Gå til innhold

Hvor mange cm er du under bysten?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alltid brukt størrelse 75A, på testen fikk jeg 60E, får gå i morgen og prøve en BH i den størrelsen jammen ;)

Skrevet

Måtte måle nå.. Var 73cm under bysten

Fikk størrelse 65C. Tror det blir litt lite, bruker 70C nå, og føler de sitter bra :)

Truser fikk jeg 38, bruker 36/38 så det passet jo bra :)

Gjest Serena
Skrevet

målte 76 under, i følge den testen er jeg 70H :gjeiper:

Har gått ned i vekt de siste månedene, og har nettopp måtte gå ned til 75, fra 80. 70 høres forferdelig lite ut, spesielt når jeg har noen kg til jeg skal ned før jeg faktisk er 70 under brystkassen.

Skrevet

målte 76 under, i følge den testen er jeg 70H :gjeiper:

Har gått ned i vekt de siste månedene, og har nettopp måtte gå ned til 75, fra 80. 70 høres forferdelig lite ut, spesielt når jeg har noen kg til jeg skal ned før jeg faktisk er 70 under brystkassen.

Dersom du er 76 cm under bysten så stemmer det at du bør ha 70 i omkrets. Det blir sagt at man skal ta omkretsen, runde ned til nærmeste 5'er og deretter trekke fra 5 cm til.

Bh'er strekker seg så mye at de blir for store dersom man kjøper de nøyaktig etter målene sine.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan i alle dager kan det der stemme? Jeg ble 70DD??

Målene over bysten, skal det være helt rundt, eller bare fra ene armhulen til den andre??

Skrevet

Hvordan i alle dager kan det der stemme? Jeg ble 70DD??

Målene over bysten, skal det være helt rundt, eller bare fra ene armhulen til den andre??

Helt rundt. :)

Er forresten 70DD så ille, da? Hva brukte du før du tok denne testen? 70DD = 75D = 80C = 85B osv. De aller fleste damer bruker for stor omkrets og for liten cup.

• Liker 1
Skrevet

Helt rundt. :)

Er forresten 70DD så ille, da? Hva brukte du før du tok denne testen? 70DD = 75D = 80C = 85B osv. De aller fleste damer bruker for stor omkrets og for liten cup.

Bruker 75B, så synes det var veldig stort å plutselig få 70DD :fnise:

Skrevet

Jeg er 65 cm under bysten. Sliter med å finne bh-er, ja.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Det er ganske rart at ikke klesforrettninger har mindre størrelser. Det meste er jo 75A og oppover.

Skulle vært en slags kampanje for å få bedre utvalg i størrelsene!

Også når det gjelder klær til damer som ikke er så høye. :sjenert:

Er det noen som vet om noe sånt er mulig? =)

• Liker 1
Skrevet

Bukser kan man vertfall legge opp! :)

Skrevet (endret)

Bukser kan man vertfall legge opp! :)

Hjelper ikke så mye når knærne fortsatt havner et stykke nede på leggen.

Endret av SmallTalk
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis du er 80 under bysten har du 80 a, b eller c ikke 75. Bruker du 75 er den mest sannsynlig for liten. Jeg er 79 under bysten og verker hvis jeg bruker bh i 80. Må bruke 85.

Dette er ikke riktig. Man bruker vanligvis en mindre størrelse under bysten enn den man måler. Jeg har for eksempel 77 cm rundt, og bruker vanligvis 70. Det er ikke jeg som har funnet på det, det er damene i undertøysbutikkene :).

Når man kjøper ny bh skal den være så stram rundt at man nesten ikke får den på på den ytterste hekten. Dette er fordi de fleste bh-er strekker seg ganske mye etterhvert.

De fleste kvinner har (i følge de som jobber med dette) for stor størrelse i omkretsen rundt, og for liten cup.

Endret av zuperduper
  • Liker 2
Gjest Chanè
Skrevet

Jeg fik 65 G ... :popcorn:

Hallo lissom ... Jeg er 75 E, 65 kan jeg fullstsendig glemme .. (heldigvis)

Skrevet

Jeg fik 65 G ... :popcorn:

Hallo lissom ... Jeg er 75 E, 65 kan jeg fullstsendig glemme .. (heldigvis)

Hva er det som er så usannsynlig med at du da er 65G?

65G har like stor cup som 75E, men den er noen cm mindre i omkrets. Har du prøvd en BH i 65G eller antar du bare automatisk at det ikke passer? Er du f.eks 73 i omkrets så er det veldig sannsynlig at du faktisk burde ha 65 G istedenfor 75E.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Oppfordrer alle til å faktisk prøve den størrelsen de fikk med denne kalkulatoren før de sier at det er heeelt på jordet. Du syns kanskje at størrelsen høres kanskje feil ut, men jeg fikk ihvertfall en helt ny opplevelse da jeg fikk prøve min riktige størrelse! :jepp: De fleste undertøysforretninger er veldig flinke med måling og prøving av bh-størrelser.

Jeg går aldri tilbake til min gamle størrelse - da ville skuldrene og puppene mine slått seg vrange ;)

Endret av Alyah
  • Liker 1
Skrevet

Det virker som mange blir overrasket over å få smale størrelser som 70 og 65 som resultat, og mener derfor automatisk at det er feil.

For de som bruker klesstørrelser 38, 36 eller enda mindre, er dette logiske svar. Når jeg som bruker klesstørrelse 44, bruker 80 i BH-størrelse, er det da naturlig at de som er mye mindre enn meg også må ha mye smalere omkrets i BH'en.

Gjest Chanè
Skrevet

Hva er det som er så usannsynlig med at du da er 65G?

65G har like stor cup som 75E, men den er noen cm mindre i omkrets. Har du prøvd en BH i 65G eller antar du bare automatisk at det ikke passer? Er du f.eks 73 i omkrets så er det veldig sannsynlig at du faktisk burde ha 65 G istedenfor 75E.

Jeg har ikke sjans i havet til å få 65 rundt brystkassen. Jeg har prøvd 70, og det var fryktelig stramt og ubehagelig. 75 passer meg perfekt. Så da velger jeg å holde meg til det jeg har fått målt i salong ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...