Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2003 #1 Skrevet 3. november 2003 Er dette sant? Er det sånn hos deg også? Tar vi kvinner kun ansvar for det vi selv synes er morsomt når det gjelder hjemmeøkonomien? Det er jo tragisk!!
Gjest Zalomine Skrevet 3. november 2003 #2 Skrevet 3. november 2003 Nja, vi har ikke huslån eller billån da... forsikrnger trur jeg at jeg passer mer på enn han gjør, og i den grad vi "bestemmer" spesielt mye over studielånet (joda, vi bestemte SAMMEN om det med fastrente) så gjør vi det altså sammen. Vi har begge identiske studielån. VI har en felles økonomi, og et felles ansvar for den. Vi har et likt utgangspunkt for å kunne ta slike avgjørelser (vi har begge økonomiutdannelse) så hvorfor skulle jeg overlate det til ham? Men alle får nå fordele oppgavene slik det passer dem best
Gjest Indianlady Skrevet 3. november 2003 #3 Skrevet 3. november 2003 Her har vi begge ansvar for den,og vi deler alle utgifter likt.
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2003 #4 Skrevet 3. november 2003 la han ta seg av et evt framtidig leilighetslån?? tror ikke det, nei..! jeg har 4 årig økonomisk utdannelse og han er en ekte surrekopp.. dessuten har vi et likeverdig forhold der vi alltid er sammen om de store "tingene"
Retz Skrevet 3. november 2003 #5 Skrevet 3. november 2003 Vi har delt økonomi, og det betyr også delt boliglån. Hver ordner opp for seg.
Gjest GreenSky Skrevet 3. november 2003 #6 Skrevet 3. november 2003 Det er vel flere variabler her? Som f.eks at menn statistisk sett tjener mer enn kvinner. Og at han derfor i noen tilfeller er kapabel til å ta opp mer lån en henne? Jeg snakker ikke for meg selv her, kun generelt.
chimp Skrevet 3. november 2003 #7 Skrevet 3. november 2003 Leiligheten vår står i begges navn....Har delt økonomi; lånet som omfatter huslån, billån + lån på en time-share i Hellas står også i begges navn. Bilen er min, d v s står i mitt navn fordi jeg har betalt mest på den -logisk! Betaling av regninger ordner jeg fra min konto over nettbank, mens han betaler månedlige avdrag på lån fra sin konto. Alle andre utgifter betales ut i fra hvem som er pr kasse.....Vi regner aldri på hvem som betaler mest; d spiller jo ingen rolle heller, ettersom d går til felles utgifter stort sett. Men d blir litt kjipt hvis han skal ha penger av meg til å kjøpe bursdagspresang til meg fårrsempel.....
Snorkie Skrevet 3. november 2003 #9 Skrevet 3. november 2003 Felles økonomi, jeg styrer det meste av lån (billånet står bare på meg, huslånet på begge), regninger, forsikringer etc. (og bra er det )
Kittykat Skrevet 3. november 2003 #10 Skrevet 3. november 2003 Her er det vel sånn. Det er han som har tatt opp boliglånet. Jeg står som lånmedtaker, men er ikke med på å betale noe ned på lånet. Men han har også jobb, så da er det han som tjener penger til å betale regningene med. Og jeg tar meg av de daglige innkjøpene. Men vi har da felles økomoni for det. Her er det ikke noe mine og dine penger, her er det våre penger uavhengig om begge jobber eller ikke ( jeg er for tiden hjemmeværende ).
Gjest Meg Skrevet 3. november 2003 #11 Skrevet 3. november 2003 Hjemme hos meg er det jeg som er finansminister
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2003 #12 Skrevet 3. november 2003 Høres veldig bra ut, jenter - jeg ble litt redd for at det var sånn som det stod i den artikkelen.....
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2003 #13 Skrevet 3. november 2003 jeg gir hele inntekten min til min mann hver måned, så betaler han alle utgifter, for jeg er så lite økonomisk. så da betaler vi vel egentlig like mye. Iset
Kaktus Skrevet 3. november 2003 #14 Skrevet 3. november 2003 Her har vi kontrollen begge to. Felles bolig og felles lån - felles kontroll.
Redhead Skrevet 3. november 2003 #15 Skrevet 3. november 2003 Vi deler ansvaret for huslån og billån. Har hver vår lønnskonto, men en felles budsjettkonto der lånene blir trukket og regningene betalt fra. Fungerer utmerket.
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2003 #16 Skrevet 3. november 2003 jeg gir hele inntekten min til min mann hver måned, så betaler han alle utgifter, for jeg er så lite økonomisk. så da betaler vi vel egentlig like mye. Iset det var da svært så pesimistisk syn du hadde på din egen inteligens.. skjerp deg jente..
Sheba Skrevet 3. november 2003 #17 Skrevet 3. november 2003 Jeg blir helt matt jeg.. :o Hva gjør du da Iset, hvis det aller værst tenkelige skulle skje - at din mann går fra deg, eller - må himmelen forby, at han dør fra deg? Så står du der med sorgen og må attpåtil begynne å tenke på ting som du aldri før har brydd deg med? Det kan bli vel tøft tror jeg. Jeg er av den oppfatning at alle mennesker, uavhengig av kjønn skylder seg selv og sine nærmeste å ha grep og kontroll på sin egen økonomiske situasjon. Trodde ikke det fantes sånne kvinner ute i verden lenger jeg? Ihvertfall ikke under 60 år...
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2003 #18 Skrevet 3. november 2003 jeg gir hele inntekten min til min mann hver måned, så betaler han alle utgifter, for jeg er så lite økonomisk. så da betaler vi vel egentlig like mye. Iset Men hva hvis du plutselig blir alene da? Jeg hørte om en gammel mor som var vant til at far ordnet alt, men så en dag døde den gamle mannen (og det kan skje i alle aldre, mannen min rakk ikke å fylle førti engang), og mor satt der og ante ikke hvordan hun skulle betale regninger. Da strømregningen kom så hun at det var fra Oslo Lysverker som det het den gang, men hun ante ikke hva hun skulle gjøre med den. Heldig for henne så er hun velstående og nå har hun en advokat som ordner alt for henne...
VesleBråka Skrevet 3. november 2003 #19 Skrevet 3. november 2003 Begge tar ansvar for økonomi, men jeg har mest økonomisk sans + best på prosjektplanlegging, så det er mest jeg som tar initiativ for planlegging av den økonomiske fremtiden, setter meg inn i økotekniske ting som skatt, lån, investeringer osv. Men jeg vil ikke vingeklippe ham heller, så jeg tar det overordnede ansvaret og legger alltid frem forslag for ham, og argumenterer pro/cons og så får han si hva han synes. Han må jo få bestemme over pengene han tjener..
Gjest sexysadie Skrevet 3. november 2003 #20 Skrevet 3. november 2003 jeg gir hele inntekten min til min mann hver måned, så betaler han alle utgifter, for jeg er så lite økonomisk. så da betaler vi vel egentlig like mye. Iset Så du lar ham styre dine penger istedet for å lære deg å styre dem selv altså.... Da er d nesten sånn at jeg synes du fortjener deg en skikkelig smell. D går bare ikke an å stole så mye på en mann; enn hvis d skulle bli forbi imerllom dere? Da sitter han der med bukten og begge endene har full kontroll og du blir bare nødt til å gå med på d han sier. :evil:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå