Gjest Cecilie . Skrevet 6. april 2011 #1 Skrevet 6. april 2011 (endret) Katten min ble kastrert for akkurat ett år siden nå, og grunnen til at jeg fikk han kastrert var fordi han var så kåt! Prøvde å jokke på meg og pleddene mine hele tiden! Veterinæren sa at det var vanlig at han fortsatte med det noen måneder etter kastreringen, var nu ok det. Etter et par måneder vart han perfekt, null jokking! MEN..!! Nå er våren her, og han har aldri vært kåtere! Flere gang for dag prøver han seg på armen min mens jeg ser på tv, eller slenger seg på foten min når jeg går forbi.. Og jeg klarer å riste han av meg, men da hiver han seg på sofaputene og pleddene mine! Også ligger det fult av våte flekker etter ham...! Bare jeg som plages med vårkåte dyr? Tips om hvordan man får stopp på det? Eller er jeg bare nødt til å leve med det til våren er over? Endret 6. april 2011 av Cecilie .
Gjest Lille-pus Skrevet 6. april 2011 #2 Skrevet 6. april 2011 Min elskede fuksjonshemmede hjertevenn hadde slike raptuser for et par år siden Det var armen min som var det "heiteste" objekt i mils omkrets. Tepper og puter var aldri av interesse. det har roet seg betraktelig de to siste årene (han er nok fylt 7 nå og jeg byttet parfyme). Forskjellen mellom din og min er at min gav seg etter et par ekstra forsøk når jeg "løftet" ham bort fra armen min Det er en mulighet for at du bør gjøre et parfymebytte-forsøk og se om det roer intensiteten hans
Sugerøret Skrevet 6. april 2011 #3 Skrevet 6. april 2011 trodde at når baller var vekk (kastrert) ville kjønnsdriften og testosteron gå merkbart ned. Sikker på at det er sexrelatert jokking og ikke stress (annet )? ?
Gjest Lille-pus Skrevet 6. april 2011 #4 Skrevet 6. april 2011 trodde at når baller var vekk (kastrert) ville kjønnsdriften og testosteron gå merkbart ned. Ja det trodde jeg også.... Det bør vel påpekes at interessen for armen min ikke var spesielt knyttet til perioden februar - april. Den var litt periodepreget, men ikke mer av typen en uke på, en uke av. Sikker på at det er sexrelatert jokking og ikke stress (annet )? ? Aner faktisk ikke Han hadde (så langt jeg vet da...)ingen ekstra stressfaktorer rundt seg..... Han hadde riktignok sin daværende bestevenn (en trivelig og litt hyper BC blanding) i huset, men den hunden var bestevennen hans (den ble rundkoset av pus) og ingen stressfaktor. Bostedsbytte kombinert med parfymebytte synes å ha vært kuren her. Nå er jeg spent på hva Cecilie. kan fortelle, for her øyner jeg muligheten for å plukke opp noe
Gjest Cecilie . Skrevet 8. april 2011 #5 Skrevet 8. april 2011 Når kattene blir kastrert så blir ballstenene opperert vekk, i ballstenene produseres bare sædcellene. Sexlysten er der fordeom. Noen av hannkattene vil fortsatt "få seg noe", de kan bare ikke befrukte noen lenger. Noen katter har ikke "lyst på noe" lenger etter de har blitt kastrert, men det finnes MANGE unntak. Har snakket med flere folk om dette så jeg fikk noen svar. Å bytte parfyme må jeg kanskje prøve, takk for tipset!
Gjest Cecilie . Skrevet 8. april 2011 #6 Skrevet 8. april 2011 Også var det noen som sa: Ja slik er det når du får et hanndyr i hus! Jeg kan vell egentlig også si at det gjelder ikke bare hannkattene, har snakket med en del folk i bygda her nå og det er mange som har hunnkatter som er nesten like gærne ^^, de bare viser det på en annen måte. De f.eks. maser mere, er mere urolig enn det de pleier, går inn og ut hele tiden og slike ting.
Sugerøret Skrevet 8. april 2011 #7 Skrevet 8. april 2011 Når kattene blir kastrert så blir ballstenene opperert vekk, i ballstenene produseres bare sædcellene. Sexlysten er der fordeom. Noen av hannkattene vil fortsatt "få seg noe", de kan bare ikke befrukte noen lenger. Noen katter har ikke "lyst på noe" lenger etter de har blitt kastrert, men det finnes MANGE unntak. Har snakket med flere folk om dette så jeg fikk noen svar. Å bytte parfyme må jeg kanskje prøve, takk for tipset! sexlysten burde gå ned da produksjon av testosteron går ned etter kastrering Mulig det er en lukt katta har fått dilla på eller ikke liker som gjør at den oppfører seg slik 1
Alvina Skrevet 9. april 2011 #8 Skrevet 9. april 2011 Grunnen til at dyr blir kastrere, er at de skal roe seg Men gjør man det for sent, feks med hester, blr man ikke kvitt hingstpreget.
fruBeist Skrevet 9. april 2011 #9 Skrevet 9. april 2011 (endret) Grunnen til at dyr blir kastrere, er at de skal roe seg Men gjør man det for sent, feks med hester, blr man ikke kvitt hingstpreget. Og for å forhindre at det blir født uønskede dyr som ikke får noe hjem Endret 9. april 2011 av fruBeist
Gjest Lille-pus Skrevet 10. april 2011 #10 Skrevet 10. april 2011 (endret) Når kattene blir kastrert så blir ballstenene opperert vekk, i ballstenene produseres bare sædcellene. Sexlysten er der fordeom. Noen av hannkattene vil fortsatt "få seg noe", de kan bare ikke befrukte noen lenger. Noen katter har ikke "lyst på noe" lenger etter de har blitt kastrert, men det finnes MANGE unntak. Har snakket med flere folk om dette så jeg fikk noen svar. Å bytte parfyme må jeg kanskje prøve, takk for tipset! Rolig nå det er ikke bare sædceller som produseres i testiklene, de er produsenter av testosteron (det mannlige kjønnshormon) også. Så kjønnsdriften hos kastrerte dyr reduseres ved kastrering. Riktignok, og jeg tror jeg har sagt det tidligere i en annen tråd, så tar det noe tid før alt hormonoverskudd er er ute av kroppen på en hankatt. Spesielt dersom han er litt godt voksen før han blir kastrert, i tillegg har Alvina et veldig godt poeng Jeg hoder en kapp på Kårky sin teori her (lukt). Husk at parfymer inneholder mange rare lukter/stoffer (og noen av dem er nesten for "hormonhermere" å regne fordi de, med dameparfyme, skal gi mannebein av mennesketypen tilsvarende effekt som det vi observerer hos katten .... trur eg...) Takk til fruBeist for å minne om hovedårsaken til at katter bør kastreres. Spesielt ettersom vi nå går inn i den perioden på året hvor alle de små som ble "laget" i perioden etter nyttår blir født og går en uviss og ublid fremtid i møte Endret 10. april 2011 av Lille-pus
Gjest Cecilie . Skrevet 11. april 2011 #11 Skrevet 11. april 2011 (endret) Katten min ble kastrert alt for tidlig, veterinæren plagdes med å kastrere han fordi ballene var så små og hadde ikke dotte ned enda. Grunnen til at hun godtok å kastrere han så tidlig var fordi han oppførte seg slik som han holder på idag.. Jokker på ALT, spesielt meg. Og det er våte flekker etter ham, og han slipper ut en spesiell lukt hver gang han gjør det. Endret 11. april 2011 av Cecilie .
Sugerøret Skrevet 18. april 2011 #12 Skrevet 18. april 2011 den kan fortsatt få utløsning,noe du sikkert har oppdaget.Men det inneholder ikke sædceller. Jukking når en er kastrert er ikke seksuelt betinget,mer enten en (u)vane,stress,lukt som irriterer/stimulerer Kastrering kurerer ikke adferdsproblemer. I enkelte tilfeller kan det faktisk føre til større problemer. Har du prøvd å sjekke ut hva som trigger oppførselen?
Gjest Cecilie . Skrevet 25. april 2011 #13 Skrevet 25. april 2011 Han blir bare plutselig "opphisset" når jeg koser med ham i sofaen, og han slipper samtidig ut en spesiell lukt. Ellers kan det hende at han bære plutselig hiver seg over skanken min og jokker, etterpå har jeg en våt flekk der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå