Solla Skrevet 6. april 2011 #1 Skrevet 6. april 2011 Jeg var hos legen idag. Har prøvd å bli gravid på naturmåten ganske lenge, men har så korte sykluser (21-23 dager). Hun skrev ut pergo til meg, skal begynne dag 5 etter første neste mensdag. Har prøvd å lete litt på nett, men finner ikke ut eksakt hva Pergo kan gjøre for meg... Noen som kan forklare litt? Dele erfaringer? I mens jeg venter spent på svar, skal jeg google mer samt lete litt her inne!
Athene Skrevet 6. april 2011 #2 Skrevet 6. april 2011 Pergo kan gi bedre eggløsning, men har normalt ingen effekt på de som har eggløsning av seg selv. Med så korte sykluser har du sannsynligvis defekt lutefase, da er behandling gjerne medisinering etter EL slik at egget rekker å feste seg. Det første du bør gjøre er å kartlegge syklusene, har du EL, og når er denne i forhold til mens. Anbefaler temping. Håper det er gynekolog som har skrevet ut pergo og ikke legen? Min erfaring er at fastleger skjeldent har peiling på fertilitetsproblemer, og skriver ut pergo i hytt og pine uten riktig oppfølging. Det virker også som om du har fått litt for lite utredning og informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå