AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #1 Skrevet 6. april 2011 Hva tenker dere om navnet Maria? Hva slags assosiasjoner får dere til det?
Gjest imli Skrevet 6. april 2011 #2 Skrevet 6. april 2011 Pent namn, tenkjer vel fyrst og fremst på mora til Jesus Men det er jo eit veldig vanleg namn over heile verda. Ville nok ikkje valt det om eg var hardbarka ateist, for å seie det slik, men eg er kanskje den einaste som tenkjer slik no for tida (kjenner nokon som kalte sonen Gabriel men meinte det var rart at nokon trudde dei var kristne osv).
Ciara Skrevet 6. april 2011 #3 Skrevet 6. april 2011 Pent namn, tenkjer vel fyrst og fremst på mora til Jesus Men det er jo eit veldig vanleg namn over heile verda. Ville nok ikkje valt det om eg var hardbarka ateist, for å seie det slik, men eg er kanskje den einaste som tenkjer slik no for tida (kjenner nokon som kalte sonen Gabriel men meinte det var rart at nokon trudde dei var kristne osv). Det er mange kristne navn jeg i utgangspunktet synes er fine, men som likevel var uaktuelle å bruke fordi vi er ateister. Likevel dro vi et skille mellom "vanlig-kristne" og "erke-kristne" (i første kategori er f.eks Thomas, Maria, Sara og Johannes, mens andre kategori er navn som Noah og Lukas). Vi valgte forøvrig et navn som ikke er kristent. Jeg synes Maria er et klassisk pent navn.
Gjest imli Skrevet 6. april 2011 #4 Skrevet 6. april 2011 Det er mange kristne navn jeg i utgangspunktet synes er fine, men som likevel var uaktuelle å bruke fordi vi er ateister. Likevel dro vi et skille mellom "vanlig-kristne" og "erke-kristne" (i første kategori er f.eks Thomas, Maria, Sara og Johannes, mens andre kategori er navn som Noah og Lukas). Vi valgte forøvrig et navn som ikke er kristent. Jeg synes Maria er et klassisk pent navn. Eg er einig i det skillet altså, kom berre med det som eit liten kommentar. Ville nok ikkje valt Maria om eg var ateist, men føler det er heilt greit å velgje sjølv om ein ikkje definerar seg som kristen.
Gjest Jente1990:) Skrevet 6. april 2011 #5 Skrevet 6. april 2011 Jeg har ingen assosiasjoner til det navent, men jeg synes Maria er et veldig fint navn da
Ciara Skrevet 6. april 2011 #6 Skrevet 6. april 2011 Eg er einig i det skillet altså, kom berre med det som eit liten kommentar. Ja, forstod det, ville bare si at jeg var ganske enig
Zoë Castillo Skrevet 6. april 2011 #7 Skrevet 6. april 2011 Jeg synes at Maria er et klassisk og fint navn. Det er veldig vanlig, men vil nok aldri bli betegnet som oppbrukt siden populariteten er så jevn. Jeg ville imidlertid ikke valgt det selv, da jeg synes at det har litt lite personlighet/schvung. For meg er det i samme kategori som Ingrid og Helene. Det er klassiske navn som er mer ungdommelige enn feks Astrid og Margrete, og som barnet sannsynligvis ikke vil hate selv. Ei Emma vil muligens mislike å være Emma nr 6, og Adolfine vil forbanne sin mors behov for å være unik, mens Maria vil ha et så nøytralt navn at det er vanskelig å synes noe stygt om det.
May Angelica Skrevet 6. januar 2021 #8 Skrevet 6. januar 2021 Har ein nydeleg tremenning med det navnet og eg syns det er heilt nydelig! Berre gode assosijasoner til det navnet.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #10 Skrevet 6. januar 2021 May Angelica skrev (3 timer siden): Har ein nydeleg tremenning med det navnet og eg syns det er heilt nydelig! Berre gode assosijasoner til det navnet. 9 år senere... 😂😂 Hvem skriver du til? Anonymkode: bb6e9...37f
May Angelica Skrevet 11. januar 2021 #11 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 6.1.2021 den 10.06): 9 år senere... 😂😂 Hvem skriver du til? Anonymkode: bb6e9...37f Godt spørsmål! Ser sjelden på datoar😂 får håpe at det kanskje kan komme til nytte for nokon som treng inspirasjon og klikker innom🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå