Gå til innhold

Raspeball, hvor i Oslo får jeg tak i denne ferdigblandingen?

ladyluna

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage Raspeballer (eller komle som jeg ville sagt da) i morgen, men orker ikke lage fra scratch :sjenert:

Jeg er derfor på jakt etter en god ferdigblanding. Jeg kjøpte en gang en pose som så ut som en vanlig melpose, men har ikke klart å finne den igjen på noen butikk (har vært på Kiwi, Rimi, Rema1000 og Meny)! Det kan hende det var denne, men jeg er ikke helt sikker.

Jeg har funnet TORO sin ferdigblanding, men syntes ikke den var like god. Så alle tips om hvor jeg kan få tak i raspeballblanding i melpose i Oslo mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan hende det var denne, men jeg er ikke helt sikker.

I følge far min, som har lang erfaring med å ete kompar, er denne nesten like god som heimelaga. Han kjøper den på den lokale Spar-butikken, men den har mykje spesielle varer, så eg veit ikkje om dei har denne i alle butikkane sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett den hos Bunnpris i Trondheimsområdet, så kanskje Bunnpris i Oslo også har den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

tjaaa...man har jo altids denne her; http://www.fjordland.no/page?id=2205&key=113318

mener jeg har sett en sånn rød pakke i butikken også...mener den er fra toro..men jeg får ikke opp bilde av den på siden dems. den er innpakket på samme måte som mel, også står den sammen med like innpakninger som innholder sånne brød-mixer...kanskje litt vanskelig forklart men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener ganske bestemt at vi hadde denne på Rimi-en jeg jobbet på i Oslo for et par år siden. Den er nedlagt nå, var sånn mellomstor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal lage Raspeballer (eller komle som jeg ville sagt da) i morgen, men orker ikke lage fra scratch :sjenert:

Jeg er derfor på jakt etter en god ferdigblanding. Jeg kjøpte en gang en pose som så ut som en vanlig melpose, men har ikke klart å finne den igjen på noen butikk (har vært på Kiwi, Rimi, Rema1000 og Meny)! Det kan hende det var denne, men jeg er ikke helt sikker.

Jeg har funnet TORO sin ferdigblanding, men syntes ikke den var like god. Så alle tips om hvor jeg kan få tak i raspeballblanding i melpose i Oslo mottas med takk :)

Du brukte kansje Møllerens sin? Gode. rema hr den her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :)

Det ble posen fra TORO i går siden jeg ikke fant den andre sorten på runden min. Var på Rimi, Kiwi, Ica og Spar uten hell :lete:

Men skal ta en tur til Rema 1000 igjen en dag, slik at jeg vet helt sikkert om de har eller ikke. Det var mannen som så etter dem der sist, så da er det jo ingen garanti for at de ikke ble oversett :fnise:

Men det er jo merkelig at de ikke har denne typen noe sted! Kanskje det ikke er sesong for raspeballer i Oslo nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å ringe butikkene på forhånd også, så du slipper å reise så mye rundt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å ringe butikkene på forhånd også, så du slipper å reise så mye rundt! :)

Hehe, godt poeng! :flau:

Men faktisk så har ingen av butikkene til nå blitt en omvei. Men jeg tror nok jeg ringer Rema, for den ligger utenom min vanlige "rute" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangeland Mølle sin poseblanding er bare knall god :) Lagde den i går og skal steke restene i dag. Det er også veldig godt.

Her i Trondheim har jeg sett disse posene både på Rema 1000, Ica, Bunnpris og Coop Obs. De må da ha dem i Oslo også. Prøv en av de store butikkene i kjedene. Syns det er veldig rart at du ikke finner den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stangeland mølle`s ferdigblanding har jeg funnet på Meny på steder hvor potetball ikke er spesielt vanlig, f.eks i Notodden, så prøv Meny :)Tror ikke Rema, Bunnpris har denne varen utenom på de steder hvor potetball er "hverdagskost" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...