Engel Skrevet 3. november 2003 #21 Skrevet 3. november 2003 FRA GAMMELT AV SÅ VAR FAKTISK BRUDEKJOLENE SORTE!! Hvorfor er det så viktig hva gjestene har på? Jeg kan forstå det når det gjelder forlovere hvis de skal være med på bilder, men om dere setter sånne krav til antrekk så bør dere kanskje tenke på at ikke alle har råd til å kjøpe ny dress eller flott kjole til et bryllup, og vurdere å sponse antrekket. Våre gjester skal få kle seg akkurat som de vil. Og selv har jeg tenkt å ha rød kjole i bryllupet til et vennepar, men jeg må jo selvfølgelig spørre bruden om det er greit først... Tragisk at verden skal være sånn.
Engel Skrevet 3. november 2003 #23 Skrevet 3. november 2003 Sorry, hadde glemt at jeg hadde på CapsLock, og gadd ikke rette det... :oops: Er ikke hissig jeg altså!
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2003 #24 Skrevet 3. november 2003 FRA GAMMELT AV SÅ VAR FAKTISK BRUDEKJOLENE og alle gjestenes... da var det slik at man fikk seg en ny fin sort kjole når man giftet seg.. som man siden brukte som penkjole til den ble for slitt (og gikk over til å være hverdagskjole) da var det jo også slik at mange av gjestene faktisk gikk med sine egne brudekjoler.. (hi,hi) så slapp av folkens!
Gjest Tex Skrevet 3. november 2003 #25 Skrevet 3. november 2003 Sorry' date=' hadde glemt at jeg hadde på CapsLock, og gadd ikke rette det... :oops: Er ikke hissig jeg altså![/quote'] Har aaaaaaldri skjedd meg assa.....
kimmi Skrevet 3. november 2003 #26 Skrevet 3. november 2003 Nå er det jo slik fra gammelt av at man ikke brukte sort i bryllup. De fleste er på vei bort fra dette. Men man kan jo snu på det og hevde at forlover bør ha respekt for at bruden mener dette er en skikk som bør overholdes? Hvilket isåfall bør videreformidles til ALLE kvinnene. men fra gammelt av giftet man seg jo i sort! :-?
kimmi Skrevet 3. november 2003 #27 Skrevet 3. november 2003 ... det var det visst noen som hadde sagt alt ja.... sorry! :oops: men jeg vil også si at om noen har lyst til å komme til oss i kord-dress så er de hjertlig velkommen til det! det viktigste er at de kommer i noe de føler seg pyntet i; ikke om jeg føler at de er pyntet.
bookwormgirl Skrevet 3. november 2003 #28 Skrevet 3. november 2003 Vi kommer til å skrive: sommerlig fargerikt eller sommerlig pent på invitasjonene. Folk får komme som de vil selv, vi ser uansett helst at folk er dresset opp skikkelig til fest enn at de har på seg "stivkjolen". Brun cord kan faktisk være rimelig tøft og ikke minst er det rimelig moderne akkurat nå.... Så lenge ingen av gjestene mine kommer i brudekjole (for DET vill jeg IKKE synes var greit :blunke: ) så håper jeg at de kommer i det de syns er finest.
Gjest Poirot Skrevet 3. november 2003 #29 Skrevet 3. november 2003 men fra gammelt av giftet man seg jo i sort! :-? Fra litt nyere gammelt av... For det står jo i skikk og bruk at man ikke bruker sort i bryllup, og ett sted må jo den tradisjonen komme fra? Selv synes jeg sort i bryllupp er greit, men jeg bruker det ikke selv.
Snurre Skrevet 3. november 2003 #30 Skrevet 3. november 2003 Hadde ikke gjort meg noe om dame gjestene kom i sort kjole, det finnes jo så utrolige mange stilige sorte kjoler. Brun korddress høres veldig stilig ut
zmurfette Skrevet 3. november 2003 Forfatter #31 Skrevet 3. november 2003 Hmmm...må nok kanskje revurdere min oppfatning av sorte kjoler og brune kordfløyelsdresser i bryllup... Kan nok allikevel dessverre ikke si meg enig med de som mener at gjestene kan gå med omtrent hva som helst bare de føler seg vel. Med fare for å få mange kommentarer tilbake så må jeg allikevel bare si at for meg spiller det faktisk en rolle at gjestene er velkledde. Trives dårlig med folk som kommer i olabukser og blaser, f.eks., når det står mørk dress i invitasjonen. Eller i brun kordfløyel (som jeg synes er fantastisk stygt...).
Gjest MrsL Skrevet 3. november 2003 #32 Skrevet 3. november 2003 Synes ikke det er riktig av brudeparet å legge strenge regler for antrekk for gjestene. Pent antrekk kan jeg strekke meg til at det kan stå i invitasjonene. Samtidig mener jeg heller ikke at det er greit for en som skal være forlover å stille i brun cordfløyel den dagen. Han har tross alt en litt annen rolle den dagen enn de øvrige gjestene. Og svart kjole synes jeg er helt greit, og om så var så går det an i fiffe den opp med fargerike detaljer
Arwen Skrevet 3. november 2003 #33 Skrevet 3. november 2003 Synes ikke det er riktig av brudeparet å legge strenge regler for antrekk for gjestene. Pent antrekk kan jeg strekke meg til at det kan stå i invitasjonene. Samtidig mener jeg heller ikke at det er greit for en som skal være forlover å stille i brun cordfløyel den dagen. Han har tross alt en litt annen rolle den dagen enn de øvrige gjestene. Og svart kjole synes jeg er helt greit, og om så var så går det an i fiffe den opp med fargerike detaljer
Saturn Skrevet 4. november 2003 #34 Skrevet 4. november 2003 Gjestene bør få ha på seg det de vil selv syns jeg. De aller fleste kler seg skikkelig opp til en sånn dag. Og det er ikke opp til brudeparet å bestemme hvem som bør ha hva. Og når det er sagt så husker ikke jeg mye av hva våre gjester hadde på seg på vår store dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå