis man vil oppleve mest mulig via arrangørene, eller det kan bli "gratis" hvis man gjør det slik jeg og mamma gjorde det. Året etter dro noen andre i familien på lignende tur til Italia, de var fornøyde de også.

Skrevet

De tjener også på at de sender ut til mange, men gjerne ikke to fra samme familie/husstand og hvis man da vil ha med seg noen må jo ledsager betale. Her har dere jo vært heldige og fått begge to, og da ville jeg nok vurdert å reise, ja :jepp:

Skrevet

Er du sikker på at dere begge to har vunnet? For de sender som oftest ut en gratis reise for en person og satser på at den tar med reisefølge som selvfølgelig koster flere tusen kroner. Jeg var selv m/Natura Med til Venezia for noen år siden, og det kostet totalt kr. 400,- (flyplassavgifter) for fly, transport og hotell m/frokost i 3 netter. Opplegget var seriøst og profft, men utfluktene/middagene deres koster flesk (de skal jo tjene penger på et vis også). Men har dere begge vunnet gratis tur, så anbefales det absolutt å reise! Jeg skal på ny tur med dem til høsten.

Gjest nicola
Skrevet

Er du sikker på at dere begge to har vunnet? For de sender som oftest ut en gratis reise for en person og satser på at den tar med reisefølge som selvfølgelig koster flere tusen kroner. Jeg var selv m/Natura Med til Venezia for noen år siden, og det kostet totalt kr. 400,- (flyplassavgifter) for fly, transport og hotell m/frokost i 3 netter. Opplegget var seriøst og profft, men utfluktene/middagene deres koster flesk (de skal jo tjene penger på et vis også). Men har dere begge vunnet gratis tur, så anbefales det absolutt å reise! Jeg skal på ny tur med dem til høsten.

Begge to har vunnet ja. 900 tilsammen for oss med flyplassavgift. Så må vi betale ekstra for å sitte sammen på flyet og sove på samme hotelrom. Det blir litt læll det. (hadde jo droppet å sitte sammen på flyet da). I tilegg skal vi kjøre helt fra sør-trøndelag til Oslo. Ble nok ikke noe billig tur læll dette da egentlig

• 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Moren min har også fått en sånn en i posten. Fristen for svar er 5 Juli. Og hun har fått til Spania, Marokko og Wien. Hun tenkte å ta Marokko, men hun er litt usikker på hvor ''gratis'' dette egentlig er. De spanderer 3990 kr på henne, men siden det er til Marokko må hun betale 1990 kr selv + rundt 400kr til flyavgifter og sånt.

Hun vil også ta med seg 3-4 venner, men da må vel de vennene betale full pakke selv, eller?

Og hun har heller ikke tenkt å melde seg på noen utflukter og aktiviteter, hun vil gå rundt selv med sine venner. Hvor mye vil det egentlig da koste for henne, og hva annet må hun selv betale for og hennes venner?

Noen som har planer om samme tur eller fått samme invitasjon som kanskje kan noe om det? Tusen takk for all svar, helst før 5 Juli, hehe :jepp:

Endret av cocolin0
Skrevet (endret)

Å kjøre fra Trøndelag til Oslo koster jo ikke store mengdene, og hva må dere betale for å sove på samme rom da, det kan jo ikke være en formue? Jeg hadde definitivt slått til! Blir jo en kjempebillig tur! Utenom diverse shopping og middager selvfølgelig, men det går jo på lommepenger. Det er jo knallfint der nede :)

Endret av Lumos
Skrevet

Moren min har også fått en sånn en i posten. Fristen for svar er 5 Juli. Og hun har fått til Spania, Marokko og Wien. Hun tenkte å ta Marokko, men hun er litt usikker på hvor ''gratis'' dette egentlig er. De spanderer 3990 kr på henne, men siden det er til Marokko må hun betale 1990 kr selv + rundt 400kr til flyavgifter og sånt.

Hun vil også ta med seg 3-4 venner, men da må vel de vennene betale full pakke selv, eller?

Og hun har heller ikke tenkt å melde seg på noen utflukter og aktiviteter, hun vil gå rundt selv med sine venner. Hvor mye vil det egentlig da koste for henne, og hva annet må hun selv betale for og hennes venner?

Noen som har planer om samme tur eller fått samme invitasjon som kanskje kan noe om det? Tusen takk for all svar, helst før 5 Juli, hehe

Jeg har også fått samme invitasjon, og har meldt meg på til Wien. Det moren din må betale er som du sier kr. 1990,- + kr. 400,-, verken mer eller mindre. Og det dekker fly, transport t/r flyplassen og hotell. Vennene må betale full pris, altså kr. 3990,-. Og de gjør lurt i å ikke være med på utfluktene/arrangementene, for de er svinedyre. Noe skal de jo tjene penger på også

AnonymBruker
Skrevet

Begge to har vunnet ja. 900 tilsammen for oss med flyplassavgift. Så må vi betale ekstra for å sitte sammen på flyet og sove på samme hotelrom. Det blir litt læll det. (hadde jo droppet å sitte sammen på flyet da). I tilegg skal vi kjøre helt fra sør-trøndelag til Oslo. Ble nok ikke noe billig tur læll dette da egentlig

Læll, er et forferdelig ord. ussjjjjj

Skrevet

Høres jo ut som en kjempedeal!

Gjest navnelapp
Skrevet

pass på at hotella som er inkludert i desse turane ligg ofte laaangt utanfor sentrum, så viss du ikkje skal vere med på dei "guida" turane deira, som køyrer innom masse plassar der selskapet får prosentar av det dokke kjøper, så må du ordne transport lokalt sjølv. Pluss at reiseleiarane vert sure viss du ikkje er med på fellesopplegget.

Skrevet

pass på at hotella som er inkludert i desse turane ligg ofte laaangt utanfor sentrum, så viss du ikkje skal vere med på dei "guida" turane deira, som køyrer innom masse plassar der selskapet får prosentar av det dokke kjøper, så må du ordne transport lokalt sjølv. Pluss at reiseleiarane vert sure viss du ikkje er med på fellesopplegget.

Jeg har aldri hørt om dette opplegget før, og min første reaksjon var skepsis… Som Alt godt sier, så må det da være noen ulemper med dette, og bli kjørt rundt i buss for å bli solgt forskjellige produkter høres ganske kjipt ut… Italia er fantastisk og fortjener en tur planlagt av dere med akkurat de tingene dere vil! Vil dere ikke heller kunne bestemme område og hotell selv? Og det virker jo som det er en del tilleggskostander.

Si fra hva dere bestemmer dere for!

Skrevet

Det ER ingen tilleggskostnader hvis du ikke skal være med på arrangementene/turene deres! Og transport ordner du glatt selv i form av buss, tog eller leiebil. Det kan riktignok være litt press fra reiselederne om å være med på turene deres, men bare stå imot og kjør deres eget løp, så ER turen billig. Det de tjener penger på er selvfølgelig vinnere som tar m/ledsager til full pris, folk som melder seg på turer, middager osv. - noe de aller fleste gjør da de ikke er trygge nok til å farte rundt på egenhånd!

Skrevet

Freddy, takk for info, jeg var vel skeptisk mest fordi jeg aldri hadde hørt om det og det virket for godt til å være sant! :) Men flott om man kan få en fin tur ut av det og ikke bli lurt og ikke måtte bo langt ute på landet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...