SaltnPepa Skrevet 6. april 2011 #21 Skrevet 6. april 2011 HAHAHHA!! dette er ikke til å tro Tok testen, her er mine mål: Din beste størrelse er: Bh størrelse 60DD Truse størrelse 38 60DD faktisk!!! Jeg bruker 70B. Forresten bruker jeg str. 36 i truser Jeg ville ha sett ut som et merkelig menneske med bryster i str. DD tror jeg! Passer ikke helt til min figur! Man trenger faktisk ikke ha så store pupper for å bruke DD. Jeg har en BH i DD og jeg har vanligvis brukt B eller C. Fikk hjelp i undertøysbutikk og endte opp med DD i den aktuelle modellen. 1
Envy Skrevet 6. april 2011 #22 Skrevet 6. april 2011 Jeg var på Change i går og fikk riktige mål av den flinke damen i butikken. Jeg glemte å spørre hvor mange cm jeg var da, men jeg som feilaktig har brukt 75C i mange år fikk meg litt av et løft da jeg fikk beskjed om at den riktige str for meg er 70DD/E!! Kjøpte en BH i 70E og brukte den i dag. Det var virkelig en helt annen verden! Nå fikk jeg faktisk støtte, ikke bare en irritende ting på overkroppen min som aldri kan sitte som den skal. Som sagt, en helt annen verden å bruke riktig BH 3
SmallTalk Skrevet 6. april 2011 #23 Skrevet 6. april 2011 Denne testen er tullball, jeg fikk str 70 E og vet jeg er en 85 C. E cup ?? Det stemmer det. 85C = 70E. 1
SmallTalk Skrevet 6. april 2011 #24 Skrevet 6. april 2011 Jeg måler ca 66 cm under bysten. Bruker 65E til vanlig, men synes tidvis at det kan bli litt for stort rundt brystkassa, så kunne nok fint hatt 60F i noen modeller. Det er bare det at det er så innmari vanskelig å finne...
Envy Skrevet 6. april 2011 #25 Skrevet 6. april 2011 Det stemmer det. 85C = 70E. Det høres veldig rart ut? Jeg trodde jeg var 75C, men er egentlig en 70E. Det er jo himmel og hav mellom 85C og 75C, så synes det høres rart ut hvis begge disse størrelsene tilsvarer 70E?
Gjest Katee Skrevet 6. april 2011 #26 Skrevet 6. april 2011 Jeg trodde 85C ville blitt 75E? 85C = 80D = 75E Eller tar man DD-størrelsen også i betraktning? Opplys meg, værsåsnill
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #27 Skrevet 6. april 2011 Jeg er mellom 65 og 70 rundt, og har både BH'er i 65 og 70. Synes begge deler sitter like bra, kommer egentlig mest ann på hvordan selve cupen sitter. Jeg er har små pupper, så jeg trenger ikke støtten, synes egentlig det er finest når de ikke sitter for trangt heller, for da kommer det valker over og under BH'n (selv om jeg ikke har noe fett på overkroppen).
SmallTalk Skrevet 6. april 2011 #28 Skrevet 6. april 2011 Det høres veldig rart ut? Jeg trodde jeg var 75C, men er egentlig en 70E. Det er jo himmel og hav mellom 85C og 75C, så synes det høres rart ut hvis begge disse størrelsene tilsvarer 70E? Jeg bomma litt, glemte bort at den var en 75 i mellom der. 85C blir da en 70F. 75C er forøvrig det samme som en 70D. Du har altså gått opp en cup-størrelse i forhold til hva du trodde du var.
SmallTalk Skrevet 6. april 2011 #29 Skrevet 6. april 2011 Jeg trodde 85C ville blitt 75E? 85C = 80D = 75E Eller tar man DD-størrelsen også i betraktning? Opplys meg, værsåsnill Ikke i Norge. Det er jeg som regnet litt feil.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #30 Skrevet 6. april 2011 Er det virkelig så få som har over 80 cm under bysten? Jeg med mine 85 føler meg som den dundra nå. Er riktignok høy, men langt ifra tjukk. BMI på 20. Ingenting fett der bh-en går, men likevel er jeg såpass bred. Syns ikke jeg er brei å se til, men når jeg leser her må jeg jo være det
Envy Skrevet 6. april 2011 #31 Skrevet 6. april 2011 Jeg bomma litt, glemte bort at den var en 75 i mellom der. 85C blir da en 70F. 75C er forøvrig det samme som en 70D. Du har altså gått opp en cup-størrelse i forhold til hva du trodde du var. Fikk oppklaring i dagbøkene i tillegg, så nå tror jeg at jeg skjønner greia! Er fornøyd med en cup-størrelse opp ja! Er det virkelig så få som har over 80 cm under bysten? Jeg med mine 85 føler meg som den dundra nå. Er riktignok høy, men langt ifra tjukk. BMI på 20. Ingenting fett der bh-en går, men likevel er jeg såpass bred. Syns ikke jeg er brei å se til, men når jeg leser her må jeg jo være det Det behøver jo ikke noe med å være dundre å gjøre da! Det har jo med hele kroppsbygningen å gjøre, så lenge din størrelse passer til resten av kroppen er jo det det viktigste!
Perelandra Skrevet 6. april 2011 #32 Skrevet 6. april 2011 Er det virkelig så få som har over 80 cm under bysten? Jeg med mine 85 føler meg som den dundra nå. Er riktignok høy, men langt ifra tjukk. BMI på 20. Ingenting fett der bh-en går, men likevel er jeg såpass bred. Syns ikke jeg er brei å se til, men når jeg leser her må jeg jo være det Hvis du som er såpass slank må bruke 85, er du veldig grovbygget med bred brystkasse eller så har du mye muskler (eller kanskje begge deler?). Hvis du ikke er noen av delene er jeg ganske sikker på at du bruker for stor omkrets. Selv opplevde jeg at testen passet bra. Jeg bruker 80 G eller GG og fikk resultatet 80H. Den var mye bedre enn BH-kalkulatoren. Der blir resultatet 90F, og det stemmer ikke i det hele tatt. Jeg måler 88 under brystet og bruker 80 i omkrets. Hvis jeg bruker større vil spilene stikke ut foran mellom brystene og ikke ligge tett inntil kroppen.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #33 Skrevet 7. april 2011 Til vanlig bruker jeg 7B (som er litt stor i cupen), men på denne testen sto det at jeg burde bruke 75D. På jobb (Lindex) har jeg tatt to forskjellige BH-guide tester, og begge disse tilsier at jeg helst skal bruke 80AA. Tror de testene jeg tok på jobb er mer realistiske.
Sunshine Skrevet 7. april 2011 #34 Skrevet 7. april 2011 Hvis du er 80 under bysten har du 80 a, b eller c ikke 75. Bruker du 75 er den mest sannsynlig for liten. Jeg er 79 under bysten og verker hvis jeg bruker bh i 80. Må bruke 85. Feil. Du skal gå ned i størrelse fordi en BH er strechy og fordi en BH skal sitte stramt rundt ryggen for å gi bysten skikkelig hold. Den skal ikke bevege seg oppover ryggen i løpet av dagen. Størrelsene varierer naturligvis fra merke til merke. Jeg er for eksempel 82 cm og bruker for det meste 75. 1
Zzyzx Skrevet 7. april 2011 #35 Skrevet 7. april 2011 Jeg er 84 cm under bysten og 102 cm på bysten og min størrelse blir beregnet til 75F. Det er helt riktig, og stemmer med målingen i butikken og målingen som ble gjort på LaLina. Jeg varierer litt på cupstørrelse, rett og slett fordi de er litt ulike fra modell til modell. 80 i omkrets er fint helt i begynnelsen, men så strekker de seg og begynner å miste egenskapene.
Gina_ Skrevet 7. april 2011 #36 Skrevet 7. april 2011 Bruker 75C, testen mener jeg skal bruke 70C, men det blir for stramt Så ingen overraskelser der!
Benedicte22 Skrevet 7. april 2011 #37 Skrevet 7. april 2011 Ok hva i helvete er dette for en syk test? Jeg bruker 70 B nå, og trusestørrelse 36. På testen fikk jeg BH-størrelse 65 D. D???? Hahhahaha, jeg har jo nesten ikke pupper. Fikk 36 på trusestørrelse, så det var i det minste rett.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #38 Skrevet 7. april 2011 Den var mye bedre enn BH-kalkulatoren. Der blir resultatet 90F, og det stemmer ikke i det hele tatt. Oj. Det var stor forskjell på testen til Change og Underverker ja! På Change blir resultatet mitt 90DD, på Underverker 95A (!!!). For å si det sånn, jeg har noen gamle BH'er som er 85B og der tyter puppene ut av koppen... De fleste BH'ene mine er 95C, så jeg tror Change sin kalkulator er ganske korrekt...
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #39 Skrevet 7. april 2011 Nesten alle mine nåværende bh-er er 75. Har 1 i 80, og den får jeg en knyttneve mellom stroppen og ryggen bak. Den glir opp. Er for så vidt behagelig å ha på, men gir ingen støtte. Har dobbeltsjekka målingen og, jeg er fremdeles 80 cm under bysten:s Merkelig. Lurer på om jeg skal ha 75 selv om jeg er 80 rundt pga bh-en er elastisk. Har hørt noe sånn. Også kommer det vel an på hvor stor cup man har, den tar jo også plass. Jeg hadde nok passet en 70 bare cupen var stor nok. Forvirrende saker! Av erfaring passer jeg 75 B best. 75 A blir litt trangt. Jeg måler drøye 81 cm under bysten, og har ikke noe fett der, så må vel bare være bygningen. Av lange erfaring passer kun 75 B. 80 blir for slakt og gir ikke noe hold.
Perelandra Skrevet 7. april 2011 #40 Skrevet 7. april 2011 Ok hva i helvete er dette for en syk test? Jeg bruker 70 B nå, og trusestørrelse 36. På testen fikk jeg BH-størrelse 65 D. D???? Hahhahaha, jeg har jo nesten ikke pupper. Fikk 36 på trusestørrelse, så det var i det minste rett. Jeg synes ikke det høres så ille ut jeg. Siden du bruker 36 i trusestørrelse er du ganske slank. Da høres det også ganske logisk ut at du må bruke 65 i størrelse. Men så smal omkrets må du også gå lengre ut i alfabetet for å få en tilsvarende cup som for de med større omkrets. D-cup trenger ikke være stort, 65D har like stor cup som 70C og 75B.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå