Gå til innhold

Hva får dere i julestrømpen?


Theolina

Anbefalte innlegg

Litt inspirert av julesokk tradisjonen, lurer jeg på hva dere får i dem?

Selv bruker jeg og søsteren min alltid å få litt godterier, mandariner, et julehefte og gjerne en "liten leke"..

Når vi var mindre var denne leken ofte tegnesaker, og et år fikk vi sånne tupperware sjablonger til å tegne med.

I fjor når sambo var med hjem, fikk vi alle 3 hver vår hodebrysak. En formyet utgave av rubiks kube på en måte. Var ingen som fikk den til, og vi har ikke sett på de siden jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klementiner, julegodis, twist og et blad som vi liker f.eks hobbyblad, Elle. Det Nye osv.

Julehefter får vi ikke i strømpene. De ligger allerede på stuebordet på julaften.

Sambo fikk snop og en boxershorts i sin strømpe i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementiner, nøtter, sjokolade og godis som vi liker best, blader.. Alt mulig man kan tenke seg..

I år har jeg tenkt å legge følgende i strømpa til sambo:

Klementiner

Favorittgodteriet hans

Flaxlodd

Ett blad eller en bok han liker

Ett koselig skrevet julekort

Twist

og

nøtter

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

julestrømpetradisjon??? ke?

har aldri hørt om noen slik tradisjon i Norge..

aldri sett, aldri hørt, aldri fått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Julegeita putta snop og frukt oppi våre strømper, natt til 1. juledag (sambo har aldri fått sånn han..) Juleheftene var tilgjengelig julaften, og gaver hadde vi fått nok av dagen før, julegeita kom bare med snop så vidt jeg kan huske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

julestrømpetradisjon??? ke?

har aldri hørt om noen slik tradisjon i Norge..  

aldri sett, aldri hørt, aldri fått..

SERIØST? :o trodde alle i Norge hadde fått julestrømpe jeg.

får det ennå jeg, er så koselig:) (hmm hvor gammel er jeg? hehe).

får som regel dette i strømpen (mannen min kjøper til meg, og jeg til ham):

nidar marsipanpose

marsipangris

litt smågodt/twist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde heller ikke julestømpe hjemme, men jeg fikk ordentlig spennende julekalender. Mamma hadde sydd et stort filt-tog på teppe som hang på veggen, og det hadde klart 24 vogner, som hver dag var fylt med artige ting.

Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke jeg. :grine:

:trøste:

Jeg får strømpe hos mor og far. Den pleier være fyllt med julesnop og mandariner, og fortæres før frokost sammen med lillesøs forran tv. Er helt lov selv om vi er voksne. :oops:

Kommer sikkert til å lage strømpe til sambo når vi begynner å feire jul sammen. Han er ikke vant til den tradisjonen, men er veldig mottakelig for alt som er kos. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har alltid fått strømpen 1. juledag morgen. Den var fylt med julesnop og en liten gave. Har ikke hatt det etter jeg begynte å feire julen hjemme hos meg selv, men i år skal iallefall minstemann få julestrømpe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Merkesrampen

Julaften våkner vi opp til:

Hjemmelaget marsipan

klementinere

sjokolade og annet godt

nøtter

Strømpebuksen som skal brukes senere på dagen

Sokker til guttene

hårpynt

julehefter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å putte opp i masse forskjellig godteri, marsipangris, Toffifee, kjærlighet, sjokolade osv osv. Gjerne et julehefte til mannen min- men mulig sønnen min får det i år også, han har begynt å like og lese. :)

Også er det gjerne noe aktivitetsleke i strømpa eller under juletreet på morgenen også. Julaften er lang fram til gaveåpning på kvelden :)

Og julestrømpa er seff på morgenen på julaften her i gården. Noe annet ville blitt helt feil for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Hva får DERE i julestrømpen"???

Herre min hatt.....

Er vi på KVINNEguiden, eller på

FJORTISguiden??

Julekalender (ev julestrømpe) har til og med mine barn sluttet å få, for flere år siden! Er det ikke voksne mennesker her? Høres ut som om det er en nødvendighet.

Og til dere som undres over at noen ikke har hørt om julestrømper: Dette er jo ingen gammel nors tradisjon! Det tyder (heldigvis) på at det er noen voksne mennesker inne her.

Hilsen REG.bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll: For en gledesspreder du anonyme over her! :roll:

Det er vel fullt mulig å være voksen og fremdeles like og overraske hverandre vel..? Stakkars de som blir for voksne til å kunne være barnslige ennå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg er 24 år, og forventer å få julestrømpe i år også, hvorfor skulle jeg ikke det? Får påskeegg også jeg. Mine foreldre lager også adventskalender til hverandre, jeg og sambo lager til hverandre. Mine foreldre fikk faktisk også besøk av julegeita med noe til å putte i strømpa, så en helt fersk tradisjon er det da ikke, selv om enkelte ikke har hørt om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesten over er bare misunnelig, hahahahahaha! Ædabæda.

Jeg elsker å overraske og bli overrasket. Jeg får alltid et julehefte og snop og mandariner, samt kanskje en bok, i julestrømpa.

JEG GLEDER MEG TIL JUL!

kid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...