AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #1 Skrevet 5. april 2011 Jeg har fått meg deltidsstilling (ca. 40%), og får dagpenger for resten. Nå har jeg ca. 46 uker igjen av dagpengene - hva skjer den dagen den perioden er ute? Anyone? Takknemlig for svar!
Gjest Consensio Skrevet 5. april 2011 #2 Skrevet 5. april 2011 Da får du ikke dagpenger lengre Om du er i en situasjon hvor du fortsatt trenger økonomisk støtte, så må du jo snakke med nav en liten stund før disse 46 ukene er omme.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #3 Skrevet 5. april 2011 Takk for svar, Consensio! Trodde kanskje jeg kunne få redusert dagpengesats siden det er omtrent umulig å få fulltidsjobb her jeg bor... Men takk for tipset - skal kontakt NAV i god tid før dagpengeperioden løper ut!
kamela Skrevet 6. april 2011 #5 Skrevet 6. april 2011 Du kan jo forsøke å få en deltidsstilling til. Jeg har to deltidsstillinger, og det fungerer fint!
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #6 Skrevet 6. april 2011 Jeg har fått meg deltidsstilling (ca. 40%), og får dagpenger for resten. Nå har jeg ca. 46 uker igjen av dagpengene - hva skjer den dagen den perioden er ute? Anyone? Takknemlig for svar! Bare tull det de skriver at du ikke får noe mere. Da søker du på nytt igjen. Du får for 104 uker,da de er ute,så må man søke.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #7 Skrevet 6. april 2011 Bare tull det de skriver at du ikke får noe mere. Da søker du på nytt igjen. Du får for 104 uker,da de er ute,så må man søke. Pisspreik 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #8 Skrevet 6. april 2011 Bare tull det de skriver at du ikke får noe mere. Da søker du på nytt igjen. Du får for 104 uker,da de er ute,så må man søke. Hvor lenge kan du få dagpenger? [b]Lengden avhenger av hvor høy arbeidsinntekt du har hatt i kalenderåret før, eller i gjennomsnitt i de 3 kalenderårene før du fremmer krav om dagpenger.[/b] * 104 uker ved arbeidsinntekt på minst kr 151 282 (2 ganger folketrygdens grunnbeløp) * 52 uker ved arbeidsinntekt lavere enn kr 151 282 (2 ganger folketrygdens grunnbeløp), men høyere enn kr 75 641(folketrygdens grunnbeløp) http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/Dagpenger Så har du tjent under 151282 kr i fjor, så får du ikke lenger enn 52 uker!
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #9 Skrevet 6. april 2011 Du får finne deg en heltidsjobb? Herregud, mange flytter jo til andre deler av landet for å jobbe. 3
flickan Skrevet 7. april 2011 #10 Skrevet 7. april 2011 Flytte var også min umiddelbare tanke. Man kan ikke insistere på å bo hvor man vil, hvis man ikke kan forsørge seg selv. Har man partner og barn derimot, ser jeg at det ikke nødvendigvis er så enkelt. Men alle steiner bør snus for å finne en løsning. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #11 Skrevet 8. april 2011 TS her. Har dessverre ikke mulighet til å flytte hvor som helst i landet, pga. samboer. Han har omsider fått fast jobb i full stilling her, og det er ikke noen enkel sak å få til. Det å få seg en deltidsjobb til er heller ikke enkelt for meg, da den jobben jeg har fått er veldig relatert til tidsfrister. Dvs. at jeg i noen perioder av måneden jobber mye, og kan da ikke avtale med en annen arbeidsgiver å jobbe fast f.eks. mandag, onsdag, fredag. Så hva gjør man da???
Gjest Consensio Skrevet 8. april 2011 #12 Skrevet 8. april 2011 Klart du har mulighet til å flytte pga jobb. Samboeren din MÅ ikke være med deg. NAV driter fullstendig i om du har samboer eller ikke, dersom det er mulighet for deg å få deg jobb andre steder så gidder ikke de betale deg dagpenger fordi du heller vil være sammen med samboeren din. 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #13 Skrevet 8. april 2011 TS her. Har dessverre ikke mulighet til å flytte hvor som helst i landet, pga. samboer. Han har omsider fått fast jobb i full stilling her, og det er ikke noen enkel sak å få til. Det å få seg en deltidsjobb til er heller ikke enkelt for meg, da den jobben jeg har fått er veldig relatert til tidsfrister. Dvs. at jeg i noen perioder av måneden jobber mye, og kan da ikke avtale med en annen arbeidsgiver å jobbe fast f.eks. mandag, onsdag, fredag. Så hva gjør man da??? Hvis du er samboer med en som har full stilling og har redusert stilling selv - og dere ikke har barn, så har du virkelig et luksusproblem. Prøv å være aleneforsørger med redusert inntekt pga. sykdom. Da kan vi snakkes. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #14 Skrevet 9. april 2011 Klart du har mulighet til å flytte pga jobb. Samboeren din MÅ ikke være med deg. NAV driter fullstendig i om du har samboer eller ikke, dersom det er mulighet for deg å få deg jobb andre steder så gidder ikke de betale deg dagpenger fordi du heller vil være sammen med samboeren din. hahah. Jeg er ledig,men min mann har fast jobb her vi bor. Jeg kan få jobb i Oslo,samme jobb jeg har nå. Jeg har bare ikke råd til å ta denne jobben. La oss si at jeg reiser hjem 2 helger i mnd. Det vil gi meg en pris på 5000 i flyutgifter(om jeg får den billig) Så må jeg ha en møblert hybel. Hva koster det da? min 6000 kr? De to utgiftene er det jeg har av min del av faste utgifter her vi bor. Så skal jeg ha en ekstra husholdning i mat. Så er det trikkepenger to ganger om dagen. Glemte å sette på flytoget. Vet ikke hva det koster.Ekstra strøm.....ekstra tv-lisens,forsikring jeg har enda ikke hørt om et eksempel på at nav har tvangssendt folk andre plasser Så jeg reiser ikke vekk
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #15 Skrevet 9. april 2011 jeg har enda ikke hørt om et eksempel på at nav har tvangssendt folk andre plasser Så jeg reiser ikke vekk 1700 mistet dagpenger! 1700 arbeidsledige mistet dagpengene helt eller delvis i 2008 fordi de nektet å flytte for å få jobb et annet sted. Men du har rett, de tvangsflytter deg ikke, du mister heldigvis bare dagpengene. Reiseutgifter kan du skrive av på neste års selvangivelse, og det er heller ingen rettighet å dra hjem til kjæresten to helger i mnd. Hey, så der sparte du minst 5000,- Og hvis du flytter ut fra samboeren din, så skal du jo ikke dele på fellesutgifter (med mindre dere eier sammen, eller står oppført på leiekontrakten).
Gjest Consensio Skrevet 9. april 2011 #16 Skrevet 9. april 2011 Så jeg reiser ikke vekk Da er det heller ikke sikkert at NAV betaler ut mer penger til deg heller, så du får jo bare le så mye du vil. Det er ingen rett å bo sammen med en samboer (mulig det er annerledes når man er gift). 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #17 Skrevet 9. april 2011 1700 mistet dagpenger! Men du har rett, de tvangsflytter deg ikke, du mister heldigvis bare dagpengene. Reiseutgifter kan du skrive av på neste års selvangivelse, og det er heller ingen rettighet å dra hjem til kjæresten to helger i mnd. Hey, så der sparte du minst 5000,- Og hvis du flytter ut fra samboeren din, så skal du jo ikke dele på fellesutgifter (med mindre dere eier sammen, eller står oppført på leiekontrakten). Pendlere reiser hjem. Det er ikke snakk om kjæreste. Jeg har mitt hus og hjem,min mann. Så hvor ofte skal man reise hjem? Nei, jeg misyer ikke dagpenger. Jeg har skrevet under på at jeg skal ta jobb hvor som helst,men når inntektene blir sånn at jeg må låne penger for å få nok?? det blir lån jeg ikke har mulighet til å betale. Du snakker som du er helt på viddene. Nei, de tar ikke dagpengene. Nav vet jeg ikke hadde råd til å ta jobb i Oslo
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #18 Skrevet 9. april 2011 1700 mistet dagpenger! Men du har rett, de tvangsflytter deg ikke, du mister heldigvis bare dagpengene. Reiseutgifter kan du skrive av på neste års selvangivelse, og det er heller ingen rettighet å dra hjem til kjæresten to helger i mnd. Hey, så der sparte du minst 5000,- Og hvis du flytter ut fra samboeren din, så skal du jo ikke dele på fellesutgifter (med mindre dere eier sammen, eller står oppført på leiekontrakten). ps. reiseutgifter kan skrives av på neste års selvangivelse....herregud,du forstår jo ingenting. Jeg lever for penger hver mnd...ikke hva jeg kan skrive av neste år. Og 5000 er om det finnes billigbillett.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #20 Skrevet 9. april 2011 Nei, de tar ikke dagpengene. Nav vet jeg ikke hadde råd til å ta jobb i Oslo Da var du heldig med saksbehandleren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå