AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #1 Skrevet 6. april 2011 Hei, her om dagen så tok jeg en vask på hunden min. Etter det er det akkurat som om underullen bakpå rumpen hannes har klumpet seg, å ligger som en tjukt lag oppå. Det er en Mittelspitz, så han er langhåret med underull. Og det går ikke å børste dette opp. Lurer på om dette er noen jeg da burde få fjernet? Skal til vetrinæren senere idag (vanelig helsesjekk), så skal spørre der også, men spørr når her også fordi jeg lurer så veldig:)
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #2 Skrevet 6. april 2011 Dette er en pelshund som krever jevnlig stell av pelsen. At pelsen nå tover seg, skyldes for dårlig stell. Mest sansynlig må dette klippes/barberes bort....
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #3 Skrevet 6. april 2011 Vi er nøye med pelsstell, så er ikke det. Har uansett fått svar fra vetrinær nå, å det var ikke noe som va ille. Vetrinæren sa at det kunne skyldes pga bytte av for, da han går på spesialfor.
Sugerøret Skrevet 6. april 2011 #4 Skrevet 6. april 2011 det er nå røytesesong så du MÅ børste. Etter vask må en hund med slik pels børstes godt ,helst med en tosidet kam. Ellers blir det nettopp som du har beskrevet,en tovete klumpete pels som kan gjøre vondt om det blir ignorert lenge nok. Husk å bruke balsam som er egnet for rase og pelstype.Dette letter litt på børste jobben
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå