zmurfette Skrevet 2. november 2003 #1 Skrevet 2. november 2003 Kan man hinte om det i innbydelsen - mer enn smoking/mørk dress e.l.? Min tilkomnes søster vil gjerne stille i en sort kjole jeg mener hører bedre hjemme i en begravelse enn i et bryllup. Min forlovede mener kjolen er helt ok og synes jeg er sær som ikke vil ha sorte kjoler i bryllupet vårt... I tillegg vil en av min forlovedes forlovere stille i brun kordfløyelsedress... Hjelp!!!
Gjest Poirot Skrevet 2. november 2003 #2 Skrevet 2. november 2003 Brun kordfløyelsdress er IKKE mørk dress... (Noen kan jo tipse ham om det). Mht den sorte kjolen synes jeg du bør si det direkte om det er så viktig. Eller la henne få gå i det hun vil.
Gjest Madley Skrevet 2. november 2003 #3 Skrevet 2. november 2003 Kan man ikke legge noen forsiktige føringer i forhold til forloveren da? si at det hadde vært fint om du stilte i det peneste du har? eller at man kanskje ønsket at de hadde "like" antrekk...Dersom brudgommen har smoking, så ser det kanskje bra ut om forloveren stiller i noe likt? Tror jeg hadde syntes det var kjempemerkelig å se noen i kordfløyelsdress i et bryllup uansett jeg..om det var forlover eller ikke?
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2003 #4 Skrevet 2. november 2003 Jeg mener egentlig folk bør få kle seg som de selv føler for så lenge de ikke stiller opp i hvit/ivory sikjole. Men hvis du ønsker litt kontroll kan du jo ta deg en prat med forloveren din. Er hun verdig som forlover og en god venn, tåler hun å høre på dine meninger.
Gjest Madam Felle Skrevet 2. november 2003 #5 Skrevet 2. november 2003 Min personlige mening er at en svart kjole kan være vel så elegant som en annen, og det blir vel tåpelig å si at svart bare passer i en begravelse. jeg mener at en bør vise respekt nok ovenfor gjestene at en lar dem bestemme antrekk selv. Kunne aldri falt meg inn å nekte noen å gå i noe de hadde planer på å gå med selv om det hadde vært en sekk. bryllupet blir vel ikke ødelagt av at en går i svart kjole eller i brun dress?
Gjest Poirot Skrevet 2. november 2003 #6 Skrevet 2. november 2003 jeg mener at en bør vise respekt nok ovenfor gjestene at en lar dem bestemme antrekk selv Nå er det jo slik fra gammelt av at man ikke brukte sort i bryllup. De fleste er på vei bort fra dette. Men man kan jo snu på det og hevde at forlover bør ha respekt for at bruden mener dette er en skikk som bør overholdes? Hvilket isåfall bør videreformidles til ALLE kvinnene.
Gjest Madam Felle Skrevet 2. november 2003 #7 Skrevet 2. november 2003 kan være enig med deg poirot, men her var det ikke forloveren som skulle stille i svart.
Gjest Poirot Skrevet 2. november 2003 #8 Skrevet 2. november 2003 kan være enig med deg poirot' date=' men her var det ikke forloveren som skulle stille i svart.[/quote'] *sløv...* Nei da synes jeg hun bør få gå i den kjolen hun vil. Men man kan jo be noen andre hinte litt, hvis det er så viktig. Ville definitivit IKKE tatt det opp.
Pip Skrevet 2. november 2003 #9 Skrevet 2. november 2003 Eg er heilt klart av den formeining at gjestene sitt antrekk ikkje er brudeparet sitt problem/business. Vis gjestene den tilliten - dei fleste har ganske god peiling på kva som passar seg i eit bryllaup! Når det gjeld forlovarar, er det vel vanleg at dei stiller i nokosom matchar brudeparet litt - det kan vel forloveden din ta opp med begge forlovarane (eg forstår det slik at han skal ha to?) på ein fin måte. Svart kjole i bryllaup har eg aldri sett problemet med. Var fleire som hadde det i vårt bryllaup - synst det er kjempestilig eg, med litt flotte svarte kjolar! (Og einskilde her inne ville eg nok takka nei til viss eg vart invitert i bryllaup - ikkje skal det vere fargar av nokon særleg grad, for det stel oppmerksomhet. Er det for lyst er det krise, og svart minner om gravferd... Javel. Ver no glad for at gjestene vil kome, seier eg! :-? )
Miracl3 Skrevet 2. november 2003 #11 Skrevet 2. november 2003 Jeg syntes gjestene kan bestemme antrekkene selv. Jeg vet det er flere av våre gjester som skal ha svart kjole. Det syntes jeg ikke gjør noen ting. Det viktigeste er at gjestene koser seg og føler seg bra.
jea Skrevet 2. november 2003 #12 Skrevet 2. november 2003 Vi skal skrive på innbydelsen:dress Og da kan gutta komme i hva de vil,mørk, lys ,blå ,striper osv og jentene kan godt komme i sort kjole,er jo så mange stilige sorte kjoler å få kjøpt i dag... Syns gjestene skal føle seg vel og ikke bruke en formue på klær som de kankje bruker 1 gang.. Men de burde følge det som står i invitasjonen.. Forlovern til min kjære, skal ikke være lik min kjære!!
Livva Skrevet 2. november 2003 #13 Skrevet 2. november 2003 Jeg legger meg ikke oppi hvordan gjestene mine skal kle seg, regner med at de kommer i sin fineste stas allikevel. Men jeg har hørt at jentene ikke bør komme i hvit kjole pga. bruden. Har derimot aldri hørt noe galt om å komme i svart kjole. Ville heller kommet i svart enn i hvitt hvis jeg skal være gjest. (Og hvis problematikken var svart...hehe....nå skal jeg i bryllup i sommer, og skal ha en lavenderfarget gallakjole....må jo innrømme det er finere når jenter trør til med farger.....men det er smak og behag) har tidligere brukt svart kjole i bryllup jeg
jea Skrevet 3. november 2003 #14 Skrevet 3. november 2003 Det er selvfølgelig kun bruden som skal ha hvit kjole JA
Lisemor Skrevet 3. november 2003 #15 Skrevet 3. november 2003 Min forlover hadde sort kjole- I 2003 går man i brullup i sorte kjoler. Jeg giftet meg i champanjebrun kjole og det var flerne gjester med samme farge på kjolen som min-akkurat som om det hadde noen betydning. Hvorfor prøve å bestemme hvilke klær gjestene deres skal ha på seg ? Jeg hadde sett dumt på en brud hvis hun nektet meg å gå i sort kjole.
Loolaa Skrevet 3. november 2003 #16 Skrevet 3. november 2003 La det være! Er ikke det viktigste at de er der, ikke hva de går med? Og ta det fra en som er gift: på selve dagen tror jeg ikke du tenker på hva folk har på seg i det hele tatt.
Usikker Skrevet 3. november 2003 #17 Skrevet 3. november 2003 Hvorfor i det hele tatt bruke energi på å tenke på hva gjestene skal ha seg??? Dette er "negativ" energi - og "koster mye"........... det tapper deg for krefter......... Bruk kreftene på det positive......... Ønsker deg lykke til med den forestående begivenheten 8)
Amidala Skrevet 3. november 2003 #18 Skrevet 3. november 2003 Tror jeg hadde blitt litt skuffet hvis jeg hadde sett fram til å vise meg i min sorte finkjole, for så fått beskjed fra brura at det ikke passet seg Er det ikke viktigere at gjestene dine føler seg vel i det de selv har valgt, i stede for å tvinge de i "dine" klesvalg?
Gjest Tex Skrevet 3. november 2003 #19 Skrevet 3. november 2003 Det eneste man kan gjøre er å angi kleskode i invitasjonene og håpe at folk følger den. Brun cordfløyelsdress kan av noen tolkes som mørk dress. Men siden han skal være din manns forlover, går det an å hinte litt, han skal vel være med på noen bilder....... Men din svigerinne bør få komme i hva hun vil, det er vel ikke noe vits i å lage krangel av en kjolefarge..... så lenge den ikke er hvit......
Gjest Pjusk Skrevet 3. november 2003 #20 Skrevet 3. november 2003 Hvorfor i det hele tatt bruke energi på å tenke på hva gjestene skal ha seg??? Dette er "negativ" energi - og "koster mye"........... det tapper deg for krefter......... Bruk kreftene på det positive......... Helt enig, jeg synes slike problemstillinger er helt meningsløse! Jeg var i min søsters heeeeelt FANTASTISKE hagebryllup i sommer. Jeg tror ikke min søster stusset ett sekund over at vår onkel i 70-årene kom i en mørk rosa/lilla fløyelsdress (!), selv om antrekket var mørk dress. Hadde noen av gjesten bemerket det på en negativ måte, tror jeg vi (brudens nærmeste) hadde sett på det som rimelig snevert. Var også i bryllup for noen uker siden - og der stilte forlover opp i en nydelig mørk lilla og sort kjole med sort sjal. Jeg synes ikke det var upassende. Jeg tenker mer på hvordan mennesker oppfører seg enn hav de har på seg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå