AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #1 Skrevet 6. april 2011 Har vært plaget fryktelig med luft i magen i et par dager nå. Kjennes som om at det ikke går vekk i det hele tatt Hjelper ikke å drikke eller spise noe, da blir det værre. Har prøvd å legge meg på magen for å klare og få ut luften, men syns ikke det har hatt særlig effekt. Dette begynner å bli fryktelig vondt og plagsomt nå. Hva kan jeg gjøre for å få ut all den luften jeg har i magen?
Gjest Skrevet 6. april 2011 #2 Skrevet 6. april 2011 Uff, jeg føler med deg. Når jeg får det føler jeg meg helt hjelpesløs. Avogtil hjelper det for meg å sakte drikke et iiiiiskaldt glass med vann. Understreker sakte her.
Gjest Tjoms Skrevet 6. april 2011 #3 Skrevet 6. april 2011 Hva er det du prøver å drikke/spise når det blir verre? Har du avføring som normalt eller er du forstoppet også?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #4 Skrevet 6. april 2011 Hva er det du prøver å drikke/spise når det blir verre? Har du avføring som normalt eller er du forstoppet også? Jeg prøver å drikke vann, eplejuice, farris, spise fiberrik knekkebrød, spise havregrøt, spise fisk, frukt, yoghurt og biola for å nevne noe. Føler jeg har prøvd alt uten å lykkes. Avføringen er normal til meg å være - to ganger pr dag.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #5 Skrevet 6. april 2011 Beveg deg. Å gå tur hjelper på å få igang magen og dermed så promper du ut luften.
sjokolademonster Skrevet 6. april 2011 #6 Skrevet 6. april 2011 For meg hjelper det å ta en joggetur ute i det fri
Gjest Tjoms Skrevet 6. april 2011 #7 Skrevet 6. april 2011 Du må ihvertfall holde deg unna mat med mye fiber og kullsyreholdig drikke, samt hvete, egg, og melkeprodukter. Jeg ville drukket romtemperert vann med natron rolig gjennom hele dagen, og spist veldig lett fordøyelig mat.
sjokolademonster Skrevet 6. april 2011 #8 Skrevet 6. april 2011 Vann med litt potetmel funker også. Smaker grusomt, men er vel kanskje verdt å prøve?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #9 Skrevet 6. april 2011 Jeg går tur hver dag på ca en time, men syns ikke det heller hjelper. Hva burde jeg spise som er lett fordøyelig? Skal prøve å drikke vann med natron eller potetmel og se om det kanskje kan ha effekt.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #10 Skrevet 6. april 2011 Har prøvd å drikke vann med natron i, men null effekt
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #12 Skrevet 6. april 2011 Er ikke svisker noe man skal fise av da? Fullt mulig, men har ikke svisker hjemme Får ta meg en tur på butikken i morgen så kanskje jeg kan forebygge sånne plager i fremtiden?
Gjest Tjoms Skrevet 6. april 2011 #13 Skrevet 6. april 2011 Har prøvd å drikke vann med natron i, men null effekt Promper du, eller er du bare full av luft og oppblåst? Hvis dette er et problem du har ofte tyder det på at du har spist noe du ikke tåler. Erfaringsmessig avdekker ikke blodprøver hos legen dette, men f.eks noe som heter bioresonans er helt overlegent på å avdekke matintoleranser.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #14 Skrevet 6. april 2011 Promper du, eller er du bare full av luft og oppblåst? Hvis dette er et problem du har ofte tyder det på at du har spist noe du ikke tåler. Erfaringsmessig avdekker ikke blodprøver hos legen dette, men f.eks noe som heter bioresonans er helt overlegent på å avdekke matintoleranser. Jeg kjenner at det rumler i magen og at jeg er skikkelig oppblåst. Kjenner at når jeg ligger på magen, så flytter alt seg lenger ned i systemet, men jeg klarer ikke få det ut. Det "sklir" opp igjen på en måte. Elendig forklaring, men håper det er mulig å skjønne hva jeg mener. Jeg vet jeg har kryssallergi for bjørkepollen, kan det være det som gjør at jeg får så vanvittig mye luft i magen? Vet også at jeg reagerer kraftig på lettmelk, mens ekstra lett, h-melk, biola, yoghurt o.l. går fint.
