AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #1 Skrevet 5. april 2011 Jeg kjøpte en brukt barnevogn av en privat selger via finn.no. Da vi bor langt fra hverandre, sendte selger vognen til meg mot betaling via Finn/Payex betalingsgaranti. Jeg betalte porto selv. Før jeg kjøpte vognen, så jeg bildet som selger hadde lagt ut på finn.no, og der så vognen fin og helt "normalt brukt" ut. For sikkerhets skyld spurte jeg også selger om vognen var i god stand, med tanke på rust, falming etc. Dette svarte hun kort på, hvor hun sa at vognen var i god stand og ikke hadde noen flekker. Da jeg mottok vognen, ble jeg fryktelig skuffet. Den var så falmet i fargen på kalesjen, at en vogn som i utgangspunktet var mørkebrun og sort, nå var hvit/gråhvit (særlig på størsteparten av kalesjen) og lysebrun. Dette fremkom ikke av bildet i annonsen, og dette ble jeg heller ikke opplyst om da jeg spurte selger direkte om vognen var falmet. I tillegg var absolutt alle delene av vognen som består av jern, fullstendig nedrustet. Kurven under vognen (til handleposer o.l.) var hullete, skitten og oppskrapt. Det var flekker på trekket på sportsvognsdelen. I tillegg var vognen fryktelig skitten. Det lå bl.a. døde fluer i kalesjen og i kurven under vognen. Jeg bekreftet mottak av vognen via Finn/Payex betalingsgaranti, men sa at jeg ikke var fornøyd med den mottatte varen. Selger på sin side repliserte med at jeg måtte da regne med at vognen var brukt, og at om jeg ville ha en ny vogn, måtte jeg betalt minst 4000,- Dette mener jeg er fullstendig irrelevant, da jeg tross alt betalte mye for en vogn som ikke burde kostet mer enn et par hundrelapper. Selger foreslo til slutt at vi skulle dele portoen, men dette var jeg ikke enig i. Hun strekker seg til 200,- avslag, men det er jeg heller ikke fornøyd med. Vognen skulle tross alt bli brukt som sportsvogn til mitt barn, men slik den ser ut, egner den seg ikke til annet enn som sovevogn i barnehage. Selger mener at siden vognen faktisk kan trilles, er den i god stand, og at jeg ikke egentlig har noen rett til å uttale meg om utseendet på den. For som hun sier, den er jo brukt... Hvordan burde jeg forholde meg i denne saken? Problemet med å kansellere handelen, altså å sende vognen tilbake, er at selger valgte (uten å spørre meg) å sende vognen med et transportfirma som har terminal et par mil unna hjemmet vårt. De stenger før min samboer (som er den eneste med bil i vår husstand) er ferdig på jobb, ergo måtte han ta noen timer fri fra jobb for å få hentet vognen. Det kostet også en del i bensin og bompenger å få hentet den. Jeg føler også at jeg har brukt så mye energi på å vaske vognen, at det blir fryktelig surt å måtte bruke mer tid, energi og penger på å levere en vogn, uten å ha noe igjen for det. Da har jo vi i realiteten kastet penger ut av døren. Selger sier at dersom jeg vil returnere vognen via Posten (noe som koster 239,- + emballasje), må jeg dekke dette selv. Og det ønsker jeg jo naturligvis ikke å gjøre. Jeg mener at selger burde opplyst om disse aspektene ved vognen, særlig med tanke på at jeg spurte henne direkte. Hun må jo tydeligvis ha skjønt at vognen ikke var fullt så pen som hun påstår, i og med at hun hadde tatt et bilde av vognen som var fra en "heldig" vinkel. Dette ble veldig langt, men jeg er bare så frustrert over at vi ikke kommer til en minnelig løsning. Selger begynner å beskylde meg for både det ene og det andre, og det er ikke særlig gøy.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #3 Skrevet 5. april 2011 Klageguid, forbrukerportalen Jeg har kontaktet dem allerede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå