AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #1 Skrevet 5. april 2011 Jeg er ansatt i kommunen i en fast liten stilling, og jobber ekstravakter i tillegg. Er avhengig av å få pengene mine, siden vi allerede har det knapt. Det er HELE tiden feil med lønnsutbetalinger. De glemmer å betale ut penger for vakter, og jeg får beskjed om å føre nye timelister hele tiden. Har blitt lovet at jeg skal få det de skylder (rundt 8000 utbetalt) i april, men har mine tvil om dette. Resultatet er at jeg ligger etter med regninger. Disse pengene er snakk om vakter fra november, mye fra desember og litt fra januar. Er det helt greit at de holder på sånn? Om vi oppdager feil med lønningen får vi beskjed om at det må vente til neste måned. Samboeren min jobber i det private, og der får de utbetalt det som mangler med en gang de sier ifra/de på økonomi selv oppdager det.
litle_my Skrevet 5. april 2011 #2 Skrevet 5. april 2011 Jeg er ansatt i kommunen i en fast liten stilling, og jobber ekstravakter i tillegg. Er avhengig av å få pengene mine, siden vi allerede har det knapt. Det er HELE tiden feil med lønnsutbetalinger. De glemmer å betale ut penger for vakter, og jeg får beskjed om å føre nye timelister hele tiden. Har blitt lovet at jeg skal få det de skylder (rundt 8000 utbetalt) i april, men har mine tvil om dette. Resultatet er at jeg ligger etter med regninger. Disse pengene er snakk om vakter fra november, mye fra desember og litt fra januar. Er det helt greit at de holder på sånn? Om vi oppdager feil med lønningen får vi beskjed om at det må vente til neste måned. Samboeren min jobber i det private, og der får de utbetalt det som mangler med en gang de sier ifra/de på økonomi selv oppdager det. Be om å få timelista di i forbindelse med lønnskjøring. Da vil du kunne se med en gang om alle vaktene er med der.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #3 Skrevet 5. april 2011 Det er ikke greit, men lov er det nok. I vår kommune så gikk de over til nytt lønnsystem (program) for 19 måneder siden, og vi har enda ikke fått en eneste riktig lønning. De trekker enten for mye, eller for lite hver gang. Legger til for mange timer, eller for få timer (både på fastlønn, og evt ekstravakter). Vi må også vente til neste lønning før de korrigerer, siden de ikke klarer å gå inn manuelt i programmet og få kjørt andre datoer enn lønningsdag. Og noen ganger klarer de ikke å korrigere på lang lang tid. Jeg venter fortsatt på at de skal trekke 4000 kr som jeg fikk for mye i januar 2010.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå