AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #1 Skrevet 6. april 2011 Min 3 år gamle pomeranian har alltid vært i overkant interessert i mat, så jeg må passe godt på når og hva hun spiser Men i dag har hun ikke matlyst i det hele tatt. Ikke engang våtfôr frister. Magen hennes rumler voldsomt, og hun prøver å spise på de fleste av grønnplantene i huset (noe hun aldri har gjort før). Nå høres jeg sikkert hysterisk og overbeskyttende ut, men jeg blir jo litt bekymret.. :gjeiper: Hun er mer enn gjerne med på både lek og tur i dag også, hun virker ikke syk i det hele tatt, unntatt dette med magen da. Skal jeg vente å se om det går over av seg selv, eller burde jeg gjøre noe?
Bayla Skrevet 6. april 2011 #2 Skrevet 6. april 2011 Hei! Å så heldig du er som har pomeranian, de er bare sååå søte. <3 Hunder spiser gress/grønt når magen er i ulage, for å forsøke å stabilisere den eller for å kaste opp. Har du sett om hun har makk eller diare? Eg hadde ringt til dyrlegen å snakket med de for sikkerhets skyld, evnt forsøkt med en makkekur.
Gjest Consensio Skrevet 6. april 2011 #3 Skrevet 6. april 2011 Det du kan gi henne er jo kokt ris og kylling. Jeg pleier bare å koke ris med biter av kylling oppi (koker alt samtidig i samme kjele altså). Ikke gi så mye mat, men heller litt og ofte. Hvordan er avføringen? Dersom hun ikke har bæsjet så kan det være en forstoppelse. Om det ikke bedrer seg i løpet av en dag eller to, så burde du nok ringe veterinæren og høre, men følg med på avføring og hvor mye hun eventuelt klarer å spise (og reaksjonen på maten dersom hun får en reaksjon som oppkast o.l.)
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #4 Skrevet 6. april 2011 TS her Tusen takk for svar! Hun har litt hard mage, sliter med å få ut alt, men avføringen er fast og fin. Jeg skal prøve å gi henne litt kylling og ris (det elsker hun forresten), å se om det blir bedre. Og ja, pomeranian er helskjønne, søte hunder! Dersom det ikke blir bedre til utpå dagen i morgen skal jeg ringe veterinær Hun avsluttet forresten ormekur for en en måned siden, så tror ikke det er orm 1
Gjest Skrevet 6. april 2011 #5 Skrevet 6. april 2011 Jeg gir alltid min hund ris og fiskeboller (med den fiskebollesausen i boksen), når hun er dårlig. Husk at risen må være GODT kokt da. Lite kokt ris gjør bare vondt verre
shoppedilla Skrevet 7. april 2011 #6 Skrevet 7. april 2011 Hvis hunden er treig i magen så hjelper det å gå litt lang tur.. For det hjelper magen med å jobbe Funker på oss mennesker også Ellers har jeg massert magen på hunden min forsiktig når det har gått litt tid siden sist avføring, og da går det gjerne maks 5 min så tripper hun forann døra klar for å tømme seg Det er forresten ikke krise om hunden ikke spiser en dag.. Når jeg fikk jenta mi så ville hun ikke spise den første uka hvis vi ikke mata hun for hånd! Til slutt pratet jeg fortvilet med vetrinær som sa at jeg skulle sette frem maten til hun i maks 15min og spiste hun ikke så skulle jeg ta den vekk og la den stå til dagen etter, så prøve igjen. Til slutt ville hun forstå at hun må spise når maten er der ellers blir det ikke noe. Heldigvis så skjønte hun det samme dagen så siden jeg ikke hadde hjerte til å la hun gå uten mat så prøvde jeg å gi hun mat 2 ganger med å ta vekk skåla en god stund i mellom og da blei skåla tom fort andre gangen jeg satte den ned Uansett, den gangen fikk jeg beskjed om at det er ikke krise for hunden om den går uten mat en dag, og det er heller ikke farlig om hunden spiser gress! Bare ikke la den spise plantene dine inne for de kan være giftige for hunden God bedring til den lille og lykke til :D
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #7 Skrevet 7. april 2011 Tusen takk for gode svar Første gangen hunden ikke har spist iløpet av en hel dag, så jeg ble jo i overkant bekymret I dag er hun heeelt fin igjen! Jeg gav henne kylling og ris i dag tidlig, og da var hun ikke tungbedt Magen er ikke treg lenger, og den lager heller ikke merkelige rumle og pipelyder
Tears.of.the.Sun Skrevet 7. april 2011 #8 Skrevet 7. april 2011 Du kan også gi helt hvit ris (viktig at det er ris uten mye fiber), blandet med cottage cheese Det er bra for hundemagen.
Gjest Canis lupus Skrevet 8. april 2011 #9 Skrevet 8. april 2011 Jeg pleier alltid å gi biola hvis bikkja er hard i magen, og kylling og ris hvis han er løs i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå