leirbål Skrevet 5. april 2011 #1 Del Skrevet 5. april 2011 Det er enkelte ting jeg unngikk å gjøre som gravid som å male med oljemaling. Men kan de farlige stoffene gå i melken og derved påvirke babyen vår? Jeg vil jo ikke gjøre noe som ikke er helt trygt for henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 5. april 2011 #2 Del Skrevet 5. april 2011 Det kan eg ikke svare deg på da eg ikke vet, men eg ville ikke malt inne med liten baby i hus. Henger i selv om du lufter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 5. april 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 5. april 2011 Nei, det er fasaden på huset som trenger et malingstrøk. (Skal ikke male på den hvor hun har rommet sitt.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #4 Del Skrevet 5. april 2011 Oljemaling virket så sterkt på meg at selv når jeg kun malte og ikke fikk det på meg, fikk jeg sviende og kløende utslett på armene der hansken ikke rakk opp. Jeg hadde vært litt forsiktig altså, vet jo aldri helt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maryell Skrevet 5. april 2011 #5 Del Skrevet 5. april 2011 Vannbasert. Ammende eller ikke, jeg skjønner ikke at folk usetter seg selv for oljemaling når det finnes tusen gode og mye mer helsevennlige alternativer som er like gode og bedre både ut-og innvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 5. april 2011 #6 Del Skrevet 5. april 2011 Vannbasert. Ammende eller ikke, jeg skjønner ikke at folk usetter seg selv for oljemaling når det finnes tusen gode og mye mer helsevennlige alternativer som er like gode og bedre både ut-og innvendig. Tja. Fordelen med oljemaling er at det dunster giftige gasser der og da også er det over. Vannbasert derimot dunster ut litt og litt over flere år. Mange som anbefaler å f.eks male soverom med oljemaling og lufte gått i en uke eller to, fremfor å male med vannmaling som avgir farlige gasser over flere år. Selv bruker jeg forøvrig bare SENS. Og til TS, jeg tviler sterkt på at du får særlig mye maling i melka selvom du maler. Noe annet å puste inn maling når man går gravid, da går det rett i fosteret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. april 2011 #7 Del Skrevet 5. april 2011 Du skal jo stå ute å male. Hva er problemet da??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 6. april 2011 #8 Del Skrevet 6. april 2011 Tja. Fordelen med oljemaling er at det dunster giftige gasser der og da også er det over. Vannbasert derimot dunster ut litt og litt over flere år. Mange som anbefaler å f.eks male soverom med oljemaling og lufte gått i en uke eller to, fremfor å male med vannmaling som avgir farlige gasser over flere år. Selv bruker jeg forøvrig bare SENS. Og til TS, jeg tviler sterkt på at du får særlig mye maling i melka selvom du maler. Noe annet å puste inn maling når man går gravid, da går det rett i fosteret.. Dette stemmer ikke. Moderne oljebaserte malinger er langt med komplekse enn tidligere, og avgir gasser lengere enn vanlig vannbaserte malinger, oljemaling avgir gasser i 2-3 mnd, mens vanlig vannbasert i 30 dager, Butinox Greenroom i 3 dager og Sens i kun noen timer. Står både hos Jotun og på inneklima.com. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maryell Skrevet 6. april 2011 #9 Del Skrevet 6. april 2011 Tja. Fordelen med oljemaling er at det dunster giftige gasser der og da også er det over. Vannbasert derimot dunster ut litt og litt over flere år. Mange som anbefaler å f.eks male soverom med oljemaling og lufte gått i en uke eller to, fremfor å male med vannmaling som avgir farlige gasser over flere år. Selv bruker jeg forøvrig bare SENS. Og til TS, jeg tviler sterkt på at du får særlig mye maling i melka selvom du maler. Noe annet å puste inn maling når man går gravid, da går det rett i fosteret.. Hvem i all verden er det som anbefaler oljemaling på soverom i 2011?? Og det med avgassing er det jo svart på lenger ned, det er en velkjent myte. Jeg har jobbet med maling i mange år, og jobber med det fortsatt. Kun i veldig spesielle situasjoner bruker jeg oljemaling og det er sjeldent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maryell Skrevet 6. april 2011 #10 Del Skrevet 6. april 2011 Du skal jo stå ute å male. Hva er problemet da??? Vel, du blir stående med nesa i spannet og nærme malingen selv om du maler ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 6. april 2011 #11 Del Skrevet 6. april 2011 Bruker du maske bør det ikkje vere noko problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 6. april 2011 #12 Del Skrevet 6. april 2011 Beklager feilinformasjonen. Er tydeligvis ikke oppdatert på siste nytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annaires Skrevet 6. april 2011 #13 Del Skrevet 6. april 2011 Ikke noe problem det vel! Du skal ikke drikke malingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 6. april 2011 #14 Del Skrevet 6. april 2011 Jeg hadde ikke bekymret meg et øyeblikk for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå