Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tatt et årsstudium i Bergen ved universitet eller høyskolen og vil si litt om deres erfaringer? :) Alt av interesse!

Trenger litt ekstra poeng for å komme inn på et bachelorstudie innenfor business og tenkte det kunne være greit med et år der jeg får jobbet litt med studietekninkker og tatt opp igjen et mattefag ved siden av.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tatt et årsstudium i Bergen ved universitet eller høyskolen og vil si litt om deres erfaringer? :) Alt av interesse!

Trenger litt ekstra poeng for å komme inn på et bachelorstudie innenfor business og tenkte det kunne være greit med et år der jeg får jobbet litt med studietekninkker og tatt opp igjen et mattefag ved siden av.

Et årsstudium innebærer som regel at man velger seg ut de fagene man selv ønsker, i stedet for et "fast" program som det gjerne er i et bachelor- eller masterstudium.

Jeg begynte på et årsstudium ved mat.nat.fakultetet i Bergen, men byttet til bachelorprogram etter en stund. Dette gjorde jeg siden bachelorstudenter har forrang til enkelte fag fremfor årsstudenter. Uansett, det spiller som regel ingen rolle om man går ett år på et bachelorprogram eller om man velger årsstudium, dersom fagene er de samme.

Skrevet

Nja, årstudium er stort sett fastlagt det også da - du søker deg inn på et årstudium også tar du f.eks 4 fag på 100nivå.

Søk på noe du interesser deg for , eller noe du kan tenke deg å lære mer om.

Jeg har tatt årstudium/tilsvarende årstudium i historie, norsk og administrasjons og organisasjonsvitenskap.. Historie var mye å lese, norsken var litt tung dersom du ikke skal bruke det til noe, adm-org var bare kjekt (men der valgte jeg fritt fra fag, så jeg tok de 4 fagene jeg hadde lyst til å ta).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt et årsstudium i samfunnsøkonomi og kan absolutt anbefale det, særlig dersom du har planer om å studere business.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...