Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe ny TV til samboeren min i bursdagsgave. Han har TV fra før, jeg har ikke. Og jeg vil jo unngå at vi må betale to lisenser, noe jeg tipper blir tilfelle om jeg setter TVen i mitt navn.

Noen som vet om jeg kan sette den i hans navn uten at han vet det? Og han får ikke to regninger bare fordi han har to TVer vel? Håper da de har så pass mye vett i NRK.

Om noen har tips om TVer er det bare å komme med de også. 42", rundt 6-7000 kr. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å si til de i butikken at de skal registrere det på han det, du kan jo også nevne situasjonen. Har flere venninner som har registret tv`en sin på sin far uten at dette har noe å si. De i butikken skjønner jo dette, og kvitteringer osv får du jo uansett med deg når du drar derifra så de har jo ikke behov for å kontakte han på noe måte :)

Skrevet

Bare å si til de i butikken at de skal registrere det på han det, du kan jo også nevne situasjonen. Har flere venninner som har registret tv`en sin på sin far uten at dette har noe å si. De i butikken skjønner jo dette, og kvitteringer osv får du jo uansett med deg når du drar derifra så de har jo ikke behov for å kontakte han på noe måte :)

Skrevet

Er ikke noe problm å kjøpe i ditt navn, det tror jeg faktisk lisensavdeligen plukker opp. Vi har iallfall aldri fått to krav, uansett hvem sitt navn det har stått i.

Som Karolinn sier, butikken setter nok hans navn på den hvis du er bekymret. Så ikke noe problem. :)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Men når samboeren bodde sammen med en kompis og det var kompisen sin tv som hadde signalet, så måtte samboeren min fortsatt betale lisens på sin tv.

Skrevet (endret)

Det stemmer, for jeg antar at de ikke var én husstand (som i et par) og at de hadde hver sin TV. Samme gjelder for kollektiv, hver person er sin egen husstand og skal betale lisens for seg selv.

Endret av Zzyzx
Skrevet

Hehe, nei de var nok ikke noe par.

Men tenker jeg satser på å si i butikken at den skal stå i hans navn, så slipper jeg noe stress fra NRK :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...