Gå til innhold

Hvor mange cm er du under bysten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange cm er du under bysten? Altså hvis du tar et målebånd strant rett under puppene...

Ble inspirert av en av disse BH-trådene her med en link der man kan taste inn mål for å finne rett Bh-strl.

http://shop.change.com/no/din-profil/bh-guide/

Jeg er hele 80 cm rundt der! Syns det virket så mye! Har ingenting fett på ribbeina/ryggen, så er vel bare brei bygd der:p

Og med mine 89 cm rundt bysten fikk jeg størrelse 75C i følge den testen. Har bestandig (trodd jeg har) brukt 75 A eller B.

Skrevet

68 :)

Skrevet (endret)

Hvor mange cm er du under bysten? Altså hvis du tar et målebånd strant rett under puppene...

Ble inspirert av en av disse BH-trådene her med en link der man kan taste inn mål for å finne rett Bh-strl.

http://shop.change.com/no/din-profil/bh-guide/

Jeg er hele 80 cm rundt der! Syns det virket så mye! Har ingenting fett på ribbeina/ryggen, så er vel bare brei bygd der:p

Og med mine 89 cm rundt bysten fikk jeg størrelse 75C i følge den testen. Har bestandig (trodd jeg har) brukt 75 A eller B.

Hvis du er 80 under bysten har du 80 a, b eller c ikke 75. Bruker du 75 er den mest sannsynlig for liten. Jeg er 79 under bysten og verker hvis jeg bruker bh i 80. Må bruke 85.

Endret av Vinnie
Skrevet

Nå ble jeg også nysgjerrig, så her var det fram med målebånd. Jeg er 72 :)

Skrevet

Kan den der testen stemme? Jeg har jo alltid brukt 75B/80A, men fikk plutselig 65D... Tror ikke det altså :P

Skrevet

HAHAHHA!! dette er ikke til å tro :P Tok testen, her er mine mål:

Din beste størrelse er:

Bh størrelse 60DD

Truse størrelse 38

60DD faktisk!!! Jeg bruker 70B. Forresten bruker jeg str. 36 i truser ;) Jeg ville ha sett ut som et merkelig menneske med bryster i str. DD tror jeg! Passer ikke helt til min figur!

Skrevet

Denne testen er tullball, jeg fikk str 70 E og vet jeg er en 85 C.

E cup ??

Skrevet

Tallet i bh størrelsen indikerer jo hvor bred man er under bysten. Hadde aldri i verden fått på meg en 70 bh når jeg måler 79 under.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er 80 under bysten har du 80 a, b eller c ikke 75. Bruker du 75 er den mest sannsynlig for liten. Jeg er 79 under bysten og verker hvis jeg bruker bh i 80. Må bruke 85.

Nesten alle mine nåværende bh-er er 75. Har 1 i 80, og den får jeg en knyttneve mellom stroppen og ryggen bak. Den glir opp. Er for så vidt behagelig å ha på, men gir ingen støtte.

Har dobbeltsjekka målingen og, jeg er fremdeles 80 cm under bysten:s Merkelig.

Lurer på om jeg skal ha 75 selv om jeg er 80 rundt pga bh-en er elastisk. Har hørt noe sånn. Også kommer det vel an på hvor stor cup man har, den tar jo også plass. Jeg hadde nok passet en 70 bare cupen var stor nok. Forvirrende saker!

Av erfaring passer jeg 75 B best. 75 A blir litt trangt.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

65 under :)

Det er vel noe om at når lengden går ned så går cupen opp. Hvis man har en BH i str 70D og en i 80D, så vil selve cupen på den i 80D, være større enn den som er i 70D.

Går man ned én størrelse rundt, så må man én størrelse opp i cup.

Hvis man trodde man var 75C, men blir målt til 70 rundt bysten, så må cupen opp til D ;)

En slags tommelfingerregel.

Skrevet

Tror jeg skal ta meg en tur til Dame-spesialisten her i byen. En butikk hvor de er eksperter på undertøy. Sliter med at alle bh-er er vonde under bysten, det verker og jeg klarer bare gå noen få timer med bh. Dette skjer også om jeg bruker en litt løs bh. Bruker ikke bh på jobb, det klarer jeg ikke en hel dag. Kan være jeg bruker helt feil str....

Gjest Heloise
Skrevet

Jeg bruker 85A og 85B (kommer an på) og jeg er 81 cm under. Den siden sa at jeg er 75C noe som ALDRI hadde fungert på meg :fnise:

Skrevet

Man skal gjerne gå ned en størrelse i omkretsen på bhen. Jeg er 73,5cm under og bruker 70 i omkrets. Ser at den testen der ikke er helt god og runder ned en størrelse for mye.

Skulle gjort seg om jeg fikk på meg en bh i 65 som den sier.

AnonymBruker
Skrevet

HAHAHHA!! dette er ikke til å tro :P Tok testen, her er mine mål:

Din beste størrelse er:

Bh størrelse 60DD

Truse størrelse 38

60DD faktisk!!! Jeg bruker 70B. Forresten bruker jeg str. 36 i truser ;) Jeg ville ha sett ut som et merkelig menneske med bryster i str. DD tror jeg! Passer ikke helt til min figur!

Hvorfor er dette så galt? Jeg må ha 60H, men jeg har ikke særlig store bryster, er bare veldig tynn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er en 60E. Har blitt målt profesjonelt. Regner med jeg er noenogseksti cm rundt med målebånd, og at de runder ned til 60 for at BH-en skal sitte skikkelig.

AnonymBruker
Skrevet

Den guiden der er helt spinnvill.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg fikk 70C. Bruker vanligvis 75A. C høres stort ut for mine søte små :fnise:

Gjest KateW
Skrevet

Man skal gå ned dersom man bruker riktig, aldri opp.

Jeg bruker str 60 under, og det sitter stramt, men da sitter den også rett på kroppen. Gå og få tilpasset dere, damer!

• Liker 2
Gjest _Hufsa_
Skrevet

Såvidt jeg husker skal man vel ta målet, trekke 5 cm fra dette og gå til den nærmeste str (eller alltid runde til den laveste, husker ikke helt)

Man runder ned fordi BHer strekker seg utrolig mye bare etter noen få gangers bruk, og følgelig vil en bh som kanskje passet perfekt og ikke føltes så stram i prøverommet fort bli for stor når den har strukket seg litt. Det er båndet rundt som skal holde brystene oppe, IKKE skulderstroppene!

Skrevet

Mitt mål er 65 cm under bysten, på kalkulatoren fikk jeg opp 60F som beste størrelse, og det stemmer forsåvidt selv om jeg synes E passer bedre (eller kanskje det bare er jeg som liker ekstra push-up?). :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...