Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i perioder store ekle kviser på ryggen, ellers nokså ren hud. Hvordan få de bort uten å etterlate store arr av all priking og klemming...? Vil gjerne ha tips som ikke koster massevis av penger....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På slutten av hver dusj, hold vekk håret og skyll godt av ryggen før du går ut. Mange får kviser på ryggen pga shampo og balsamrester.

Utover det er min erfaring at det eneste som hjelper mot kviser er midler du får hos hudlegen.

• Liker 1
Skrevet

Det beste jeg har vært borti som virkelig tar knekken på kviser på rygg, skuldre og bryst, er md Formulations Vit-A-Plus Body Clearing Complex Spray. Den finnes på ebay, men jeg vet ikke om noen andre nettsider som fører denne :/ Jeg har ikke sett den på lenge, så godt mulig md har sluttet å produsere den?! :(

Skrevet (endret)

Mener å huske at jeg har lest om en spray mot kviser, etter litt googling så kan det være den som heter Glytone Acne Spray. Har ingen erfaring med den da :)

Edit: Kan ha vært MD jeg har hørt om før også ja :klo:

Endret av Hinata
Gjest Tjoms
Skrevet

Hvis du kutter ut hvete, sukker, og kanskje til og med melk, så vil du få det mye bedre. Spis også mye friskt grønt og ta tilskudd av omega.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er oppmerksom på shampo, hårprodukter etc, så tror ikke det skyldes dette. Som nevnt hjelper det vel ikke å pirke.... Jeg bruker også ansiktsrens på nakke, bryst og øvre del av rygg hver kveld.

Gjest Tjoms
Skrevet

Jeg er oppmerksom på shampo, hårprodukter etc, så tror ikke det skyldes dette. Som nevnt hjelper det vel ikke å pirke.... Jeg bruker også ansiktsrens på nakke, bryst og øvre del av rygg hver kveld.

Vær oppmerksom hva du spiser og drikker istedet :)

AnonymBruker
Skrevet

Tea Tree Body Wash fra The Body Shop :) 89 eller 98 kroner.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Jeg har også kviser på brystet, og på ryggen... tror det er pga hormoner for min del, for de har alltid blitt mye bedre når jeg har brukt p-piller.

Men har sluttet med det nå, er det noe annet som hjelper på kviser som kommer av hormoner? I ansiktet bruker jeg epiduo, men kommer ikke til på ryggen med den...

Har forresten lest flere steder at tea tree skal være bra for huden (og kviser spesielt) stemmer virkelig det? Vil gjerne prøve den som ble nevnt fra bodyshop, er den drøy? Nesten en hundrelapp var litt dyrt? ...oh, nå følte jeg meg fattig...

Skrevet

Mitt beste tips er å slutte å bruke produkter med mineralolje i på ryggen. Dette gjelder alt fra bodylotion til balsam. Kjøp lotion som er fri for mineraloljer, den tetter ikke til porene.

Bruk gjerne renseprodukter på ryggen dersom dere kommer til, eller få eventuelt samboere/kjæreste til å fikse det for dere. :)

Gjest krystallen
Skrevet (endret)

Hmm det eneste jeg kommer på er Micro Silver Plus.

Endret av Kråkesaks
AnonymBruker
Skrevet

Den er veldig drøy. Flasken er vel 250 ml.

Tea Tree er jo også antibaktriell og sørger for at det ikke blir spredning. Perfekt for uren hud.

Skrevet

Tråden er ryddet. Spørsmål angående ryddingen kan taes på pm.

Kråkesaks, moderator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...