Gå til innhold

Vil bo i fjernere, varmere strøk - hvordan livnære seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en ung mann som snart skal studere og jeg vil ikke bo og jobbe i Norge, eller Skandinavia fordi folk er så høye og jeg er lei av å være mye lavere enn snittet (er rundt 167 og opplever at andre gutter er halvannet hode høyere enn meg) og vil derfor emigrere til et land laaaangt unna med lave mennesker og jenter som er rundt 155-160 istedet for 176.

Har tenkt på fjerne østen, f.eks Vietnam men også øyene i Stillehavet. Problemet er at det ikke er så lett å finne noe å jobbe med i de landene, som nordmann. Snakker naturligvis engelsk men antar at det ikke kryr av internasjonale jobber heller?

Hva slags jobber kan jeg ha i de landene og hva bør jeg studere for å få en slik jobb? Er det ellers greit å flytte så lenge man har jobb?

Er svært takknemlig for svar, alle gode tips taes imot :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann!

Tror det kommer an på fra land til land hvor lenge du kan oppholde deg der, og om du kan eie, etc, så det beste er å sjekke med for eksempel Sonor. De kan hjelpe deg med studier, og de skal også kunne hjelpe med det du lurer på.

En viktig ting å tenke på når det kommer til å bosette seg i utlandet, er at om du gjennom studietiden tar opp lån i lånekassen, så må du betale det tilbake selv om lønnsnivået i landet du havner i er lavt. For eksempel er det lett å tenke at "lønnsnivået i Thailand er ikke så høyt, men det er ikke levekostnadene heller", så må du likevel ha nok penger til å betale lånekassen.

Lykke til! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...