AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #1 Skrevet 6. april 2011 Jeg er så demotivert for skole som det går an akkurat nå.. Lærerne er uinspirerende, og jeg trives overhodet ikke på skolen. Jeg har mange venner, men alle baksnakker hverandre og oppfører seg som...ja. Jeg er veldig intelligent og elsker å lære, men føler ikke at jeg får brukt potensialet mitt til noen ting. Jeg har fått mange fraværsdager grunnet dette, og når man er borte så mye blir det vanskelig å komme tilbake på skolen fordi de andre setter spørsmålstegn ved det, og man blir utestengt. Jeg finnes ikke lat og har stå-på-vilje som bare det, men jeg klarer ikke mer. Jeg blir deprimert av å stå opp om dagen, og dra på skolen. Jeg trenger å dra bort et sted(i utlandet) hvor jeg er garantert en god skole hvor alle jobber mot det samme(gode karakterer, høy utdanning), helst en norsk skole, så språket ikke blir et stort problem. Vet dere om noen med godt rykte på seg(USA, Europa..)? Det er videregåendenivå.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #3 Skrevet 7. april 2011 Eh, hvorfor i all verden må du til utlandet når du bare trenger å komme bort fra miljøet ditt? Jeg skjønner ikke helt hvordan det skal hjelpe deg å flykte fra Norge ved å dra til en norsk skole i utlandet. Hvis det er Norge som er problemet bør du jo finne en utenlandsk skole, ikke en norsk en... Det er dessverre ikke helt typisk norsk kultur å jobbe hardt for høye karakterer/høy utdanning (sammenlignet med mange andre kulturer), så å finne en norsk skole i utlandet når man ønsker å være ambisiøs er litt bakvendt. Og hvis du er så intelligent burde du jo fint klare deg med engelsk i noen år? Hvordan har du forresten tenkt å finansiere dette?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #4 Skrevet 7. april 2011 Hvis du søker på "norske skoler i utlandet" på Google, er den aller første linken du får opp en side fra utdanningsdirektoratet med en oversikt. Men jeg tror kanskje du har litt urealistiske forventninger til hvor det mange det finnes og hvordan ting er der. Bare fordi det er en "norsk" skole betyr det ikke at de underviser alle fag på norsk, som oftest går det på engelsk eller det lokale språket i de fleste fagene. Det eneste jeg kan komme på i farta hvor man vel har alle fag på norsk er skolen på Gran Canaria, men dem jeg kjenner som har gått der var ikke akkurat ambisiøse og hardtarbeidende. Du må i tillegg betale skolepenger, og det er nok en mulighet for at du også må forklare fraværet ditt i en søknad.
Gjest Spinell Skrevet 7. april 2011 #5 Skrevet 7. april 2011 Det er riktignok ikke en "norsk" skole, men har du vurdert et college med internasjonal linje, som f.eks disse?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #6 Skrevet 7. april 2011 Det er riktignok ikke en "norsk" skole, men har du vurdert et college med internasjonal linje, som f.eks disse? Hvis TS er i riktig år til å kunne søke, tror jeg hun vil ha problemer med i det hele tatt å komme på intervju til de norske plassene der på grunn av fraværet sitt. De krever også en del av deg i tillegg til gode karakterer. Men IB i Norge kan jo være en ide såfremt TS synes det er greit å undervises på engelsk. Avhengig av hvor i landet hun bor finnes det mange skoler som tilbyr IB-linjen de siste to årene på vgs, og der er folk som oftest motiverte og jobber bra. Men det er hardere enn vanlig vgs, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå