AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #1 Skrevet 6. april 2011 Hei Jeg flytter forhåpentligvis til Kongsberg til høsten for å starte på min mastergrad. I den forbindelse lurer jeg på hvordan boligmarkedet er der nede. Lønner det seg å leie privat eller via samskipnaden? Da jeg bodde i Tromsø var det visse studentblokker man ble anbefalt å unngå pga bråk. Er det noe lignende i Kongsberg? Hilsen Tore
SmallTalk Skrevet 6. april 2011 #2 Skrevet 6. april 2011 I Kongsberg så har du to steder med studenthybler/leiligheter i regi av SiBu. Det ene stedet ligger inne i sentrum og består av alt fra bofellesskap til 2-roms leiligheter. Det andre stedet ligger rett ved siden av skolen og er i bofellesskap hvor man deler kjøkken og stue med 3 andre. Begge deler er helt greie steder å bo, og det er ikke helt texas på noen av stedene. Litt bråk blir det jo, men jeg har ikke hørt om noen som har klaget. Ellers så er det ganske lett å få seg hybel i Kongsberg dersom man har greit med penger og ikke er så kresen på standarden. Leieprisene er presset pga mange ukependlere som jobber på næringsparken, og da kan utleier stort sett ta det som folk er villige til å betale. Du kan anta at du må ut med minst 5000 i måneden for en hybel dersom du ikke leier gjennom SiBu.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #3 Skrevet 6. april 2011 Hm, det er såpass ja. Det blir vel gjerne slik når det er leiers marked. Da tror jeg jeg søker gjennom studentsamskibsnaden og håper på det beste. Takk for svar. Hilsen Tore
SmallTalk Skrevet 6. april 2011 #4 Skrevet 6. april 2011 De fleste jeg studerte sammen med gjorde ihvertfall sitt beste for å få bosted gjennom Sibu, og jeg har greit inntrykk av begge bostedene. Det kan være litt bråk i Papillon i helgene (det er blant annet tidvis populært å utløse brannalarmen), men det er visst ikke så ille at det er plagsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå