AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #1 Skrevet 6. april 2011 Har alltid sagt at jeg aldri skal gifte meg, men nylig har jeg blitt informert om at dette kan være en fordel hvis man har felles barn, hvordan?
casting Skrevet 6. april 2011 #2 Skrevet 6. april 2011 Det er en fordel mht arv og retten til å sitte i uskiftet bo. Anbefaler deg å sette deg inn i regelverket før du velger å være samboer! Hadde selv følelsen av at å gifte seg ikke var viktig for meg eller nødvendig før, i dag skulle jeg ønske at jeg hadde sagt til samboeren min at jeg ville gifte meg. Vi er sammen idag, men ikke gift, men dersom det kom på banen igjen hadde jeg sagt at jeg ville gifte meg, på grunn av tryggheten både ved død og samlivsbrudd, spesielt barnas (om de kommer) trygghet. Dersom du ikke gifter deg: skaff deg en god samboeravtale som regulerer eiendommer, arv, eiendeler eid hver for dere, og skaff dere gjensidige forsikringer. Avtalen bør settes opp av en god advokat (gjerne hver deres, uten at det betyr full krangel ) Å velge å leve sammen med noen er en utrolig viktig beslutning, og for de fleste også en investering, da man i løpet av et samliv bygger opp verdier sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå