Gå til innhold

Strikking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du er mest gøy å strikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ensfargede sjal i tynt, fint garn, gjerne i kompliserte og "hullete" mønstre. Liker godt det som kalles "lace knitting" på engelsk. Det tar litt tid og konsentrasjon, men det blir så fint. Dessuten er jeg ikke noe glad i å strikke i flere farger, så jeg trenger litt fancy mønstre for at det ikke skal bli kjedelig. :sjenert:

Jeg liker også å lage sokker, votter og slikt til venner og familie, men da ligger mesteparten av gleden i å komme opp med et mønster som passer til personen som skal få tingen, og i å gi bort noe jeg vet de vil sette pris på. Når jeg strikker bare for gleden ved å lage noe er det hullete sjal som gjelder. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Å, jeg er helt motsatt, jeg HATER lace! Jeg foretrekker tykkere garn som går fortere. Glad i å strikke gensere og kjoler når det er for moro skyld, og mye luer og skjer til venner og familie. Jeg tror aldri jeg har fullført en sokk i hele mitt liv...

Skrevet

Haha, så artig, kanskje vi skal strikke opp en haug med ting og så bytte? :fnise: Lurer på om noen hadde reagert på om jeg plutselig hadde begynt å gi dem gensere og luer i stedet for sjal og sokker. Og ja, vi er virkelig helt motsatte der, jeg har aldri fått ferdig en genser, og om jeg prøver meg på luer ender jeg alltid opp med enten et fingerbøl eller en tiliters bøtte. Og det trass i at strikkefastheten stemmer på testlappene mine, og at sokkene jeg lager alltid blir riktig størrelse. Men vel, variasjon er en god ting, spesielt om det betyr mindre konkurranse om det tynne garnet. :nigo:

(Som har vært utsolgt de siste to gangene jeg så etter det, av en eller annen grunn...)

AnonymBruker
Skrevet

Strikker sokker, i alle farger og fasonger akkurat nå :) Ellers har jeg strikket masse votter og tøfler som jeg har tovet :) Gøy :)

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg strikker helst babytøy! I babyull :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...