Gå til innhold

Dere som har kjøpt brudekjolen i utlandet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke nettsider kjøpte dere fra? Ble dere fornøyde? Var det orginalkjole, eller kopi? Og ikke minst, hvilken pris måtte du betale?

Har funnet drømmekjolen min, på flere forskjellige nettsider fra USA, men vet ikke helt hvilke jeg skal styre unna..

Er det noen som har erfaringer å fortelle om?

Både gode og dårlige erfaringer mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært som deg i tvil om hvilke nettsider som er 'trygge' å kjøpe brudekjoler på. Har vært innom mange nettbutikker den siste måneden. Men ettersom jeg har prøvd drømmekjolen min i en brudesalong her hjemme, var det viktig for meg å finne samme kjolen, og det gjorde jeg på Store of Dress. Der kan du søke på kjoler fra maggie sottero, alfred angelo, romantica of devon, ellis osv. Jeg valgte meg en kjole fra ellis, når jeg sjekket målene(bryst,mage,hofte)og fant størrelsen min, passet den med størrelsen som jeg prøvde i brudesalongen( og den kjolen satt jo helt perfekt!)På siden sin har de mange mail fra bl.a fornøyde kunder fra hele verden som har kjøpt kjole hos dem. Så nå er iallefall min kjole bestillt (kom på 1800 kr, og da fulgte det med en bolerojakke og underskjørt) Vet ikke helt hva jeg må betale i tollavgift, men tror allikevel ikke det kan bli så mye:) Nå er jeg kjempespent!! Har fått god kontakt med selgeren, gjennom mail, og har sommerfugler i magen til den 'store' dagen da jeg får den tilsendt om ca 20 dager..grugleder meg:)) håper den svarer til forventningene mine..

Du får iallefall ha lykke til!!

Skrevet

Jeg kjøpte min på eBay. Det er flere grunner til det:

1. Har handlet mye på eBay og føler meg trygg på å bruke stedet. Jeg finner mye fint der til en billig penge.

2. Det er mer oversiktlig ift feedback. Jeg bruker kun selgere med god rating, ergo er det lettere å se hvorvidt selgeren er seriøs eller ikke.

3. Det er generelt billig. Jeg kjøpte min kjole for 1000 kr inkl.frakt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Etter å ha prøvd å handle kjoler sydd fra kina på ebay, fant jeg ut at jeg var lite fornøyd siden kvalitet og arbeid var rett og slett ikke bra..Så jeg bestemte å finne kjolen min som orginal, en Cosmobella kjole. Jeg googlet kjolen og søkte etter nettbutikker, jeg fant en nettside fra Spania og tok sjangsen etter å ha sendt mailer frem og tilbake. Betalte 5000kr for alt til sammen og fikk kjolen etter 3 måneder av postmannen som kom på døra:D Er veldig fornøyd over at jeg gjorde det:)

http://www.eldesvandelasbodas.com/

Endret av Sapree
Skrevet (endret)

*dobbel post

Endret av Sapree
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte kjole til meg selv, mine to forlovere og min mor fra JKdress.com.

Alle kjolene var veldig fine og min passet i alle fall helt perfekt  (de andre har ikke for prøvet dem enda)

Jeg ser at det er gjort noen litt mer lettvinte løsninger enn hva det er på originalen, men dette er små detaljer som lett lar seg ordne hos en sy dame her i Norge. Eks er knappene i ryggen på kjolen litt for langt fra hverandre. Jeg ønsker en tett perlerad. Men det er jo ikke noe problem å få sydd på flere knapper. Belte i livet var jeg heller ikke 100 % fornøyd med, men jeg skal bare bruke et annet belte, som jeg får kjøpt her i Norge.

Stoffet var bra, og kvaliteten på sømmene likeså. Jeg har også prøvd flere originale kjoler hos bryllupsbutikker, og ser at enkelte av disse nok inneholder noe mer forsterkning, innsydd korsett etc. Dette kan en ikke være sikker på å få i en kjole fra kina.

Alt i alt, kjolen kostet like over 100 dollar, og jeg er veldig fornøyd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte min Maggie Sottero (original) på Ebay.

En brudesalong i england som solgte ut en del "salongkjoler". (Dvs kjole som kun er brukt i salongen, som "prøvekjole")

Jeg hadde allerede prøvd den kjolen i salong i norge, og likte den godt, men ikke godt nok til å betale 16 000 for den! Så når jeg snublet over denne, var det lett å kjøpte! :)

Svigermor skal sy den opp (var 10 cm for lang) og endre den litt i ryggen/snøringen slik at den passer bedre.

Kjolen kostet 399 pund, eller ca 3600 kr + frakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...