Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om butikker som tar imot folk under 18? (tenker IKKE dagligvare butikker eller kiosker) Vet at Glitter vil ha folk over 18, så det er uaktuelt. Noen som vet med Vita? (eller andre)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer fra butikk til butikk. Hvor gammel er du?

Skrevet

Jeg jobber på Burger King, og der er det 15 årsgrense :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 17. Fyller 18 rett før nyttår (YAY...) Men vil ikke vente, egentlig

Skrevet

I Vita tror jeg det avhenger litt av sted og butikkdriver, men mener å huske at de egentlig ikke skal ansette noen under 18. Men dette henger nok sammen med at man i Vita bør, i min mening MÅ, dra på en del kurs. På butikker som Vita må man ha en del kunnskap om f.eks hårfarge (alle ansatte skal egentlig delta på et hårfarge-kurs) og helsekost. For å dra på kurs må man ta seg fri fra skole, og det er jo litt vanskelig på VGS.

Jeg fikk min første jobb når jeg var 15, så det eneste du kan gjøre er å dra med søknad+cv til de butikkene du kunne tenke deg å jobbe på. Oppfør deg voksent, så er det en grei sjanse for å få jobb! De fleste arbeidsgivere vil jo ha en ansatt som kan bli der en stund, og når man er så ung som du er vil jeg tro du blir der du er i hvertfall et par år til.

Lykke til med jobbsøkinga! :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Noen fler? *bump*

AnonymBruker
Skrevet

Tror egentlig ikke det er en spesiell regel på dette- der jeg er butikksjef vil vi helst ha folk over 20..men har ansatt personer på 17/18 også om de er de som har vært de beste kandidatene; asnvarsfulle og "voksne" etc.! :) Så jeg ville bare søkt, men når du er "så ung" er det ofte viktig at de får møtt deg; så gå innom butikkene du er interessert i å jobbe for, presenter deg og lever søknaden og cven din.. :)

"problemet" for meg er at så unge jenter ofte tenker at åååå det er så kult å jobbe i butikk, og egentlig ikke skjønner hva det innebærer..det er litt mer enn det :) men sier ikke at alle er sånn da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...