Gå til innhold

Har dere tips til shopping og café- og restaurantbesøk i Oslo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte jeg skulle ta meg en liten tur til Oslo om et par dager, og ønsker å shoppe litt andre steder enn bare Karl Johan. Bogstadveien, kanskje? Og hvordan er Ski Storsenter og CC Vest?

Er ikke veldig kjent i Oslo, og lurer på om dere har tips til sted å spise lunsj eller middag/drikke kaffe? Gjerne et litt finere sted.

Følte det ikke passet helt inn i reiseliv, ettersom jeg ser på dette som en helt enkel dagstur.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gran cafe er vel fint nok? Teatercafeen.

AnonymBruker
Skrevet

Gran cafe er vel fint nok? Teatercafeen.

Har dårlige opplevelser fra begge stedene. En gang bestilte jeg en omelett på Teatercafeen, og fant et langt hår i maten. Da jeg besøkte Grand ble jeg sittende igjen med en høy regning og sterke magesmerter som endte med et dobesøk... Ikke smakte magen særlig godt heller, og var en smule kaldt.

Skrevet

Glem disse overdådige stedene.

Stikk innom

www.vibb.no

der kan du lese hva andre synes om de respektive stedene.

:popcorn:

• Liker 1
Skrevet

Jeg aner ikke hva slags mat du liker, og er litt usikker på hva du mener med finere sted. Jeg er en del ute og spiser, men tar da også et visst hensyn til pris - men jeg regner med at du er interessert i å få litt for pengene, du også :)

Hvis du vil ta et kaffestopp i sentrum kan jeg anbefale Bare Jazz i Grensen. Veldig fin bakgård, nå som våren er kommet. De har litt sandwicher og kaker også, men ikke det største utvalget.

Ellers kan jeg anbefale Grunerløkka, der det er mye mindre kles- og interiørbutikker, samt en del bruktbutikker. Der er det dessuten mange bra steder å spise. Kan anbefale Food Story, der de har veldig god, økologisk mat, og både lunsj- og middagsmeny. Hvis du liker amerikansk mat bør du ta turen innom The Nighthawk Diner (regn med store porsjoner!). Ellers har de enkle lunsjretter og herlige franske crêpes på Birkelundens lille franske ostebutikk, men det er få stoler, så det er kan hende du må ta det med deg.

Generelt er det veldig mange bra spisesteder i området, det bør ikke være vanskelig å finne noe du har lyst på.

AnonymBruker
Skrevet

For shopping kan jeg anbefale Storosenteret :)

Skrevet

Nighthawk Diner er helt fantastisk. Samme med Villa Paradiso rett nedi gata, hvis du liker ekte, italiensk pizza :)

Schiller's Tapas på Frogner (kan hende de har åpnet en i sentrum også) har den beste tapasen jeg vet om i Oslo, men det er nok ikke så naturlig for deg å dra dit. Lite shopping (det som er der er veldig kjerring og overpriset) og generelt lite å finne på der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...