Gjest Tjoms Skrevet 6. april 2011 #15 Skrevet 6. april 2011 Jeg kjenner at det rumler i magen og at jeg er skikkelig oppblåst. Kjenner at når jeg ligger på magen, så flytter alt seg lenger ned i systemet, men jeg klarer ikke få det ut. Det "sklir" opp igjen på en måte. Elendig forklaring, men håper det er mulig å skjønne hva jeg mener. Jeg vet jeg har kryssallergi for bjørkepollen, kan det være det som gjør at jeg får så vanvittig mye luft i magen? Vet også at jeg reagerer kraftig på lettmelk, mens ekstra lett, h-melk, biola, yoghurt o.l. går fint. Det avhenger jo helt om du har spist noe av matvarene som kan gi kryssallergi ved bjørkepollen. Jeg ville holdt meg langt unna meieriprodukter, hvete, egg, og mat med mye fiber ihvertfall, samt tatt en slik intoleransetest hvis du finner det nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #16 Skrevet 6. april 2011 Det avhenger jo helt om du har spist noe av matvarene som kan gi kryssallergi ved bjørkepollen. Jeg ville holdt meg langt unna meieriprodukter, hvete, egg, og mat med mye fiber ihvertfall, samt tatt en slik intoleransetest hvis du finner det nødvendig. Jeg bør vel kanskje gjøre det om dette fortsetter. Er utrolig slitsomt og vondt å gå rundt sånn ihvertfall. Føler også at hvis jeg kutter ut meieriprodukter, hvete, fiber og egg så har jeg ikke stort jeg kan spise. Nei, det her skal ikke bare være enkelt!
skruf Skrevet 6. april 2011 #17 Skrevet 6. april 2011 Jeg ville ha kuttet ut melkeprodukter. Men ikke kutt ut fiber. Fiber er bra, men du må passe på å drikke masse væske (vann), hvis ikke virker fiberen mot sin hensikt. Kutt og ut mat med bare fint hvetemel, spis grovt! Fullkornpasta, fullkornris, Ingers rugbrød/ryvita knekkebrød. I stedet for vanlig melk kan du bruke Tines laktosefrie melk. Hvis det er lenge siden du har vært på do og "gjort nr 2" så anbefaler jeg Frukt og Fiber fra helsekosten ( en tyggetablett med et stort glass vann om kvelden, og du går på do som normalt neste morgen) Du kan og prøve samarin eller nyco som en starthjelp. På apoteket får du og kjøpt imogas tabletter som hjelper mot luft og luftknuter. I tillegg så hjelper det å røre på seg. Gå eller jogg en tur...
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #19 Skrevet 6. april 2011 Fortsett med fiber som andre her sier men JA drikk mye vann ved siden av. Kutt også all kulsyre. Roe litt ned på frukt om du spiser mye av det og mye "lik" frukt. Et glass biola holder om dagen - dropp yoghurten.. Dersom du også spiser "for mye" fiber er dette tungt for magen..
Gjest Tjoms Skrevet 7. april 2011 #20 Skrevet 7. april 2011 Jeg bør vel kanskje gjøre det om dette fortsetter. Er utrolig slitsomt og vondt å gå rundt sånn ihvertfall. Føler også at hvis jeg kutter ut meieriprodukter, hvete, fiber og egg så har jeg ikke stort jeg kan spise. Nei, det her skal ikke bare være enkelt! SEriøst? Jeg er veganer og spiser i tillegg ikke hvete, sukker/søtt, søt frukt, gjær, eddik, sopp. Jeg spiser MYE forskjellig god mat Fiber er viktig ja, men fiber er også tungt for magen, og ved akutt luft i magen så er det vel ikke akkurat det jeg ville spist. Prøv med et glass samarin da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå