Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått øynene opp for farger på leppene.

Har kjøpt litt røde fra nyx, men sliter veldig med å få det til å se pent ut.

Jeg behandler leppene mine pent og de er vel så myke og fine som jeg kan få de.

Er det noe primer jeg kan kjøpe? Leppepensel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farger på leppene er morro! ;)

Myke og ikke-tørre lepper er jo et godt utgangspunkt :) Jeg synes en primer under leppestiften forlenger holdbarheten betraktelig. Selv sverger jeg til MAC sin lip primer.

Ellers så pleier jeg bestandig å bruke en leppekost for å gå over leppekantene. Kan jo også bruke en lipliner som matcher fargen på leppestiften så mye som overhodet mulig. Det er viktig med fine kanter dersom man skal bruke leppestifter med sterke farger ;)

Jeg pleier alltid å påføre først et lag, så presse leppene mot en kleenex for å fjerne overflødig produkt. Så pleier jeg å gå over med leppestiften ytterligere en gang :) På den måten holder leppestiften seg store deler av dagen, uten at det er nødvendig for meg å touche opp. Bare et lite tips.

Lykke til =)

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve mac sin primer da :-)

Også får jeg kjøpe en kost og se om det hjelper.

Har veldig lyst til å bruke leppestiftene for det er jo noen fantastiske farger, bare synd at jeg er håpløs til å legge de på ;-)

Skrevet (endret)

1 - bruk en fuktig klut/tannkost/pealing på leppene først slik at du får vekk alt av tørr hud.

2 - Primer (liker den fra MAC)

3 - bruk lipliner rundt hele leppen og fyll inn ALT! Hele leppen skal være fylt med farge

4 - bruk gjerne en børste til påføring, husk å presse leppene dine mot papir - gjennta med en ellet to runder til.

5 - for og unngå leppestift på leppene: lag en O med leppene og putt fingeren inn og trekk den ut mens du strammer leppene rundt fingeren. OK... det hørtes litt på kanten ut -.-

ekstratips:

6 - legg et tynt lagt med concealer rundt leppene (rundt kanten) sånn at fargen ikke blør, samt at du får en ekstra kontrast! :D

her -->

Endret av Fotojente
  • Liker 1
Skrevet

Primer, er det for å fylle igjen leppefoldene? Og lipliner for holdbarhet?

Skrevet

Primer, er det for å fylle igjen leppefoldene? Og lipliner for holdbarhet?

Primer har du på først, ligner litt på lypsyl, gjør at du får et godt underlag for farge!

Lipliner vil forsterke fargen på leppestiften, sørge for at fargen sitter der den skal og ikke "blør" utover, samt at den får leppestiften til å holde mye lengre! Lipliner er det aller viktigste, spiss den helt spiss (!) og bruk tid på å påfør den! ;)

Skrevet

Ps: det er ikke kjempeviktig at fargen på lipliner matcher helt med leppestiften, men dess likere dess mer intens vil leppestift fargen bli :) Jeg har 3-4 liplinere i rød, mørkerosa og plummefarger osv som jeg bruker på utallige leppestifter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...