Gå til innhold

Kitchenaid og Nespresso maskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til sommeren har jeg tenkt å kjøpe meg en kitchenaid kjøkkenmaskin og en Nespresso maskin, etter at de har stått på ønskelisten i flere år, men det er ikke bare og bare...

Jeg har et L-formet kjøkken i valnøtt, med børstetstål håndtak og en hvit, tynn Silestone benkplate. Det er vindu i den ene veggen, og på siden har vi to glasshyller med integrert lys, med kokebøker og pynt på. På den store veggen ved siden av, er det kun en stålvifte, ellers bare en hvit malt vegg og en glassplate bak koketoppen med motiv.

Jeg klarer ikke å bestemme meg for fargevalg av maskinene. Kitchenaid finnes jo i utallig mange fine farger, Nespresso maskinen i sort, hvit, rødt, creme og børstet stål.

Syns dere de bør ha samme farge, eller kan jeg gå for to forskjellige? De skal stå ved siden av hverandre på kjøkkenbenken, og gi litt farge til den ellers sterile veggen.

Hvilke farger syns dere passer inn i vårt kjøkken???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gått for en sprek farge på Kitchen Aid'en og en nøytral farge (børstet stål da kanskje, siden det er den fargen dere har på andre ting på kjøkkenet) på kaffemaskinen. :Nikke: Det er jo på en måte det som er litt kult med Kitchen Aid-maskinene, at man kan få dem i så mange stilige farger.

Skrevet

Sikker på du vil ha Nespresso? Det er DYRT i bruk, og begrenset utvalg av kaffe

Skrevet

Takk for svar!

Henkie, hvilken annen kaffemaskin tenker du på da. Vil ha en som er dekorativ og lager god kaffe..

Belle, helt enig med deg ang. kitchenaid, syns knallrød er fint men er ikke sikker på det går til valnøtt. Hva syns du? Har du sett den i plomme?

Skrevet

Hmm, rødt og valnøtt kan jo være litt krasj ja. Den i plomme er kjempefin, men så liker jeg veldig godt lilla også da.

Jeg har Nespressomaskin og er veldig fornøyd. Det er bare jeg som bruker den her i huset - lager max en kopp kaffe til dagen - og da synes jeg det er veldig enkelt og greit. Men jeg vet jo at sånne maskiner er fy-fy for ''kaffesnobber'' som sverger til skikkelige kaffemaskiner med kvern og det hele. :sjenert: (Og jeg er ikke i tvil om at kaffen blir bedre med en skikkelig maskin altså. Det kommer jo helt an på hvor mye den skal brukes og hvilken pris du er villig til å legge deg på.)

Skrevet

Jeg har Nespressomaskin og er veldig fornøyd. Det er bare jeg som bruker den her i huset - lager max en kopp kaffe til dagen - og da synes jeg det er veldig enkelt og greit. Men jeg vet jo at sånne maskiner er fy-fy for ''kaffesnobber'' som sverger til skikkelige kaffemaskiner med kvern og det hele. :sjenert: (Og jeg er ikke i tvil om at kaffen blir bedre med en skikkelig maskin altså. Det kommer jo helt an på hvor mye den skal brukes og hvilken pris du er villig til å legge deg på.)

Vi har en Nespressomaskin og en skikkelig dyr snobbemaskin. Og jeg er personlig ikke i tvil om at jeg synes Nespressomaskinen lager mye bedre kaffe ;) Og mannen er selvfølgelig helt uenig. Smaken er som baken... Men jeg har vel sikkert ikke lov til å kalle meg en kaffekjenner på grunn av denne meningen, hehe.

Skrevet

Nespresso-maskinene er med god grunn av de mest populære, og har mest fornøyde kunder både i forhold til smaksopplevelse, service og pris. Dette i følge markedsundersøkelser.

Styr for all del hvertfall unna Gaggia.

On topic: Jeg ville kjøpt begge i stål eller krem, siden dere har valnøtt-kjøkken. Selv om jeg elsker dem i rødt! ;)

Ellers kommer den nye Pixie-maskinen til Nespresso i flere spreke farger, som knallblå, lime, rødoransje, aluminium, titan og lyseblå.

Den har derimot ikke melkeopplegg, så du må i tilfelle ha steamer/aeroccino ved siden av.

Men velger du den, kunne du jo sett om det passet inn med f.eks limegrønn kitchenaid og kaffemaskiner! :)

Skrevet

Henkie, hvilken annen kaffemaskin tenker du på da. Vil ha en som er dekorativ og lager god kaffe..

Ikke spesielt kul, men vil du ha GOD kaffe rimelig, kjøper du f.eks DENNE

Vil du opp litt i pris, og ha en kul maskin kan du jo se på DENNE

Kaffemaskiner som bruker hele bønner, er myyyye gøyere enn Nespresso. Dessuten er kaffeen billigere og du slipper å være "bundet" til Nespressoprodukter

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen.

Kaprifolen, lime syns jeg faktisk er veldig fint. Valnøtt og lattefarge går igjen i hele huset, bryter det med lime i et teppe, puter, lys og pynt ellers, og syns det frisker opp veldig.

Kitchenaid i lime, og nespressomaskin i stål blir fint tror jeg, må bare mane meg opp litt til en så knasjfarge på kitchenaid :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...